Atena, kobieta mnie bije

Dodane przez  ihjasty 05.09.2015 (10:52)

Athena
Podstawowe informacje
ocena
BógAthena52362
Kupione przedmioty
Podstawowe
Sytuacyjne
Użytkowe
Inne
Reklama
Umiejetności
Preemptive Strike
1234567891011121314151617181920
Confound
1234567891011121314151617181920
Shield Wall
1234567891011121314151617181920
Defender of Olympus
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Istnieje sporo poradników dotyczących Ateny, jednak ja chciałem się podzielić tym jak gram, jakie przedmioty wybieram. Atena nie jest jak Ares czy Bachus tzn. nie jest to typowy ofensywny support. Atena ma chronić drużynę, a nie rozpoczynać nie potrzebne TF, ma wyczekiwać na odpowiednią okazję do ataku.

Plusy i Minusy
Plusy:
- Mobilność, jej najpotężniejsza broń
- Taunt, świetna umiejętność obronna i zarazem mocna do zwalczania przeciwników
- Nawet dobre czyszczenie fal minionków

Minusy:
- Można mieć problemy w early game

Umiejętności
Reach - Po użyciu jakiejkolwiek umiejętności nasz następny podstawowy atak, będzie atakiem dystansowym i zada o 25% więcej obrażeń. Mogłoby być lepiej no, ale dobre i to zawsze możemy pomóc w pushowaniu linii, a tak nic specjalnego.

Preemptive Strike - Pierwsza umiejętność dająca dużą mobilność. Niestety wymaga ładowania, który przy próbie gankowania od razu informuje przeciwnika, że się zbliżamy. Jeśli trafimy wroga zadamy obrażenia spowolnimy go i dodatkowo otrzymamy stack do tarczy, który ochroni nas przed następnym bazowym atakiem wroga, którego właśnie trafiliśmy.

Confound - Nasze mocne CC, atak po stożku (coś jak stun Ymira). Wszyscy wrogowie w zasięgu, są ściągani do Ateny w zależności od poziomu umiejętności czas trwania jest dłuższy. Umiejętność świetna do ściągania dużej liczby wrogów w jedno miejsce, taki znerfiony ult Aresa tylko można częściej używać :). Umiejętnością możemy także bronić naszych papierowych kolegów ściągając wroga od nich jest to chyba najczęstszy sposób w jaki używam tego skilla.

Shield Wall - Przyzywamy w okręgu kilku Ateńskich wojowników ^^, po przyzwaniu zadają obrażenia, a także po 2s przy zniknaniu :). Umiejętność raczej do niszczenia minionów, dobijaniu w rzadkich sytuacjach wrogów, ponieważ zwykle oddajemy kille dla teamu.

Defender of Olympus - Nasza ostatnia umiejętność ultimate. Możemy bez problemu przenieść się do wybranego sojusznika na mapie, dając mu w trakcie ładowania naszej umiejętności 20% mniej obrażeń. Świetny skill dający nam mocną mobilność po mapie, gdy tylko ktoś potrzebuje pomocy na jakiejś linii po 4 sekundach znajdziemy się obok niego by mu pomóc :)


Znam dwa combo umiejętności, jedno jest raczej na kogoś bez escape, a drugie z escape. Zawsze i tak dla pewności stosuje to z escapem, wolę aby team miał pożytek niż na siłę próbować kogoś samemu zabić. Pierwszy z escape drugi bez.


1. >>
2. >>

Przedmioty
- Nasz startowy przedmiot na Conquesta, stosowałem go także na Jousta, chodziło głównie i świetny sustain z pasywki. Za każdego zabitego minionka dostawałem 10 hp i 5 many. Dodatkowo dostajemy więcej golda, czego chcieć więcej :)

- Nasze butki, wybieram głownie ze względu na to, że poruszamy się szybciej mamy 25 HP5 i ta pasywka dająca nam golda prawie, że za nic. Przedmiot pozwala utrzymać nam się dłużej na linii, a także zarabiamy z nim szybciej cenne goldy.

- Przedmiot z CORE dający nam odporność na ataki fizyczne, HP, kolejną porcję HP5 z pasywki i dodatkowo trochę obrony na magical dla wszystkich w obszarze. Po tym przedmiocie już mamy taką regeneracje HP, że śmiało można próbować grać agresywniej.

- Przedmiot dający nam magiczną obronę, MP5 i HP, a także trochę fizycznej obrony w obszarze. Od teraz zaczyna się zabawa jesteśmy już na tyle silni, że spokojnie możemy grać agresywnie i spychać wroga pod wieże.

- Dodatkowa fizyczna obrona, sporo many i co najważniejsze CD aż 25%. Za tyle golda nie ma co marudzić ;). Zmniejszy to nasze CD na skillach co pozwoli nam na jeszcze agresywniejszą grę, możemy już tankować wieże.

- Kolejna porcja magicznej obrony, HP5, MP5 trochę zdrowia i pasywka lecząca nas. Z taką ilością HP5 i leczenia bez problemu po krótkim TF możemy wrócić na linie i robić swoje dalej.

- Przedmiot dający nam sporo HP, szybkości poruszania, CD, szybkości ataku i ta pasywka. Prawie zawsze ktoś w przeciwnym teamie ma slowa. Jako, że polegamy na nszej mobilności nie ma się przejmować slowami. Jeśli ktoś będzie próbował nas spowolnić z nadzieją, że zdąrzy uciec przybliży nas tylko do jego zlikwidowania :)

Przedmity sytuacyjne:

- Wymienny z Gaia, gdy siła przeciwników magicznych strasznie daje o sobie znać. Strasznie dużo HP + magiczna obrona zrobią więcej niż Gaia w starciu z jakąś nafeedowaną Scylla.

- Nie jestem zwolennikiem tego przedmiotu, jednak dużo fizycznej obrony połączonej z HP i pasywką odbijającą 20% obrażeń daje hitowcom po kościach, jednak pasywka ta jest niczym jeśli nie kupimy przedmiotu od nazwie Shield of the Underworld. Dodatkowe 40% reflektu + brak LS odczuje każdy głupiutki ADC ^^. Przedmioty kupujemy jeśli mamy problem z upośledzonymi hunterami ^^. Wymienny na Breatplata.

- Przedmiot dający nam trochę fizycznej i magicznej obrony, HP i co najważniejsze pasywka która potrafi uratować życie. Kupujemy jeśli mamy problem z mocnymi CC skillami wroga. Wymienny za Wingeda.

- Fizyczna obrona i zdrowie, a co najważniejsze pasywka, który odpowiednio szybko sprowadzi do parteru takich bogów jak Bakasura, Kali, Rama etc. wszystko co bazuje na szybkości ataków. Wybieramy go jeśli widzimy w teamie postacie oparte na szybkości ataku, ruchu... Wymienny za Breastplate.

- Magiczna obrona, zdrowie i pasywka redukująca heal przeciwnika. Wybieramy, gdy widzimy że przeciwnik dysponuje postacią z mocym healem. Wymienny za Gaie.

- Przedmiot dający nam moc magiczną, i obronę dodatkowo zmniejszamy wszystkim w zasięgu odporność na ataki magiczne. Przedmiot dobry, jest mamy kilka magicznych postaci, którym dodatkowa penetra ułatwi sprawę jak Ao Kuang. Rzadko stosuje, ale nie kiedy fajnie działa. Wymienny z Wingedem.

Aktywy:

- Świetna współpraca z Midgardianem, flaga + midgardian i postacie takie jak Bakasura, Kali lub Chronos mogą się schować. Stosować z Midgardianem.

- Aktyw przydatny kiedy dokucza nam straszna ilość wrogich CC, kupuje go prawie zawsze, bo zawsze ktoś ma mocne CC>

- Aktyw dający nam szybkość porusznia, kupuję go gdy przeciwnik nie żałuje spowolnienia.

- Jeszcze lepszy aktyw niż ten wyżej, daje wszystkim w zasięgu prędkośc poruszania się dodatkowo mamy o 25% więcej leczenia przez ten okres. Przy Hel na assulcie wycofanie jest tak szybkie, że wróg czuje się jak Porsche kontra Polonez.

- Aktyw na Assulta, kupuję go prawie zawsze całego, daje HP i Mane, MP5 czego chcieć więcej na tym trybie.

- Aktyw kupujemy do szybszych niszczenia campów, na 3 poziomie gdy FG lub GF mają poniżej 1000 Hp zabijamy ich do końca. Dobry do KS-ów na FG czy GF jeśli przeciwny supp zapchał już wszystkie aktywy ;)

- Aktyw obniżający heal przeciwników o 65%, kupujemy kiedy to heal przeciwnika daje o sobie znać, dobry na assulty.

Inne:

Wardy stawiamy zawsze kiedy ich zabraknie to jedna z najważniejszych rzeczy po stronie supporta jaką ma robić, wiedza na temat ruchów przeciwnika jest bardzo cenna.

Praca zespołowa
W pracy zespołowej staramy się pomagać naszym sojusznikom. TAK POMAGAĆ! nie kraść killi i chronić ich choćby za cenę własnego życia. Tylko jest jedno, ale nie wspieramy feedujących idiotów rzucających się na wszystko co się rusza, wtedy nasze życie jest cenniejsze niż jego. Jeśli sobie ktoś nie radzi, dostał kontrę na linie, uczy się to OK może mieć problemy, może padać. Jednak jeśli widzimy, że ktoś celowo robi yolo akcje po prostu go ignorujemy i staramy się na feedować resztę teamu która gra z głową. No chyba, że trafi się banda rosjan to wtedy możemy tylko się modlić, aby przeciwnik pomylił F6 z F7.

Na Conquescie naszą linią jest duo lane, jest to ta linia w której wieże są od siebie dalej. My pomagamy najważniejszej osobie w teamie czyli ADCkowi zwykle jest to Hunter, ale różne twory się widziało. Pomagamy mu robić buffa na attack speed, staramy się nie kraść minionków, a tylko delikatnie obijać, abyśmy odepchneli wroga pod wieże. W razie wypadku chronimy go przed gankami, wrogim ADC itd... Po prostu pomagamy mu najbardziej jak się tylko da.

Jeśli nasz ADC dobrze sobie radzi, możemy robić rotacje po liniach z junglerem, aby gankować mida czy też solo lane. Na jungli staramy się przejmować mid campy, pomagać robić buffy itd. w późniejszej fazie gry staramy się zdobywać takie cele jak FG czy GF.

W Team Figtach staramy się bronic naszych papierowych kolegów, mamy mocne CC jakim jest taunt, więc albo odciągamy nim od przeciwnika lub staramy się ściągnąć jakiegoś wychylonego maga lub adc. Wszystko wychodzi w praktyce, częstym błędem jakim widzę w grze guardianami jest zbyt mocne odsłanianie przeciwnikowi naszych sojuszników tzn. jesteśmy tą Ateną, ładujemy 1 wbiegamy w cały team przeciwnika, łapiemy 2, a reszta przeciwników z guardianem na czele kasuje nasz team na plechach. Tak się nie robi, jesteśmy od ochrony teamu nie od wszczynania TF, potyczkę może zacząć jungler, dobry do tego jest Thor, ale nie my bo tylko odsłaniamy naszych.

Junglowanie
Większość opisana w pracy zespołowej, nie jest to poradnik dotyczący robienia jungi Ateną. Mogę tylko dodać, że jeśli próbujemy już kogoś zaskoczyć z jungi to ładujemy 1 na na samym końcu tylko wcześniej, bo jest strasznie głośna i to słychać.



Podsumowanie
Atena jest jednym z najlepszych supportów w grze, ustępuje jedynie tylko Gebowi. Jej mobilność sprawia, że zawsze możemy przyjść komuś z pomocą, jej Taunt świetnie zbiera przeciwników pod ultimaty sojuszników. Mój ulubiony guardian, kiedy chce wycarrować wygraną wybieram właśnie jego ^^.

ps. poradnik będzie edytowany z czasem, upiększenia, poprawki błędów różnej maści etc.
ps.2 Wszystkie fan arty zamieszczone tutaj można ściągnąć, poprzez przekierowanie się do źródła.



Reklama

Komentarze


avatarMizumai (19)
Dobry build. Masz ode mnie 2x 5/5 :)
05.09.2015 (12:47)
avatarTheJeron78 (41)
przecież hog jest aktualnie zbędny, zajmuje tylko nie potrzebny slot.
06.09.2015 (10:55)
avatarNektarynek05 (245)
^ Nie byłbym taki pewny.
HoG (1) pomaga przy blue buffie, którego robi się już tylko we dwóch (przy red buffie pomaga mid laner)
Natomiast Hod (3) zabija Fire Gianta oraz Gold Fury.
Tak więc jak dla mnie, HoG dalej jest spokojnie grany, a podczas gry supportem raczej nie "zaśmieca" miejsca, ponieważ i tak nie mamy do wyboru nic ciekawego grając defensywnym tankiem.
06.09.2015 (12:29)
avatarExecution (352)
Weakening, Shield of OPWorld, Shell, beadsy, heavenly agility.. Faktycznie nie mamy nic do wyboru.
06.09.2015 (13:17)
avatarExecution (352)
Zapomniałem jeszcze o blinku :)
06.09.2015 (13:18)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!