Aphro na solo lane

Dodane przez  Execution 08.04.2015 (14:19)

Aphrodite
Podstawowe informacje
ocena
BógAphrodite52573
Kupione przedmioty
Podstawowe
Aktywki
Zamienniki
Reklama
Umiejetności
Kiss
1234567891011121314151617181920
Back Off!
1234567891011121314151617181920
Love Birds
1234567891011121314151617181920
Undying Love
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Aphro to zdecydowanie moja ulubiona postać na solo, zresztą kto ze mną gra to o tym doskonale wie. Myślę, że nie ma co wiele pisać w wprowadzeniu bo każdy wie jakim bogiem Afrodyta jest i czym się cechuje, a reszta zostanie opisana niżej. Warto również dodać, że jest częstym pickiem na grach i jest wysoko ceniona, a w dobrych rękach naprawdę potężna. Czasem spotyka się również Afrodytę grającą jako support ale sam nie próbowałem. Jednak guardian to guardian;)
Plusy i Minusy
Plusy:
+potężny heal;
+po otrzymaniu leczenia kapitalna pasywka z Lotus Crown;
+dobry dmg;
+darmowa szybkość poruszania się dla Ciebie i pocałowanego sojusznika;
+ult;
+odrobina penetracji.

Minusy:
-łatwo skontrować;
-słaba przeciwko bogom redukującym leczenie;
-wysokie cd;
-słaba pasywka.
Umiejętności
- pasywka która nam nie daje nic, a podłączonemu sojusznikowi daje 30% many którą otrzymujemy.

- Afro całuje sojusznika co daje im zwiększoną prędkość poruszania się, po trafieniu sojusznika cooldown zmniejsza się do trzech sekund, jeśli wrogiego boga ogłusza go, a bratnia dusza Afro jest zazdrosna co powoduje zwiększenie obrażeń na przeciwniku.
W praktyce: Staramy się być podłączonym z graczem który zadaje najwięcej obrażeń (często jest nim nasz adc, szczególnie w późniejszej fazie gry). MUSIMY trafiać za każdym razem w sojusznika bo chybienie może powodować jego śmierć gdyż nie zdążymy z ultem czy leczeniem. Grając ofensywnie trafiony stun daje nam możliwość wyprowadzenia naszego combo.

- przydatna umiejętność do odpychania wrogów w pobliżu siebie i połączonych sojuszników.
W praktyce: ten skill to świetna kontra na Lokiego próbującego zakraść się nam na plecy, minusem jest to, że trzeba wyczuć odpowiedni moment na użycie. Inna przydatna rzecz jest taka, że gdy mamy kogoś podłączonego na całusie wokół niego też działa ten skill (dmg nie nakłada się podwójnie gdy obydwoje jesteśmy w pobliżu wroga). Niby nic dużego, a umiejętnosć ta potrafi uratować dupę.

- zmora dla przeciwników. Nasze leczenie które jest zwyczajnie duże. Przez 3 sekundy co 0,5sekundy zadajemy trafionym przeciwnikom obrażenia, a nas i podłączonego sojusznika leczymy.
W praktyce:: Umiejętność którą na początku szanujemy i nie używamy jak popadnie bo cooldown jest ogromny, w początkowej fazie gry staramy się nim po prostu pushować linię i w ramach pewności, że nie spudłujemy obijać wroga.

- ult który uratuje nam dupę nie raz nie dwa.Na ostatnim poziomie zapewnia nam i sojusznikowi nietykalność na WSZYSTKO przez dwie sekundy.
W praktyce: NIE UŻYWAMY POCHOPNIE! Źle użyty ult może spierdzielić cały teamfight! Pamiętamy również, że w czasie jego trwania MOŻEMY używać innych umiejętności więc jest to idealny moment by uratować i podleczyć.

Combo:
1->3->2

Jedyne i akceptowalne combo którego musimy się nauczyć grając Afrodytą.
Przedmioty
Na początku kupujemy Shrouda i pierwszy poziom Book of Thooth! Niepotrzebne nam są żadne potki!

- nasz starter, sprzedajemy jak już uznajemy, że jest nam bezużyteczny czyli zazwyczaj po zakupieniu Spear of the Magus. Przedmiot niezwykle przydatny w czasie laning phase.

- jako, że Aphro to manożerna istotka wystackowana książka da nam mnóstwo many, a na dodatek 3% całkowitej zamieni nam na AP. Dodatkowo spory zastrzyk siły i trochę MP5.

- butki na cd, jako, że mamy ogromne cooldowny przedmiot ten jest nam niezbędny i farmimy tak by jak najszybciej na niego nazbierać. Proste? Proste.

- najlepszy przedmiot jaki wprowadzili w Sezonie 2. Po leczeniu siebie i sojusznika dostajemy 20 protekcji zarówno fizycznych jak i magicznych. Często taka ilość dla naszego ADC to połowa tego co mają bazowo. Dodatkowo gdy mamy na linii Bakasurę albo innego Lokiego aż tak nas nie bolą bo otrzymujemy 30 fizycznych protekcji co wraz z pasywką daje 50.

- Jak bije Aphro? Aphro bije z ptaskzów. Jak ptaszki zadają dmg? Tickami. Dlatego właśnie Spear. Każdy kolejny ptaszek to więcej dmg dla przeciwnika. Również odrobina penetracji. Czego chcieć więcej?

- Podstawa. Koniec kropka. Po prostu must have. I nie ma żadnych zamienników dla tego przedmiotu. ŻADNYCH.

- jako, że jesteśmy Healerem kolejne 15% więcej leczenia zawsze się przyda. Dodatkowo otrzymujemy troszkę movement speedu i HP.

Aktywki - stosuję osobiście trzy zamiennie. Heavenly Agility jest stałe, przydatny aktyw dla nas i całego teamu, dodatkowo wzrasta jeszcze otrzymywane leczenie.

Co do Beadsów i Shielda. Stosujemy je zamiennie, nie zawsze przeciwnicy mają team naszpikowany postaciami z dużą ilością CC to często zdarzy się tak, że nasz ult nam wystarczy, wtedy bierzemy Shielda, a przeciwnicy będą się na nas sami zabijać. Jednakże, jeśli enemy ma Aresa/Ymira/Chang'e/Hadesa/Herca/Artemis/Isis/Fenrira to bierzemy Beadsy. Nie raz nie dwa nas uratują.

Zamienniki - oby dwa są zamienne z Asclepiusem. Niby napisałem, że jest nam on potrzebny aczkolwiek sam stosuję go tylko czasami. Jeśli enemy mają postacie z ogromną ilością HP weźmy Soul Reavera, zadaje on 15% zdrowia wroga + bazowe obrażenia. Jeśli znowu przeciwnicy mają tankowaty team weźmy Obsidian Sharda, razem z Spearem będziemy zadawać im więcej niż się spodziewają.

Nie kupujemy nigdy na Aphro lifesteala bo jest on niepotrzebny. Jeśli już enemy mają jakiegoś healera to ew. Divie Ruin ale z reguły warto poprosić drugiego maga by kupił ten przedmiot.
Praca zespołowa
Zaczynamy z junglerem na jego speedzie, warto go zapytać wcześniej który obóz będzie hogować aby niepotrzebnie nie marnować naszych ptaszków (używamy je tylko na campie którego nie hoguje). Następnie idziemy na nasze blue, po zabiciu tych dwóch campów mamy już drugi poziom więc podłączamy się do junglera i leczymy go. Pewny i dobry jungler razem z Aphro potrafi złapać first blooda w pierwszej minucie, trzeba tylko zagrać agresywniej aczkolwiek dopiero po osiągnięciu trzeciego poziomu. Jeśli to się nie uda spokojnie farmimy i nie wychylamy się nazbyt. Pamiętajmy o zakupie wardów po pierwszym powrocie do fontanny.

W mid game gdy jest już większa potrzeba rotacji, nie możemy być samolubni i nie biegać bez nikogo podłączonego. Staramy się kryć wszystkich naszych sojuszników co jest trudne i wymaga wprawy, aczkolwiek dobrze gospodarowanie umiejętnościami może doprowadzić do wygranego teamfightu a nasz team zostawić z praktycznie full HP.

W late game nasza rola jest taka sama, utrzymać jak najwięcej swoich graczy przy życiu i jak najwięcej obijać przeciwników. Minusem może być fakt, że gdy zostaniemy sami na polu bitwy, a enemy są przy Złotej Furii albo Gigancie to sami niestety nic nie zrobimy.

Pamiętajcie, czym szybciej nafarmicie golda i się nafeedujecie tymbardziej przydatni będziecie ze względu na przewagę w przedmiotach.
Junglowanie
Nie, Aphro to nie jest jungler.

Przeznaczę tę zakładkę jednak na coś innego.

Bogowie którzy nas kontrują najbardziej:

-Chang'e - jej redukcja leczenia na trójce oraz Divine Ruin to postrach dla nas, jeśli na Ligach enemy picknął Chang'e NIE pickujemy Aphro, po takiej redukcji leczenia jesteśmy praktycznie bezbronni.
-Hercules - może nie jest w stanie redukować nam leczenia jak Chang'e, ale swoimi upierdliwymi umiejętnościami jest w stanie zniszczyć nas w kilka sekund.
-Serqet - ogromny dmg, taunt, krytyki i na dodatek upierdliwy ult który redukuje nam leczenie.
-Odin - ogromny dmg w early z połączenia skoku i tarczy, dodatkowo klatka która redukuje nam leczenie. Mamy w niej tylko stuna i ulta, ale często może to nie wystarczyć.
-Hades - fear, ogromny dmg w early. Jeśli Hades dobrze złapie nas w swoje ulti nasze nie wystarczy by z niego wyjść. Dodatkowo taki Hades na bank zbuduje Weakening Curse bądź/i Divine Ruin.
-Osiris - i jego redukcja leczenia na ult. Plus jest taki, że mało który Ozyrys dobrze trafi.

Przedmioty których musimy się bać:
-Weakening Curse - redukcja leczenia dla wszystkich którzy zostali złapani w zasięg.
-Brawlers Beat Stick - redukcja leczenia dla postaci AD. Jeśli ta uderzy nas podstawowym atakiem redukuje nasze leczenie o 40% na 8sekund.
-Divine Ruin - podobnie jak BBS, z tym, że dla postaci AP. Uderzeni umiejętnością mamy obniżone leczenie również o 40% na 8 sekund.

Co jednak zrobić gdy musimy zagrać na takie postacie? Być pewnymi swego, w końcu my sami znamy swoje możliwości i z pewnością nie jesteśmy na przegranej pozycji, musimy grać ostrożnie, nie wychylać się, czekać grzecznie na ganki, a może akurat uda nam się zdobyć przewagę nad wrogiem.

Które postacie MY kontrujemy:
-Loki - nie bójcie się jego Vanisha, w odpowiednim momencie używamy dwójki, stuna i ptaszków, a ten biedak będzie musieć po chwili wracać do fontanny.
-Sun Wukong - leci na nas takim swoim tygrysem i co robimy? Stunujemy my, a nie on i obijamy.
-Anubis - co z tego, że ma wachlarz umiejętności który potrafi nas zniszczyć? My mamy leczenie i swojego ult'a który uratuje nas przed nim.
-Ne Zha - widzimy, że ten babochłop ultuje, my używamy swojego, on zmarnował ulta, a my możemy spokojnie go ubić.
Podsumowanie
Aphro nie jest łatwą postacią, ale gra nią daje mnóstwo uciechy. Jeśli jednak już ją wyczujemy będziemy prawdziwym postrachem dla wrogów i doskonałą pomocą dla naszej drużyny. Mam również nadzieję, że build ten się Wam przyda ;) Pozdrowionka, Exe.


Reklama

Komentarze


avatarPanSIlent (1382)
Ch*jowe, 2/10 xD
08.04.2015 (14:20)
avatarHoneey (265)
1/5 bo się skraca
08.04.2015 (14:25)
avatarNektarynek05 (246)
Karle, wzywam Cię :D
08.04.2015 (14:49)
avatarKarleManate (80)
Jestem, na wezwanie!

Build... 2/10 jak mówią moji poprzednicy xd. A tak serio, dobre itemy, ja bym zamienił spear of magus na gem of isolation, ponieważ Afro nawet z tym itemkiem nie zdobędzie super dużo killi, a zabije nasza bratnia dusza, lub my,bo 2 moze dac takze dobrego slowa, wiec ptaszki powinny nam się odnowic w tym czasie. Ale i tak dobry itemek.

Afro pokonuje prawie wszystkich warriorów, naszym combo 1-3-2 + minions dmg, jeżeli będziemy przy minionkach (wróg musi podejść). Nie podoba mi się zakładka Junglowanie, ale reszta jest spoko napisana. Daje 5 :)
08.04.2015 (19:38)
avatarRokuto (6)
Vampiric shroud na solo nie jest aż tak potrzebne bo mamy blue buffa, moim zdaniem lepiej już szybciej złożyć book of thoth.
18.04.2015 (17:26)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!