Bellona is too op

Dodane przez  Ryszardzislaw 03.03.2015 (18:42)

Bellona
Podstawowe informacje
ocena
BógBellona1813489
Kupione przedmioty
Podstawowe
Bellona vs AD
Bellona vs AP
Sytuacyjne+aktywy
Reklama
Umiejetności
Shield Bash
1234567891011121314151617181920
Bludgeon
1234567891011121314151617181920
Scourge
1234567891011121314151617181920
Eagle’s Rally
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Witam, chciałbym Wam przedstawić build na Bellonę z obszernym opisem postaci oraz sposobem grania tym Bogiem. Mam nadzieję, że build się spodoba i pomoże wielu osobom zapoznać się z mechaniką gry rzymską boginią wojny i właściwym (efektywnym) sposobem grania. Z racji, że 2 skill Bellony (zadający ogromny dmg) opiera się w dużej mierze na sile fizycznej ten build zmierza do uzyskania jej jak największej ilości i uzyskania efektu niszczenia skillami, nie jak wiele ludzi buduje -niszczenia basic atakami i healem z 3 skilla (co nie jest dobrą strategią grając Belloną, łatwo to skontrować).

Plusy i Minusy
Zalety:
+ogromny movement speed z pasywki (w połączeniu z fatalisem daje nam przewagę speeda nad praktycznie każdym)
+dzięki nastackowanej pasywce, temu buildowi i ultowi staje się naprawdę wytrzymała
+dobry cc, który jest niesamowitą kontrą na wszelkich adc, asasynów (bakę na solo miażdży) i magów typu freya, chronos, poseidon
+niski cooldown ultimate
+dobry buff dla reszty teamu na ultimate
+wielki dmg z 2 skilla w teamfightach
+świetnie potrafi skupić se na jednym rywalu i łatwo go wyeliminować

Wady:
-manożerna (przy tym sposobie budowania Bellony już jednak nie tak bardzo)
-brak mechanismu escapu (1 skill jest niewielkim odległościowo dashem, użycie ulta jest natomiast wielką stratą dmg mimo niewielkiego cooldownu)
-możliwość przerwania naszego 2 skilla dzięki ciężkiemu CC
Umiejętności
-Świetna pasywka, gwarantuje nam ona 4 protekcji i 3% movement speedu na 5 s gdy otrzymamy lub zadamy basic attack (max 20 protekcji i 15% movementu). W praktyce stacki uzupełniają się naprawdę szybko, co czyni z nas dużo wytrzymalszą postać (zwłaszcza w early) i ułatwia nam ucieczkę po wyjściu z walki. Podstawowy progres ataków samym mieczem wynosi 0.5/1/1.5

-Maxujemy jako ostatnie, ze względu na niską przydatność skilla oraz niewielki dmg. Służy nam on do ucieczki (odskoczenie od rywala), lub do rozpoczęcia teamfightu od spowolnienia rywali (30% na 2s). Pasywny zestaw broni również nie powala, progres siły basic ataku wynosi 0.5/0.5/1/1, co trzeci udany podstawowy atak zyskujemy stack bloku, który odbija 30% pierwszych otrzymanych od basic ataku dmg w losowych wrogów w pobliżu (otrzymujemy również 1 stack za każdego trafionego tym skillem rywala).

-Maxujemy jako pierwsze, skill bardzo op. Bellona najpierw zadaje niewielki dmg wszystkim rywalom w otoczeniu, a następnie porządny dmg wrogom w linii (ponadto każdy trafiony przez pierwszą fazę skilla wróg zwiększa zadane dmg przez fazę drugą o 30%!). Skill świetnie może służyć do czyszczenia minionów oraz do gnębienia rywali. Po użyciu nasze ataki mają progres 1.5/1/1.5 i zadają dmg wszystkim rywalom w pobliżu Bellony, co dodatkowo ułatwia wyczyszczenie minionów, które przeżyły, oraz trafienie rywala, który ucieka "zygzakiem".

-Maxujemy jako drugie, skill zadający już mniejszy dmg, lecz mający doskonały CC. Polega na tym, że trafieni wrogowie nie mogą używać podstawowych ataków przez okres trwania tego rodzaju kontroli tłumu, jest to idealna broń przeciw wszelakim adc, asasynom, ao, frei czy chronosowi. Ponadto po użyciu co trzeci podstawowy atak Bellony zapewnie jej uleczenie, nie jest ono duże, lecz potrafi wrócić szybciej do gry, gdy ma się low hp i pójdzie uzupełnić zdrowie na jungli. Progres basic ataku to 1/0.5/1.5.

-Bellona skacze w wybrane miejsce zyskując w momencie skoku odporność na wszelkie CC (można użyć przeciw ultowi aresa np.). Wrogowie, którzy stoją w centrum lądowania otrzymują solidny dmg i zostają ogłuszeni na krótki czas (idealny moment by wykorzystać nasz 2 skill i wzmocnić jego działanie trafiając więcej niż jednego rywala). Ponadto na dość dużym obszarze w pobliżu lądowania Bellony zostaje umieszczona flaga zwiększająca protekcje i fizyczną siłę wszystkich sojuszników na obszarze działania (walka w obszarze działania ulta stawia nas i sojuszników w bardzo dobrej sytuacji).
Przedmioty
-Bellona jest strasznie manożerna na początku, więc jeśli chodzi o tryby gry takie jak joust, arena, siege czy assault najlepszym wyborem będzie hide of the urchin, który zapewnia nam dość spory zastrzyk defa, many, jak i zdrowia (no i szybciej możemy ją nastackować, [2 protekcji za zabójstwo/asystę, max 10 stacków =20] co dodatkowo zwiększy naszego defa).

-Większość Bellon buduje się pod atak speed, uważając, że dzięki healowi z 3 skilla staną się nieśmiertelne -błąd! Ważniejsza dla Bellony jest fizyczna siła, która sprawia, że dmg zadawany przez drugi skill jest naprawdę kosmiczny. Dlatego też wybieramy te butki.

-Jako że def mamy trochę zapewniony, a skoro już postanawiamy opierać siłę naszej Bellony na skillach, pasuje zmniejszyć ich cooldown, a zwiększyć ich moc, penetrację i możliwość dłuższego używania dzięki zastrzykowi many. Do tego celu idealnie nadaje się Jotunn's Wrath, który daje nam to wszystko w całkiem przystępnej cenie.

-Skupiamy się na na dalszym budowaniu siły fizycznej (przy okazji możemy zbudować również def), ten przedmiot nadaje się do tego idealnie, ponieważ daje nam on 60 (!!) siły fizycznej oraz 15 protekcji gdy mamy powyżej 50% hp, oraz 40 fizycznej siły i 35 protekcji gdy nasze hp spada poniżej 50%. (W połączeniu z defem z pasywki, hide of urchin i działania ulta tworzy z nas naprawdę twardą skałę.)

-Wielu z Was może zapytać czemu w moim buildzie pod siłę fizyczną dla Bellony znajduje się fatalis -już wyjaśniam. Daje nam on dość dużo atak speedu (1.5 w tym buildzie) oraz movement speedu, co w połączeniu z pasywką Bellony i wcześniejszą ilością zbudowanej siły fizycznej pozwala nam nie tylko mocno i szybko atakować basic atakami (młot ze swoimi dmg z basiców miażdży), ale daje nam 550 (!!) movement speedu przy naładowanej pasywce, co sprawia, że podczas ucieczki z pola bitwy jesteśmy praktycznie nie do doścignięcia. Ponadto w połączeniu z pasywką pozwala nam niczym asasyn biec za wrogiem i cały czas otłukiwać go basic atakami (gdyby wróg miał przewagę prędkości możemy użyć slowa z 1 skilla).

-Kontynuacja budowy siły fizycznej potrzebnej do miażdżenia 2 skillem, jak i wzmocnienie przy pomocy szansy na cios krytyczny (oraz ich znaczne wzmocnienie dzięki pasywce) naszych basic ataków (które w połączeniu takiej ilości fizycznej siły, fatalisa i deathbringera zadają naprawdę przyzwoity dmg i mogą pomóc nam [po użyciu wyłącznie 2 skilla] pozbyć się bardziej papierowych rywali w 3/4 sekundy).

Sytuacyjne:

-Jest to zalecany pierwszy item do budowy na conquestach, gdzie nie mamy na start wyjąkowo dużo golda, by szybko złożyć hide of the urchin i pozbyć się naszych problemów z maną. Prócz fajnej pasywki (3% many co każde 5s) daje nam on odrobinę fizycznej siły (przydatnej w early jeśli chodzi o czyszczenie minionów 2 skillem) i zdrowia. Pod koniec gry oczywiście sprzedajemy i kupujemy przedmiot z powyższego uniwersalnego buildu, lub któryś sytuacyjny.

-Kupowany (po butach) również raczej tylko na conquestach (chyba że gramy arene/siege/joust z przewagą magów w drużynie) przeciw profesjom magicznym. Item ten daje nam fizyczną siłę (potrzebną oczywiście do skuteczności naszych skilli [zwłaszcza 2, która jest op]), magiczną protekcję (potrzebną właśnie przeciw magicznym rywalom na solo, by stać się dla nich większą przeszkodą), oraz fajną pasywkę gwarantującą 0,5 fizycznej siły i 0,2% zmniejszenia cooldownu za zabitego miniona, lub 2,5 fizycznej siły i 1% zmniejszenia cooldownu za zabitego boga. Jako że item jest raczej na solo stacki na minionach zapełnimy dość szybko i zyskamy w ten sposób 30 dodatkowej fizycznej siły i 12% czasu redukcji skilli (co pozwoli częściej używać naszej op 2 ;>). Item ten zastępuje hide of urchin.

-Item zastępujący nam Shifter's shield, gdy mamy przewagę magicznych profesji, lub gdy gramy solo przeciw magom. Daje nam on duży zastrzyk magicznego defa, niewiele hp, ale pozwala częściej używać naszego drugiego skilla dzięki przyrostowi mp5 oraz cooldownu z ancile (rezygnujemy z siły fizycznej, więc musimy mieć niższy cooldown i więcej many). Przedmiot ten zapewnia również szybszą regeneracją zdrowia, co pozwala nam nie opuszczać placu boju, a jedynie na chwilę się wycofać.

-Item zastępuje Hide of the Urchin, gdy mamy do czynienia na solo lanie z profesją fizyczną, lub gdy gramy przeciw przeważającej sile fizyków na arenie/assaulcie/jouście/siegu. Przedmiot zapewnia spory zastrzyk zdrowia oraz fizycznej obrony (co czyni z nas naprawdę ciężką do zabicia postać dla fizycznych bogów) oraz 15% fizycznej obrony jako fizyczną siłę. Biorąc pod uwagę, że nasi wrogowie/nasz wróg są fizyczni skupiamy się na budowaniu raczej fizycznej obrony, co przy okazji da nam również fizyczną siłę i zwiększy skuteczność naszych skilli.

-Przedmiot zastępczy dla Shifer's Shield, gdy gramy przeciw fizycznym. Jest stosunkowo tani w porównaniu do innych zbroi z tego samego drzewka, zapewnia nam fizyczną obronę (przydatną również do konwersacji na fizyczną siłę dzięki runeforged) oraz hp. Ponadto zwiększa nasze i sojuszników magiczne protekcje o 20 oraz hp5 o 25, co pozwala nam szybciej się wykurować z zadanych ran (wraz z 3 skillem) i powrócić do walki wcześniej.

-Przedmiot zastępczy również dla Shifter's Shield, gdy mamy problem z wrogimi adc/asasynami (nie powinniśmy mieć dzięki CC z 3 skilla). Gwarantuje nam on fizyczną protekcję, prędkość ataku (w połączeniu z fatalisem i deathbringerem czyni z nas w sumie prawie asasyna) oraz redukcje prędkości ataku o 15% wszystkich wrogów w pobliżu.

-Przedmiot zastępczy, tak jak powyższe, dla Shifter's Shield. Kupujemy, gdy mamy problem zjechać hp tanka w drużynie przeciwnej. Przedmiot ten daje nam fizyczną siłę i duży zastrzyk penetracji, który w połączeniu z penetracją z Jotunna sprawia, że nawet najtwardszy tank otrzyma z naszego 2 skilla przyzwoity dmg.

-Przedmiotu chyba tłumaczyć nie trzeba, zastępstwo tak jak pozostałe powyższe za tarczę. Kupujemy tylko wtedy, gdy wrogowie mają masę ciężkich CC. Przedmiot raz na 45 sekund uodparnia nas na taki efekt, ponadto gwarantuje dość sporo hp i trochę protekcji. Mając nałożony efekt "bańki" nie bójmy się wbijać we wrogów swoją 2, nie będą oni mogli nam jej wtedy przerwać.

Sprint kupić możemy, gdy jeszcze bardziej chcemy zdenerwować rywali swoim movementem (z sprintem sięga ponad 600!!!); weakning curse jest głównie przeciw aphro, hel czy ra; wrath of god -chyba wiadomo, do lepszego czyszczenia minionów na linii, oraz do ubijania gold fury lub fire giant; eagis przyda się zwłaszcza a w teamfightach, gdy leci na nas grad skilli; beadsy to również wiadomo -gdy nasz ult jest na cooldownie a właśnie jesteśmy ogłuszeni, lub mamy nałożony inny ciężki CC.

Jak widać, przedmioty: Warrior Tabi, Jotunn's Wrath, Hastened Fatalis i Deathbringer (Hastened i Deathbringer zawsze kupujemy jako 2 ostatnie przedmioty, wcześniej siła basic ataków nam nie potrzebna) są niejako rdzeniem nietykalnym tego buildu, pozostałe (hide of the urchin/shifter's shield) są uniwersalne i dostosowane raczej pod cały team wroga.
Praca zespołowa
Bellony rola w eamfightach może być różna, może ona rozpoczynać "solówę" jak i do niej wpaść w jej środku. Zarówno do jednej i drugiej roli najlepiej spisuje się ultimate, starajmy się wycelować nim tak, aby trafić chociaż jednego rywala i ogłuszyć go. Następnie póki wrogowie są w pobliżu siebie używamy 2 skilla starając się złapać pierwszą fazą skilla (obrót) jak największą ilość wrogów a drugą fazą (atak liniowy) trafić któregoś z głównych "damagerów" wroga (mag/adc/asasyn). Następnie zostaje nam wycelować 3 skillem w rywala, który może zrobić największy popłoch swoimi basic atakami, a następnie spowolnić 1 i otłukiwać podstawowymi atakami (wtedy będziemy wytrzymalsi dzięki stackom bloku) napoczętego przez naszą 2 rywala (po niedługim czasie 2 znów będzie gotowa, więc używamy ją i bijemy dalej z większą już siłą).

Gdy mamy do czynienia z bogami takimi jak: Bakasura, Arachne, Rama, Artemis, Freya, Chronos, Poseidon (bogowie posiadający buff do siły podstawowych ataków/prędkości ataku) najlepiej oszczędzić nasz CC z 3 skilla na moment, gdy wrogowie uaktywnią już swojego buffa (jeśli chodzi o Ultimate bakasury, trzeba poczekać 1.5s i użyć dopiero później, wcześniej odeprze nasz Disarm i będzie siał miazgę dalej). CC ten jak każdy inny zdejmuje "bańkę" z Magis Blessing, więc nie bójmy jej się użyć, aby później któryś z sojuszników (lub my sami przy pomocy ulta) mógł ogłuszyć rywala.

Jeśli chodzi o atakowanie pojedynczych rywali, najlepiej użyć 2 na końcu, wtedy będziemy mogli dobić ich podstawowymi atakami przy pomocy młota, który z resztą zadaje największe dmg.
Junglowanie
Rzymska bogini wojny jest wrodzonym solo-lanerem (jeśli nie znerfią ją za bardzo podejrzewam, że będzie pickowana nie rzadziej niż herc czy baka), lecz do jungli również się nadaje. Idąc do jungli trzeba jednak pamiętać, że zamiast bluestone'a pendanta kupić należy bumba's mask. Gankowanie Belloną polecam, dzięki slowowi oraz stunowi często może się przyczynić do zabicia rywala na innej linii.

Z racji, że nie nie ma takiej zakładki, a postanowiłem, że opiszę jeszcze jeden aspekt umieszczam to tu. Mianowicie chodzi o to, jak walczyć z Belloną.
-Wiele osób grających tym bogiem buduje się pod atak speed (co jest błędem) licząc na to, że dzięki healowi z 3 skilla będą nieśmiertelni. Jeśli zauważymy więc, że wróg właśnie to planuje kupujmy obowiązkowo witchblade, lub po prostu uciekajmy, gdy użyje na nas swojej 3. (Gdy buduje atak speed 2 skill jest wtedy mniej groźny.)
-Po użyciu przez Bellonę ultimate za wszelką cenę staraj się ją wyciągnąć z obszaru działania buffa, nie dość, że zmniejszy to jej skuteczność skilli, to jeszcze przyczyni się do tego, że będzie łatwiejszym celem do zabicia.
-Gdy ucieka mając niski poziom życia, nie rezygnuj z gonitwy. Pamiętaj, że po upływie 5 sekund jej movement speed zmaleje o 15% a protekcje o 20, dzięki czemu będzie ją łatwiej dogonić i dobić!
-Gdy posiadasz cięższy CC (stun, root, silence, mesmorize) czekaj z użyciem go do czasu, aż Bellona zacznie używać swojego 2 skilla (zastosuj go, gdy zacznie wykonywać obrót, lub wyskakiwać w powietrze). Cooldown jej skilla się odnowi, a nie zada Ci ona ostatecznych, naprawdę wysokich dmg.
Podsumowanie
Bellona jest świetnym bogiem, jeśli potrafi się wykorzystać jej potencjał. Osobiście (zanim weszła do gry) obiecałem sobie, że wbiję nią masterkę X (obecnie już dawno jest) bez względu na to jak słaba, lub jak dobra będzie. Okazała się umiarkowana, widzi się wiele osób, które nie potrafią nią grać. Mam nadzieję, że build ten przybliży Wam poprawny styl grania nią i pozwoli Wam w pełni wykorzystać jej potencjał. ;) Na koniec zamieszczam swoje statystyki, które osiągnąłem grając tym Bogiem (tak wiem, nie ma się czym chwalić, lecz uważam, że na tle innych Bellon wypadam całkiem nieźle ;]).



Reklama

Komentarze


avatarVeniVidiVici (124)
Cóż jak porównuje ten build z buildem Adama to ten jest o wiele bardziej wyczerpujący i szerzej rozpisany ...

Nie porównuje itemków bo nie mam Bellony i nie bardzo wiem co jest na nią dobre... Ale ten build bardziej wtajemniczył mnie w Jej świat xD

Moim zdaniem GG 5 leci do cb :)
03.03.2015 (20:02)
avatarRyszardzislaw (301)
Dziękuję bardzo, jak dla mnie build to właśnie nie tylko wstawienie przedmiotów, ale poradnik, z którego można zrozumieć jak grać, by grać dobrze. Wiele buildów czegoś takiego nie zawiera, moje jednak wszystkie (3 xd) zawierają i wszystkie przyszłe zawierać również będą. ;) Szkoda tylko, że ktoś się ładnie przejechał po mojej ocenie i gdy była średnia 5 z 5 ocen teraz jest 4 z 6 ocen. Trochę smutne, że ludzie (prawdopodobnie z zazdrości o dobre oceny) oceniają czyjeś buildy tak nisko pewnie nawet ich nie czytając..
03.03.2015 (21:00)
avatarPanSIlent (1390)
"[...] build to właśnie nie tylko wstawienie przedmiotów, ale poradnik, z którego można zrozumieć jak grać, by grać dobrze.[...]"

Ah, gdyby niektóre osoby w wieku gimbazjalnym to rozumiały. Świat byłby lepszy.
03.03.2015 (21:19)
avatarL4s3c7k4 (49)
Moim zdaniem to zalezy jaka bellona chcesz byc bo jezeli idziesz w jungle to liczy sie jej efektywnosc i wtedy gra wyglada nieco inaczej.

Osobiscie wole bellone pod adc bez hastenedow i nieco inaczej budowana, jak na solo to wiadomo jaki start bez tego inaczej sie nie da.
Potem Tier2 Frosbound hammer'a -> buty attack speed -> asi -> executioner -> potem to zalezy jak team z racji takiej ze bellona cierpi na brak obrony przed CC -> magi's i dalej deathbringer.

do tego beadsy i fist of god's

sposob atakowania tez sie zmienia wchodzisz z ulta, walsz 2 jak sie uda to kilka hitow jak target ucieka swap na 1 uderzasz 1 i bijesz mele atakami dla slowa, potem switch na 3jke i dobijasz, jezeli chodzi o moj sposob gry i kontrowanie bellony jak juz wspomniales bellona musi podtrzymywac te staki wiec nawet w twoim buildzie bez tego jest poprostu postacia, dlatego inwestuje w podwojna obrone przed CC i slow hammer ktory daje troche hp i powera


ale twoj build jest tez spoko pod warunkiem ze idziesz bardziej tanky, testowalem go zeby nie byc golo-słownym gralo mi sie nudno fakt ze robilem to na assultcie i bylem wytrzymaly jak diabli, sproboje tez troche mixa dac z twojego buildu z moim ale jak sam wspomiales moj build moze byc slabszy kiedy znerfia bellone
03.03.2015 (22:52)
avatarNuDzIaRzZ (312)
Wszystko się zgadza. najbardziej tytuł, 5* ;) Proszę Ryszardzie! Teraz gong ligowy mnie wzywa więc bb.
04.03.2015 (17:42)
avatarvasper (27)
Bellona, na chwilę obecną (bo pewnie dostanie potężnego nerfa), nie potrzebuje Fatalisa, a już na pewno krytów. Jej pasywka daje na tyle dużego movment speeda, że nie trzeba budować niczego oprócz butów, bo i tak atakując przeciwników, jesteśmy do nich po prostu przyklejeni. Dodatkowo mamy też przecież dasha i slowa pod jedynką, więc życzę powodzenia w ucieczce przed Bellą :D Zamiast Deathbringera zdecydowanie lepiej spisują się Qin's-y - ciężko jest załatwić jakiegoś tanka samymi krytami.
Tak btw. to nie przypominam sobie jakiegoś bardziej op boga, który siałby takie spustoszenia w jakimkolwiek trybie gry...
09.03.2015 (14:53)
avatarAdamkazmirowicz (807)
@up
"Tak btw. to nie przypominam sobie jakiegoś bardziej op boga, który siałby takie spustoszenia w jakimkolwiek trybie gry..."

Nemezis po dodaniu była silniejsza od bellony o wiele.
Mały cooldowny na 2jce , tarcza potrafiąca odbić ulti starego ao i takie tam
+ bardzo tanky bo była warriorem
tak ją znerfili że mało kto nią gra :L
09.03.2015 (15:09)
avatarRyszardzislaw (301)
A ja jestem odmiennego zdania, nawet nastackowana pasywka (z której movement speed jest w 100% pewne, że zostanie znerfiony) nie daje nam takiej prędkości ruchu by dogonić dobrego adc, asasyna, chronosa czy poseidona. Z fatalisem już takiego problemu nie mamy i wtedy dosłownie nikt nie może nam uciec.

Z resztą build ten ma nie być tylko "na chwilę", ma służyć dobrze również po nerfie. Dlatego też nie jest to build dostosowywujący Bellonę wyłącznie pod atak spd, uzależnienie od pasywki i atakowanie biczem z 3 skilla (bo heal prawdopodobnie też zostanie znerfiony, lub jakoś ograniczony), a pod power skilli, które nawet po nerfie z siłą wyciąganą z itemów spisywać się będą dobrze. Jeśli zamierzasz robić build na teraz -proszę bardzo. ;)

Bardziej op Bogowie? Ao, gdy był jeszcze "ciepły" był naprawdę ciężki do skontrowania -nikt nie miał na niego pomysłu, poza tym pierwsze skalowanie smoczków było kosmiczne. Kolejnym przykładem Ozyrys, ani żaden tank, ani żaden asasyn nie mogli nic przeciw niemu zrobić 1 vs 1, ba, nawet 2 vs 1. Byli również inni tak mocarni bogowie, chociażby Nemezis, którą Adam wymienił wyżej, Geb, czy Chaac.
09.03.2015 (17:30)
avatarPhantz (17)
Ja również ostatnio zakochałem się w Bellonie jednak mój build jest zdeka odmienny, bardziej się skupiam na tankowaniu aniżeli DPS, mój core to: hide of urchin, warrior tabi i jotun wrath (czyli mamy bardzo podobnie) jednak dalej to już od przeciwnego zależy - jak mają same ostre AD to: hide of nemean lion, midgardian armor oraz runeforged hammer, Na AP stone of gaia, bulwark of hope, do dmg często dodaje quins sais (lepsze to 4% aniżeli kryty tylko z deathbringera). Jeśli jesteśmy jedynym tankiem to warto zainwestować w sovergnity oraz w Heartward Amulet, fajnie się z sobą komponują. Wtedy mamy postać niemalże nie do zabicia, i na DMG tez wcale sporo nie traci. Sam często jako tank belly walczyłem z AD belloną i wychodziłem zwycięsko z tych pojedynków, ogólnie zwykle trzeba było co najmniej 3-4 bogów żeby mnie ubić, zanim ja ubiję ich (choć może to fakt że zawsze spotykam nieogarów :P).
raz próbowałem AD build z smitefire ale nie podszedł mi totalnie, Ale spróbuje twój, kto wie może się przekonam :P

BTW: serdecznie witam wszystkich w tym serwisie, to mój pierwszy post ^^
02.04.2015 (13:35)
avatarRyszardzislaw (301)
Posiadam Bellonę na X masterce, więc trochę czasu jej poświęciłem, jest ona bardzo silną postacią i kontruje naprawdę wielu rywali. Próbowałem niejednej mieszanki przedmiotów grając jako Bellona (w końcu grałem nią całkiem sporo), najlepsze rezultaty osiągałem właśnie na tym buildzie. No ale wiadomo, build nie zależy tylko od postaci, ale też od osoby grającej i strategii. Jednemu łatwiej trafić skillem, innemu podstawowym atakiem. ;) Bellona wciąż jest bardzo mocna, nie raz grając na arenie potrafię wpaść w środek walki (nawet sam), mocno poobijać połowę rywali (a czasem nawet zabić) i wyjść z połową hp. Z tym, że kryty tylko z deathbringera nie wiele dają się nie zgodzę, atakując podstawowymi atakami (do tego używamy młota -najwyższy dmg) dużo szybciej zabijemy takich magów mając 30% szans na wzmocnionego kryta, niż zabierając im 4% hp co hit. Zjechanie całego hp maga z deathbringerem, penetracją z jotunna i całym takim buildem pod dmg jest kwestią max 4 podstawowych ataków. A na tanków też się spisuje całkiem dobrze, bo penetrację przecież posiadamy. Ewentualnie można dodać titan's bane i kryty nawet tanków bardzo bolą. No ale tak jak wspominałem, każdy ma prawo budować się jak chce, ja osobiście quinsów nie lubię od momentu, kiedy je znerfili (co prawda tylko 1% mniej, ale to i tak bardzo wpłynęło na "wartość" przedmiotu). A co do tego budowania ją jeszcze bardziej pod tanka to według mnie się nie opłaca, mając protekcje bazowe, 65 prot z urchinu, 60 z shifter, 35 z ulta, 30 z pasywki i 50 z mmikstury defa za 3 tysiące i tak się ma protekcji ponad 300 (czyli bardzo blisko limitu). ;)
02.04.2015 (15:31)
avatarVeniVidiVici (124)
mam 2 pytania:

- Ten build nada się do Jungli ?

- Czy Hammer nie byłby lepszy zamiast fatalisa ? :)
20.05.2015 (16:25)
avatarRyszardzislaw (301)
Do jungli lepiej wziąć właśnie Frostbounda (i to nawet na 1 item), wtedy rezygnujemy też raczej z urchina. Ogółem z tego co widziałem na turniejach najpopularniejszy build na Bellonę jungle jest: buty pod as, ichaival, frostbound, executioner, magis blessing i titan's bane. Jest to jednak typowo build pod szybkość ataku, osobiście składam taką trochę hybrydę, czyli zarówno siła fizyczna, jak i attack speed. Wtedy buduję się tak: Buty pod as(tylko na jungli, w przeciwnym razie normalne), Frostbound, Ichaival, Jotunn's (cooldown na Bellonie ważna rzecz), Executioner, Shifter's Shield.

Ogólnie do tego buildu lepiej moim zdaniem pasuje fatalis, ponieważ daje nam on prędkość ataku, której jednak dużo nie mamy budując się całkowicie pod siłę fizyczną. AS jest trochę potrzebny Bellonie, ze względu na to jak wielki dmg bije ona z młota z podstawowych ataków. Jeśli chcesz wyrzucić fatalisa na koszt frostbounda, to wtedy trzeba wyrzucić też deathbringer (+może nawet urchina) i zbudować sobie executioner/ichaival.

Jak znajdę chwilkę czasu (następny tydzień), to zaktualizuję build również o Bellonę na junglę.
20.05.2015 (16:42)
avatarVeniVidiVici (124)
Dziękuje :)
20.05.2015 (17:02)
avatarOm3nov (348)
Grałem dzisiaj przeciwko tej za przeproszeniem szmacie 1v1 i przeciwko niej nie da się normalnie grać, miała tylko 2 itemki pod dmg, asi i frostbound hammer i wchodził mi taki dmg z jej młotka, że nic nie mogłem zrobić jedynie jak miałem fenika i tytana obok udawało mi się ją zabić a tak to uciekała z 1/4 hp po zabiciu mnie. Dopóki jej nie znerfią tego pieprzonego młotka to ja nawet nie wchodzę na ligówki., albo sam nią zacznę grać bo inaczej to mnie szlag trafi
20.05.2015 (19:08)
avatarkruliks12 (19)
Bardzo fajny build super się sprawdza.
Dzięki!!!
15.11.2015 (22:26)
avatarYancey (1)
Chętnie ogarnę sobie tego builda, wydaję mi się naprawdę niezły ;)
19.01.2016 (0:25)
avatarShysHestPlay (270)
Ten build jest z 3 marca zeszłego roku. Juz wtedy używało się innego buildu, a teraz jest on conajmniej słaby. Obecna meta: warrior tabi na start, następne trzy itemy zalezne od twojej sytuacji - jak przeciwnik boli mocno, to def jako drugi, później frostbound hammer i ichaival. Jeżeli przeciwnik sam w sobie jest słaby, to można frostbounda lub ichaivala kupić przed obronnym itemem. Jako piąty obrona na przeciwną klasę postaci niż ta, która byla przeciwnym solo lanerem. Na koniec sytuacyjny - jak potrzebujesz wiecej obrony, to item z obroną, jak penetracji, to penetracja np. Executioner itp. Nie ma sensu kupowac jotunnsa, skoro to postac typowo pod basici z niskimi cooldownami. Chociaż naprawdę ciężko podac build na solo lanera, skoro wszystko tak naprawde jest sytuacyjne. Więc core na nią: warrior tabi, def/frostbound, frostbound/def. Dodatkowo później potrzebny jest attack speed i def. I tak ten zestaw o ktorym napisalen jest jeszcze na dwa tygodnie, bo pozniej jest nowy sezon, wiec moze byc różnie. A sama tresc buildu raszydzislawa - pisany w marcu ubiegłego roku, wtedy był bardzo dobry, teraz trochę ubiegl przedawnieniu (nacisk na basici, skille po to by zmienić stancje broni)
19.01.2016 (9:38)
avatarihjasty (873)
Ja gram Tabi>Jotun>Frost>Gaia>Witchblade>Bane nawet nie złe wyniki się kręciło. Bez jotuna na start trochę bez sensu postać ma strasznie silny młotek z jotunem na start bije się nim po pół hp ;P
19.01.2016 (11:26)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!