Build do Hel. I ty bądź bohaterem swojego buildu.

Dodane przez  Hajss 01.12.2015 (15:25)

Hel
Podstawowe informacje
ocena
BógHel72011
Kupione przedmioty
Podstawowe
Arenka
Aktywne
Reklama
Umiejetności
Decay (Restoration)
1234567891011121314151617181920
Hinder(Cleanse)
1234567891011121314151617181920
Repulse(Inspire)
1234567891011121314151617181920
Switch Stances (Light)
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Dzieńdobry, jest to mój pierwszy build.



Hel- Nordycka bogini zaświatów. W grze pełni funkcję maga, najczęstszą linią dla tej piękności jest solo. Możliwa na supporcie.
Plusy i Minusy
+ Najlepsze leczenie w grze
+ Strona wspomagająca i atakująca
+ Wysokie obrażenia obszarowe
+ Drugi skill- Cleanse usuwa każdy cc
+ Piękna


- Okropny VP ciemnej strony
- Ciężka mechanika
- Manożerna
Umiejętności

Stance Attunement- Każda "forma" ulepszana jest wraz z podnoszeniem umiejętności ULTIMATE. +20% obrażeń w "czarnej formie", +20% leczenia w "białej formie"


DECAY (Dark Stance) - Hel wystrzeliwuje pocisk, który wybucha w kontakcie, robi obrażenia wszystkim wrogom w promieniu 15 stóp. RESTORATION (Light Stance) - Hel wystrzeliwuje pocisk, który zadaje obrażenia na jednego przeciwnika i leczy Hel na procent wykonanych obrażeń.


HINDER (Dark Stance) - Hel Debuffuje wszystkich przeciwników w danym obszarze, zmniejszając ich magiczną ochronę i spowalniając ich na krótki czas. CLEANSE (Light Stance) - Hel oczyszcza wszystkich sojuszników w danym obszarze, usuwając wszystkie umiejętności kontroli tłumu natychmiast i chroniąc ich przed nimi przez krótki czas.


REPULSE (Dark Stance) - ciemna materia wybucha od Hel w kształcie dysku, uszkadzając wszystkich pobliskich przeciwników. INSPIRE (Light Stance) - wybuch białej łagodzi wszystkie bóle sojuszników w pobliżu , uzdrawiając ich i daje im dodatkową prędkość ruchu



(Dark Stance) - zdolności Hel powodują uszkodzenia, a ona zyskuje magiczną moc. (Light Stance) - Hel otrzymuje, zdolności uzdrawiania by wspierać jej sojuszników i zyskuje MP5. Połowa korzyści pozyskanych z zmiany stancji jest współdzielona z Bogami w promieniu 30 stóp.
Przedmioty

Butki, które redukują CD, dają manę oraz AP


Bardzo przydatny przedmiot. Daje AP, HP, manę. + za zabijanie minionów i bogów dostaje się stacki, które zwiększają manę i AP

i AP


Mana, HP, Moc magiczna i 2% HP zamieniane na moc magiczną. Coś pięknego.


Redukcja CD, Ochrona fizyczna, mana. Spamowanie umiejętnościami uważam za rozpoczęte.


AP + penetracja magiczna. Dobre na tanków albo ludzi, którzy chcą osłabić Twoją potęgę


Przedmiot dający bardzo dużo AP dodatkowo zwiększający AP o 25%. Idealne do klepania przeciwników.

NIEOPISANE PRZEDMIOTY POD ARENKĘ


AP, penetracja + przebicie odpornosci po trafieniu umiejętnością zadającą obrażenia.


AP, HP oraz prędkość ruchu + aura dla sojuszników zwiększająca regenerację i leczenie o 15%


AP, ochrona fizyczna, MP5 + pasyw zwiększający ochronę magiczną i fizyczną u podleczonych bogów.
Praca zespołowa


Hel to postać, która może dużo namieszać w walkach. Może bardzo szykbo zmienić przebieg całego starcia na korzyść swojej drużyny dzięki Obszarowemu leczeniu oraz niewrażliwości na stany kontroli tłumu.


ARENA:
Podczas robienia buffów należy wziąć blue, ponieważ regeneruje nam manę oraz zmniejsza CD. Jako, iż Hel jest bardzo manożerna to drużyna powinna to zrozumieć. Podczas walk drużynowych, na samym początku zaczynamy od ciemnej strony używając HINDER tak, aby zdebuffować jak najwięcej przeciwników. Następnie, zależnie od sytuacji: Jeżeli przeciwna drużyna posiada silną kontrolę tlumu to zmieniamy się na jasną stronę i przygotowujemy CLEANSE. Po zdjęciu CC z drużyny, jeżeli odniosła obrażenia należy uleczyć sojuszników (oczywiście w jak największej ilości) Jeżeli nasza drużyna wygrywa walkę i nie potrzebuje wsparcia z naszej strony, to skupiamy się na przeciwnikach, którzy są magami, łowcami. Mają oni zwykle mało ochrony magicznej więc stanowią dobry cel dla naszej Hel.

PODBÓJ:
Kiedy idziemy na solo to bierzemy blue buff, aby móc częściej używać naszych umiejętności. Podczas bycia na lini nie skupiamy się na zadawaniu obrażeń przeciwnikowi, lecz sługusom, z których czerpiemy stacki. Gramy defensywnie, czasem możemy przyatakować wrogiego boga, ale nie zapominając o tym, że może nam zrobić kuku. Kiedy przychodzi jungler drużyny przeciwnej powinniśmy się jak najszybciej wycofać pod wieżę, nie inicjując walki. Kiedy zaczyna się faza falk drużynowych należy być ostrożnym i potrafić bardzo szybko zmieniać strony. Przez pewien czas zadajemy obrażenia, ale tuż po użyciu ostatniej umiejętności zmieniamy się na jasną i wspieramy sojuszników. Taktyka z Areny również działa na Podboju. Leczymy, ochraniamy przed CC i skupiamy się na ADC, MAGU oraz ZABÓJCY. Trzeba wspomnieć o najważniejszym! NIE ZACZYNAMY PIERWSI ATAKOWAĆ! Walkę inicjują tanki, a my czekamy, aż nasze cele się odsuną od reszty, wtedy my, obserwując sytuację, czy możemy zaatakować, atakujemy. Jeśli jednak nie atakujemy, to odpuszczamy zaatakowanie celu i wspieramy drużynę.

OBLĘŻENIE:
Powinniśmy pójść z zabójcą na linię, ale tuż przed tym wziąć blue buff z jungli. Buffy robi się tak: Najpierw jedna para robi buffa na DMG, druga na Attack speed, a potem dwie pary robią blue buffy. Tutaj tak samo, jak przy podboju. Nie inicjujemy walki, czekamy. Grając Hel trzeba mieć anielską cierpliwość, bo to, czy użyjemy naszych umiejętności może mieć bardzo duży odzew w dalszym przebiegu rozgrywki. Kiedy nasza drużyna unicestwi przeciwną- zabije wszystkich bogów, zabijamy potwora na środku mapy, aby zdobyć molocha. Kiedy to zrobimy mamy znaczącą przewagę nad drużyną przeciwną, która ma możliwość zaprowadzić nas do zwycięstwa.

SZTURM:
Tutaj na początek składamy przedmioty zwiększające leczenie (Patrz przedmioty na Arenę). Kiedy gramy w Szturm, a jesteśmy Hel, powinniśmy się skupić na wspieraniu drużyny, ponieważ jest to konieczne w Szturmie, z racji tego, iż nie można tam wracać się do fontanny w celu kupienia przedmiotów, uleczenia się, czy też zregenerowania many. Za przedmiot aktywny bierzemy SALVATION, ponieważ odnawia to manę sojuszników, naszą oraz leczy osoby w obszarze działania. Niekiedy nasze leczenie może nie wystarczyć i musimy sięgnąć po dodatkowe środki.

W potyczkę nie gram jako Hel, więc proszę o wybaczenie, ale nie opiszę jak powinna wyglądać rozgrywka podczas Potyczki.
Junglowanie
Nie zalecam, zwłaszcza z tym buildem. Ale przecież nie ma rzeczy niemożliwych, nie?
Podsumowanie
Takim buildem gram na codzień. Nie mam w nim problemu z maną. Mam nadzieję, że dzięki temu buildowi będziecie mieli jeszcze większą frajdę z gry Hel. Trzeba zapamiętać, iż mamy Koralik Oczyszczenia na Jasnej stronie, więc powinniśmy go używać na sojusznikach. Grając Hel polecam mieć włączony głos i efekty dźwiękowe, nieraz może to nam oraz sojusznikom uratować życie. Przykład: Ares używa ulti- nie wiemy kiedy jest koniec, więc słuchamy. Po dźwięku bardzo łatwo można się zorientować, kiedy użyć CLEANSE.



Reklama

Komentarze


avatarHajss (21)
Jest to finalna wersja mojego buildu do Hel "HP jest, DMG jest, dedów nie ma". Jeżeli da się jakoś usunąć build to proszę napisać, jak to zrobić.
01.12.2015 (15:28)
avatarihjasty (908)
Napisz po tamtym w komentarzach z Silent to burak i mu nie staje to Ci skasuje.
01.12.2015 (16:22)
avatarPoznaniak (1428)
Bo Poznaniacy nie lubią być obrażani :)
02.12.2015 (11:55)
avatarPolikShadow (30)
Witam.
Jako, że troche Hel grałem, wypowiem się co do owego buildu. Nie będę komentował części opisowej, z racji tego, że same polskie nazwy trybów gry skutecznie mnie odstraszyły od czytania jej, a zajmę się tylko itemami.

Więc zaczynając od początku:
Hel - jako mag posiadający dwie formy i dwa różne zestawy skilli (jak każdy wie dmg + debuff przeciwnika + dmg buff sojuszników/heal + cc remove + mp5 buff) ma pełne predyspozycje do bycia tzw. spam magiem (choć w sumie moim zdaniem, każdy mag z healem, powinien być budowany pod spam, co zwiększa jego efektywność).
Ba, jej rola w mid/late gameie na conquestach to właśnie spam sześcioma skillami + nieustanny stance dance.
Więc jeżeli podczas team fightów klawiatura, tudzież myszka - w zależności od bindów, minimum nie zaczyna dymić i oddawać zapachu spalenizny, to oznacza, że nie wykorzystuje się jej pełnego potencjału.
Mowa tu o zaciętych team fightach, podczas których full cd Ra potrafi użyć 3 razy swojego ulta (początek, środek i koniec - czyli +60 sek.), a nie krótkich starciach podczas przechodzenia z linii na linie.
Hel, jak i pozostali magowie z healem, nie jest typowym magiem do zadawania dmg, a raczej "magiem uzupełniającym" lub "utility magiem", że tak to nazwiemy, czyli nie posiada zestawu skilli pozwalającego na efektywne i ciągłe zadawanie dmg z bezpiecznej pozycji, na dużym obszarze i w dość łatwy sposób.
Nie mylić z tym, że "nie potrafi zadać dmg", bo potrafi. Chodzi o to, że żeby go zadać musimy się "wystawić" przeciwnikowi, gdyż główny dmg zadajemy wokół siebie (jak na Chang'e). Ra np. może stać z tyłu i zadawać dmg, lecz trafianie jego skillami, wymaga pewnych umiejętności, a Afro ma okrojoną liczbę dmg skilli.
Tak więc robienie ich pod pure dmg, mija się także trochę z celem, gdyż zrobienie na nich "utility" buildu, przynosi więcej pożytku dla całego teamu. Tak też np: w przypadku, gdy przeciwnicy nie mają zbyt wiele ap ressi (czyli np. tylko tank), budowanie penetracji mija się z celem, gdyż samo full cd nadrabia nam dmg, tym bardziej na Hel, gdzie 25 ap ressi możemy zdjąć dwójką.
Wracając do Hel, jako spam mag musi posiadać 3 rzeczy:
- full cd
- dużą ilość many
- dużą ilość mp5
Mp5 daje nam nasz ult, lecz tylko w jasnej formie. O ile w fazie liniowej możemy sobie pozwolić na spokojną regenerację w light stance, o tyle podczas team fightow siedząc w jednej formie "cały czas" po prostu lamimy, bo zamiast "mieszać" efekty z ulta (mp5/bonus dmg), dajemy tylko jeden, więc nie możemy sobie na to pozwolić.
Spójrzmy teraz na statystyki z powyższego buildu (wszystko uwzględniające w pełni nastackowane itemy).

Hajss build (dalej oznaczony jako 1):
HP: 2885
MP: 2690

Ciemna Strona:
AP: 603
MP5: 29

Jasna Strona:
AP: 528
MP5: 64

Zaletą tego buildu, jest duża ilość hp, co przekłada się na przeżywalność oraz dość wysoka ilość ap + 33% przebicia (które jednak nie zawsze daje nam zbyt wiele)
Mankamentem zaś, "brak" regeneracji many (jak na Hel) oraz niezbyt powalająca ilość many samej w sobie (nie oszukujmy się, 3k many na spam maga to minimum :V ).

Teraz inny build (dalej oznaczany jako 2): buty cd - book of thot - valor (zbroja 25%cd) - lotus crown - tahuti - gem of iso

HP: 1935
MP: 3115

Ciemna Strona:
AP: 673
MP5: 64

Jasna Strona:
AP: 598
MP5: 99

Zalety buildu: większa ilość ap, więcej many, więcej regeneracji many, ressi buff z korony oraz dodatkowy slow
Wady: mniejsza ilość hp (~900), która w pewnej części jest zastąpiona poprzez ressi.

Full cd w obydwu buildach, jako zaletę, pomijamy, gdyż jest to oczywistość i konieczność by wykorzystywać zestaw skilli Hel.

Jak wyżej wspomniałem, zdarzają nam się zacięte team fighty trwające dobrze ponad minutę. Jako mag uzupełniający, w tym przypadku Hel, powinnismy być w stanie przez cały ten czas spamować skillami wspomagając sojuszników (heal + cc remove) i osłabiając przeciwników poprzez zadawanie dmg oraz nakładanie debuffa.
Testowałem w "practice" dwa powyższe buildy, pod względem spalania many czyli owego palenia klawy, tj. używania wszystkich możliwych skilli co cd + nieustanny stance dance, oczywiście bez wykorzystania mana potów i buffa na mane.
Wyniki:

1) średni czas: ~40sek. (najdłużej bodajże 45 sekund, ale to tylko przez mój nieogar podczas rozmowy z kumplem. Każdy inny dawał 37-42sek.)
2) średni czas: ~62sek. (przedział 58-64sek.)

Jak więc widzimy przy buildzie 1 podczas takiego team fightu oraz spamu skilli, zostajemy bez many prawie w połowie team fightu. +20sekund bez many, to praktycznie pewna śmierć (co najmniej tylko nasza). Zmusza to do oszczędzania many i bycia w jasnej formie, co z kolei rzutuje na efektywność. Mniej dmg lub mniej heala, a może i mniej obydwu...
Build 2 daje nam zaś, możliwość palenia klawy przez ok. minutę bez konieczności pozostawania w jasnej formie dla odnowy many, gdyż nawet w ciemnej formie mamy dużo mp5, przez co my nadal mamy mane, a sojusznicy dodatkowy dmg buff = więcej heala, więcej dmg, większy rage przeciwników. Do tego dochodzą także bonusy z itemów. W tym przypadku slow i ressi.
Samo przez się świadczy to o tym, że jest to lepszy build dla całego zespołu, o ile nie pozwalamy przeciwnikowi zjechać nas jak szmatę.

Ową przewagę zawdzięczamy "Book of Thot". Dlatego też "Ksiązka" jest core itemem na Hel (jak i innych spam magów), pozwalającym nam na przedłużenie spamu o dość pokaźną liczbę sekund.
Teoretycznie rdzeń buildu na Hel wygląda następująco: buty cd - książka - 25% cd (valor i chronos wymiennie, ze wskazaniem na valor) - tahuti + 2 sytuacyjne itemy.
Najlepiej jeżeli nasze mp5 w ciemnej formie bedzie wynosiło +50mp5 przez co niezależnie od formy, będziemy w stanie dość sprawnie regenerować manę, a co za tym idzie częściej i dłużej używać skilli. Dlatego w itemach sytuacyjnych dobrze jest mieć (choć niekoniecznie) dodatkowy item na mp5, czyli posiadać 3 itemy z tą statystyką, wliczając z podstawy książkę i tahuti.

Ostatnio np. grając na przeciwników potrafiących zadać olbrzymi dmg (czytaj przykładowo: Scylla, He Bo, Anubis etc. czy też assasini potrafiący zeżreć całe hp w kilka sekund) złożyłem: buty cd - warlock sash - book of thot - valor - amulet - tahuti
Build dający wszystko co w danej chwili było potrzebne: full cd, dużo hp, dużo mp, dużo mp5, dość pokaźną wartość ap oraz ressisty. Dawało to o tyle dużo, że solo laner, jungler i support nie byli w stanie zbić całego hp będąc 3vs1.

Dlatego też uważam, że "Book of thot" jest "must have" itemem dla Hel. Natomiast shard na 33% przebicia oraz ethereal staff i warlock co najwyżej itemami sytuacyjnymi/dodatkowymi do podstawy i to tylko w pewnych okolicznościach, gdyż np. gem of iso, divine ruin, crown lotus, amulet czy też inny jakikolwiek item debuffujący przeciwnika lub wzmacniający sojuszników będzie o wiele bardziej przydatniejszy od trzech podanych.

Dziękuję za uwagę. :)
02.12.2015 (17:26)
avatarCrucy (657)
^ stwórz własny build, bo nie chce mi się tego czytać, a tak to ładnie podzielisz xD
02.12.2015 (17:40)
avatarPolikShadow (30)
Hahah... Tak też myślałem, że ktoś w taki sposób skomentuje. Jak spojrzałem na to już po dodaniu, to stwierdziłem, że to ciut nie rozprawka i pewnie samemu bym nie czytał. :P
02.12.2015 (17:45)
avataraditirex (1084)
Z 'book of thot'' się zgadzam, jednak hel potrzebuje hp bez niego ginie w 2s. Rozumiem ''skyll'', ale bez przesady raczej nie zabijesz adc, jeśłi po 2 crytach giniesz, a dodatkowo od razu masz focus od całego teamu, ponieważ healujesz team. No chyba że kupisz prota, lecz to takie nubskie :D.
02.12.2015 (18:39)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!