Arachne - Hyper Carry

Dodane przez  KeWiNeQ 11.10.2015 (21:09)

Arachne
Podstawowe informacje
ocena
BógArachne124095
Kupione przedmioty
Podstawowe
Reklama
Umiejetności
Venomous Bite
1234567891011121314151617181920
Cocoon
1234567891011121314151617181920
Web
1234567891011121314151617181920
Night Crawler
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Eloszka ^^
Witajcie w moim buildzie na Arachne. Gram nią stosunkowo od niedawna, być może część was powie, że jestem dyzmózgiem, co ja buduję na tą postać, ale postaram się wam to wyjaśnić i przekonać do wypróbowania :)
Plusy i Minusy
+ silna postać w każdej fazie gry, gdy złapie killa w early, zaczynają się męczarnie dla przeciwników,
+ leczenie już na 2 poziomie,
+ pajączki tankują campy w early,
+ ult = ucieczka/dobicie
+ niezawodna podczas pościgów (pajączki taggują przeciwnika nieustannie od tyłu, a poza tym 3 zwiększa movement speed Arachne, gdy biegnie po pajęczynie)
+ około 1,8 a/s przed 10 lvl :)

- Arachne ciężko wrócić, gdy przegra early, dopiero late game pokaże jej potencjał,
- papierek, trzeba trzymać się tanka lub czekać w ukryciu,
- squishy w early,
- dla początkujących graczy może wydawać się skomplikowana.
Umiejętności
Nie wiem, czy jest sens rozpisywania się nad jej umiejętnościami, ale w każdym bądź razie:

Passive: Predator - Podstawowe ataki Arachne zadają dodatkowe 1.5% więcej physical damage za każde 5% utraconego HP przeciwnika

Venomous Bite - Przez 5 sekund podstawowy atak Arachne zada 50/75/100/125/150 obrażeń +35% mocy fizycznej oraz dodatkowo zatruwa przeciwnika, zadając 10/20/30/40/50 obrażeń +10% mocy co 0.5 sekundy przez 3 sekundy, i lecząc tyle samo Arachne. CD: 15/14/13/12/11s. Koszt: 60/65/70/75/80.

Cocon - Arachne tka swoją sieć, a jej 3 następne ataki bazowe w przeciągu 6 sekund gwarantują zwiększeniem szybkości ataku o 30/40/50/60/70%. Jeśli wszystkie trzy ataki trafią ten sam cel, zostanie on owinięty w kokon i ogłuszony na 1/1.1/1.2/1.3/1.4 sekundy. CD: 15s. Koszt: 70.

Web - Arachne tworzy wielkie sieci. Przeciwniky przechodzący przez sieć zostaną spowolnieni o 25% na 4/4.5/5/5.5/6 sekund, zostaną na ten czas pokazani Arachne oraz będą zostawiać ślad z pajeczyn który zwiększy Szybkość Ruchu Arachne i uodporni na Spowolnienia. Zniszczenie sieci utworzy dwa pająki, zadające 20/30/40/50/60 obrażeń każdym uderzeniem. Arachne może mieć aktywne dwie ściany w tym samym czasie. Znikną, jeśli zostaną znicznone, lub gdy upłynie 4 minuty od czasu utworzenia. CD: 18 sekund. Koszt: 50/55/60/65/70.

Night Crawler - Arachne wskakuje na sieć i wisząc do góry nogami zwiększa swoją Szybkość Ruchu o 40% na 5 sekund. Może zeskoczyć z sieci zadając 150/250/350/450/550 obrażeń +100% mocy przeciwnikom w obrębie lądowania. CD: 90/85/80/75/70 sekund. Koszt: 100.
Maxujemy 1 ze względu na dodatkowy dmg w aa oraz spoko sustain, który pomaga w clearowaniu campów w jungli i pozwala nam mierzyć się z przeciwnikami 1v1 w early game. 3 maxujemy jako 2 ze względu na świetne możliwości chase'owania. Pajączki zyskują więcej HP oraz dmg on hit, a Arachne więcej movement speedu podczas pogoni przeciwnika. Chyba nie muszę tłumaczyć, że pajęczynkę zawsze dajemy przed przeciwnika, żeby w nią wszedł :P 2 maxujemy na końcu, daje całkiem prawilny attack speed, ale z naszego buildu dostajemy odpowiednią ilość, a skill ten sam w sobie daje nam sporo as na 2-3 pkt w niego dodanych.
Przedmioty

Bloodforge - Dawka lifestealu w połączeniu z naszą dwójką leczy nas za naprawdę wiele HP. Ponadto dostajemy więcej dmg za każdy trafiony aa, co pozwoli nam zabijać z łatwością w early game.

Ninja Tabi - buty wedle uznania, ja wybieram takie, by zyskać trochę attack speedu na początku, a one go dają, poza tym 20 ad też daje nam całkiem sporo
lub
Executioner - kupujemy go, gdy przeciwnicy nie wykazują zbyt wiele inteligencji, mamy łatwe kille, easy push. Dzięki niemu zgarniamy więcej attack speedu, crit chance, co jest fajną opcją dla naszej Arachne.
Frostbound - opcja, gdy meczyk jest trudniejszy, przeciwnicy często nam uciekają, lub ciężko się z nimi pojedynkuje. Nakładanie slowa z aa daje nam jeszcze większą szansę na freekilla i zwiększa potencjał do pościgów. Ponadto nie jesteśmy już tak squishy.

Deathbringer, Rage, Fatalis - Itemy maksymalizujące naszą wygraną w pojedynkach 1v1, Deathbringer daje nam kopa jeśli chodzi o AD, a ponadto crit chance, Rage jeszcze bardziej ją zwiększa, a Fatalis sprawi, że nikt nam nie ucieknie a poza tym jesteśmy nieuchwytni dla potencjalnego huntera, gdy tylko trafiamy aa :)
Kolejność 3 ostatnich itemów jest dowolna, wedle przypływu gotówki, sytuacji w meczu.
Praca zespołowa
Arachne znakomicie współpracuje z postaciami z ogromną ilością CC, takimi jak Athena, Hades, Ares, którzy potrafią bez problemu zmusić squishy przeciwników do stracenia ich "mobilnego skilla, ucieczki", a wtedy wbijamy na nich na ulcie i po prostu dobijamy aa.

Ganki: w early warto skupić się na midzie, bo z reguły tam znajdziemy największe papierki, często również bez ucieczki, np. Anubis, Zeus. Gdy nasz midlaner się postara, mamy bardzo łatwy first blood. Przykładowym combem jest nasza 3, którą slowujemy i osaczamy przeciwnika pajączkami, zwiększamy nasz movement speed podczas chase'u i dobijamy 1,2. Jeśli mamy ulta, to używamy go gdy przeciwnik jest na naprawdę low hp i dobijamy, turret nam wtedy niestraszny :P
Junglowanie
Junglowanie Arachne jest bardzo proste, na 1 lvl bierzemy 3, nasze pajączki przytankują buffa i zadadzą mu troszkę dps. Na 2 lvl mamy już easy jungle, ze względu na sustain. Posiadając 3 itemik możemy robić jungle po prostu używając 3 i autoatakując.
Podsumowanie
Arachne jest wszechstronną postacią, którą możemy budować praktycznie pod wszystko, crit chance, ad, attack speed, lifesteal. Jest ona jednym z oryginalniejszych i mocniejszych assassinów. W dobrych rękach potrafi wygrać grę sama :)


Reklama

Komentarze


avatarKeWiNeQ (11)
Może ktoś mi przypisać ten build? Zarejestrowałem się, by go stworzyć, a nie zauważyłem, że nie jestem zalogowany :) Z góry dzięki
11.10.2015 (21:18)
avatarPanSIlent (1414)
Dobry Boże... Ktoś gra Arachną... I CZERPIE Z TEGO FRAJDĘ!
Nie myślałem, że dożyję tej chwili.
11.10.2015 (21:24)
avatarKeWiNeQ (11)
Hahaha a to źle? :D Ciekawa postać, fajny design, nie ma co :) Grałem jeszcze jak była przed reworkiem, ale miałem okazję zagrać nią wtedy tylko raz, miałem wtedy może 19 lvl i żałuję, że tylko ten raz :X
11.10.2015 (21:31)
avatarihjasty (888)
Buildu nie oceniam, bo nie gram tą postacią. Te kopiowane opisy umiejętności można było sobie darować, lepiej wyjaśnić dokładnie jak działa. Dodatkowy + za poradnik na taka postać, teraz czekać tylko na Zhonga :P 4 leci
11.10.2015 (23:13)
avatarDzikaSwinia (64)
Graja grają ale nie licząc tego, że łatwo jest nią wykręcić quadre/pente to tak jest troche nudna :)

Co do buildu dla arachne ls z 1 w zupełności wystarcza tak więc bloodforge nie jest wymagany. Zamiast niego można zakupić quinsy które razem z 1 i 2 potrafią zdziałać cuda :D 4/5 na zachęte ;)
11.10.2015 (23:20)
avatarKeWiNeQ (11)
Bloodforge dałem ze względu na to, że daje te 40 ad w early i z każdym aa zadajemy pare dmg więcej, co Arachne lubi, Qins też jest bardzo spoko itemkiem :)
12.10.2015 (6:28)
avatarAdectos (21)
"Graja grają ale nie licząc tego, że łatwo jest nią wykręcić quadre/pente to tak jest troche nudna :)"
Potwierdzam:P Sam osobiście czasem gram wdową i jest to jedyna postać, którą zrobiłem pente:P A wiadomo, że nie jest łatwo to wykonać przez zwykłego gracza:)
12.10.2015 (14:33)
avatarDzikaSwinia (64)
@adectos też tak myślałem do czasu aż trafiłem na w miarę wyrozumiały team (1/10 przypadków:D ) który nie leciał na kille jak jakieś szympansy. Widzieli, że dam rade wykręcić pente to odpuścili bicie ostatniego ocalałego za wyjątkiem jednego wybryka ale jakoś sie udało ^^

Jeszcze jedno słówko do buildu. fatalisa dodałbym jako wyjątek/zamiennik za frostbounda. Powód? jak ktoś jakimś cudem będzie miał jakiegoś escape to jesteśmy tak naprawde w *cenzura* bo ciężko będzie go dogonić, a jeżeli mamy frostbounda to nawet jak nam sie oddalą to przez krótką chwilę będą mieli nadal spowolnienie co zwiększy nam szanse na dogonienie :)
12.10.2015 (18:33)
avatarAdectos (21)
@DzikaSwinia
To jest właśnie najgorsze....Lecisz killsy masz quadre ostatni na dobiciu a jakiś matoł ci go ubije przed nosem... Ciężko teraz o wyrozumiałą drużynę. Sam osobiście też miałem taki przypadek 3 dni temu, że z mojej drużyny ktoś zrobił quadre a przy mnie był ktoś z crit hp. A że grałem Ymirem to aby rzuciłem freeza i pozwoliłem mu pente dobić choć miałem wroga na tzw strzała:)
Co do buildu przeczytałem wypróbowałem i moge śmiało stwierdzić, że jest dobry i z czystym sumieniem mogę dać 4gwiazdki a nawet 5 co mi tam;P Co do bucików, można je kupić z początku, lecz w mid game proponuję je zamienić na te z siłą, które dadzą nam dodatkowego powera:) Ale jak kto lubi:)
12.10.2015 (19:07)
avataraditirex (1048)
Penty się traci i żyje się dalej. Wyrozumiały team rzadko spotkać, jak dla mnie ważne żeby koleś przynajmniej walnął komende ''sorry'', bo każdy może przez przypadek walnąć basica jak koleś znika w 2s.
Build dobry tyle że zamiast bloodforge walnął bym jej urchina przynajmniej ja tak robie, bo jak dla mnie jej 1 w zupełności wystarcza, a dmg? Proszę cię, ona ci wali basici z prędkością światła z 2. Fatalisy nie są złe ale lepszy frosbound zawsze 400hp a dogonić możesz przez rzucenie pajęczyny i chodzenie po niej do wroga.
12.10.2015 (19:33)
avatarKeWiNeQ (11)
Fajnie, że podoba się mój build :) Aż się miło robi na sercu jak patrze na te gwiazdki :3 Jak się wyrobie, to jeszcze dziś do Hel wpadnie co nieco
12.10.2015 (20:36)
avatarihjasty (888)
Coś o tych pentach wiem, 14 razy quadra kill i tylko 2 penty :/. Jedna penta na assulcie meduza, spore szczeście z ultem bylo 2 na 5, dobrym trafem zestunowałem wszystko, a że większość papiery to jakoś poszło. Druga na Kali po prostu od pasywa do pasywa jak kosiara, a team minionki bił ;P. Wniosek? Jak sobie sam nie zrobisz penty to nikt CI jej na tacy nie poda :P Chyba, że się gra ze znajomymi z komunikatorem.
12.10.2015 (22:09)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!