Cabracan Solo Conquest (01.2016)

Dodane przez  Mondraker 06.01.2016 (16:20)

Cabrakan
Podstawowe informacje
ocena
BógCabrakan71489
Kupione przedmioty
Podstawowe
Sytuacyjne
Aktywy
Start
Reklama
Umiejetności
Seismic Crush
1234567891011121314151617181920
Refraction Shield
1234567891011121314151617181920
Tremors
1234567891011121314151617181920
Tectonic Shift
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Cabrakan to guardian, który w roli supporta nie sprawdza się za dobrze. Prawie każdy prawdziwy support jest w stanie zatrzymać jego ofensywę w sytuacji 2v2. Ponadto żeby być skutecznym, należy kupić odpowiednie przedmioty: jako support, z zasady jest się do tyłu w złocie i expie. Kiedy jednak postawimy go na solo linii, pozwolimy farmić, a potem wrzucimy do walki 5v5 okazuje się że jest w stanie siać chaos i zniszczenie w szeregach wroga.
Plusy i Minusy
Plusy
-CC na każdym skillu
-Bardzo tankowy solo-laner
-Może czyścić linię jednocześnie zadając obrażenia wrogowi
-Odporny na root (1-szy skill)
-Kontruje wszystkich bogów którzy muszą podejść blisko minionów, żeby czyścić linię
-Wprowadza chaos w team-fightach (3-skill)
-Nikt nim nie gra, więc ludzie nie potrafią grać przeciwko niemu

Minusy
-Potrzebuje BARDZO dużo many - jak ukradną nam mana buffa to śmierć
-Jest łatwym celem podczas naparzania w ziemię - kontrują go hunterzy, Sol i Chronos
-Nie posiada skoku - bez blinka jest dość przewidywalny
Umiejętności
Pasyw:
1. Sojusznicy wokół otrzymują redukcję obrażeń o jakąś symboliczną wartość - na solo bezużyteczne
2. Kiedy nas biją otrzymujemy stacki widoczne w postaci układanki. Jak zbierzemy wszystkie to nasz 2-gi skill będzie również stun'ował.


Seismic Crush: Dostajemy buff do szybkości biegania i odporność na root, a nasz następny basic stun'uje oraz zadaje dodatkowe obrażenia. Przydatne do uciekania oraz gonienia przeciwnika. Maksujemy jako drugi, bo z każdym poziomem zwiększa się buff do poruszania się.


Refraction Shield: Podstawowy cios walczący o krótkim zasięgu. Maksujemy jako pierwszy.


Tremors: Naparzamy w ziemię, co powoduje że przeciwnicy wokół otrzymują obrażenia oraz mają problemy z chodzeniem. Podczas tej umiejętności ubywa nam many co sekundę. Naparzamy do momentu w którym nam się znudzi, skończy się mana, lub przeciwnik użyje na nas hard-cc. To jest główna umiejętność do walki oraz czyszczenia linii. Maksujemy ostatni (mimo że zadaje najwięcej obrażeń) ponieważ z każdym poziomem rośnie koszt many.


Tectonic Shift: Stawiamy ścianę w kształcie półkola, zadając obrażenia tym co znaleźli się w środku. Maksujemy jako 3-ci, ponieważ używamy tego głównie do blokowania przeciwnika a nie obrażeń.

COMBO opisano w sekcji praca zespołowa.
Przedmioty
Start:

-Mark of the Vanguard zapewnia nam przede wszystkim obronę przed minionami (pasyw: -5 obrażeń), ponieważ jak zaczniemy bić przeciwnika, łucznicy nas zaatakują

-Potion of Magical Might: +50 power na 5 minut, bardzo pomaga nam na starcie - szybciej czyścimy linię, nie tracąc całej many oraz przy odrobinie szczęścia możemy zabić przeciwnika w ciągu tych 5 minut
-Potrzebujemy również mikstury życia i many, więc wypijamy Potion of Magical Might, kiedy licznik pokaże 17 sekund do rozpoczęcia gry (dojście do speed buffa zajmuje jakieś 23 sekundy, buff pojawia się w 8 sekundzie, więc spokojnie zdążymy). Ilość mikstur zależy od przeciwnika - zwykle 3xHP + 2xMP


Podstawa:

-Shoes of Focus: Jedyne kryterium przy wyborze butów to ilość many - shoes of focus dają najwięcej

-Mystical Mail: Aura 40 obrażeń/sek przyda się podczas czyszczenia linii oraz w team-fightach, gdzie zwykle będziemy stać w samym środku walki

-Gem of Isolation: Przydatne w kombinacji ze skillem 3, ponieważ nie dość że utrudniamy przeciwnikom poruszanie się to jeszcze ich spowalniamy. Efekt? Podobnie jak z wirem Posejdona - niby nic a jednak czasem trzeba zużyć beadsy żeby się wydostać.

-Hide of Urchin: Jako postać walcząca na samym przodzie musimy być tankowi. Hide of Urchin daje nam wszystko co trzeba. Jeżeli jednak zespół przeciwny jest niezbalansowany (mają przewagę magów lub fizycznych) lub nie chcemy zbierać stacków to zastępujemy jednym z sytuacyjnych.

-Magi Blessing: Przed skillem 3 można uciec lub po prostu zatrzymać je za pomocą hard-cc. Nie możemy używać beadsów podczas używania umiejętności, więc Magi Blessing spisuje się tu idealnie. Przeciwnicy będą musieli wykorzystać 2 swoje umiejętności CC żeby zatrzymać jednego Cabrakana.

-Spear of Magus: Penetration to najlepszy sposób na zwiększenie obrażeń każdego guardiana. Kupujemy tylko jeżeli obecny poziom obrony jest dla nas wystarczający i chcemy więcej obrażeń. W przeciwnym wypadku: patrz sytuacyjne.


Sytuacyjne:

-Stone of Gaia: W postawowej wersji buildu jest niewiele magicznej obrony, natomiast całkiem sporo HP. Stone of Gaia jest dobrym uzupełnieniem, dzięki dużej ilości punktów obrony oraz procentowej regeneracji zdrowia.

-Hide of Nemean Lion: Największym problemem są dla Cabrakana hunterzy, a kombinacja Mystical+Hide to istny hunter-killer.

-Ethereal Stuff: Kupujemy kiedy nie wiemy co kupić. Bardzo użyteczny przedmiot. Build daje całkiem sporo HP, które staff zamieni nam na moc oraz dodatkowo zwiększy tankowość dzięki kolejnej porcji 600 HP. Nie mówiąc już o manie, która nawet w late jest potrzebna.


Aktywy wedle uznania, lecz najczęściej wybieramy teleport i blink, ze względu na mobilność i element zaskoczenia. Pozostałe są bardziej defensywne - kupujemy je raczej wtedy gdy nasz team przegrywa.
Praca zespołowa
COMBO (w obu sytuacjach blink oraz ult są opcjonalne):

1) Stosować na początku gry lub w sytuacji 1v1: (blink) -> 1 -> (4) -> 2 -> 3
Najbardziej oczywiste combo, czyli stun -> obrażenia -> dobijamy

2) Stosować w team-fightach, najlepiej w kombinacji z Gem of Isolation: (blink) -> (4) -> 3 -> 2 -> 1
Bardziej wyrafinowane combo a jednocześnie łatwiejsze w wykonaniu. Z zaskoczenia zaczynamy naparzać w ziemię, nakładając slow, a kiedy przeciwnicy będą mieli odpowiednio mało hp to przerywamy 3 i atakujemy spowolnionych przeciwników za pomocą 2 (które w tym momencie powinno mieć już wszystkie stacki) i ewentualnie dobijamy 1. Możemy również naparzać w ziemię do oporu, licząc na naszych magów, assasynów i hunterów którzy dobiją przeciwników.


LINIA

Grę zaczynamy ze skillem 2. Po zrobieniu campów dostajemy level 2 i ulepszamy skill 3. Linię czyścimy bijąc w ziemię skillem 3 do momentu w którym miniony mają wystarczająco mało życia, żeby zabić ich skillem 2. Staramy się tak stanąć, żeby bić zarówno miniony jak i wroga. Refraction Shield czyści używając mniej many, więc staramy się przerwać trójkę możliwie wcześnie. Podczas ganków na naszą linię jedyne co się zmienia to po przerwaniu trójki bijemy 2 we wroga zamiast w miniony i ewentualnie wspomagamy się 1 lub ultem.


UWAGI:

O ile w early dość łatwo zdobywa się kille, to później potrzebujemy już pomocy sojuszników. Zwykle atakujemy jako pierwsi lub zaraz za supportem, siejąc chaos w drużynie przeciwnika. Zawsze powinniśmy mieć za sobą kogoś kto zadaje obrażenia, lecz właściwie nie ma znaczenia jakich bogów wybierze team.
Dobre postawienie ściany potrafi zmienić przebieg walki. Kiedy łapiemy przeciwnika który ma skok musimy poczekać, aż go wykorzysta i dopiero wtedy go uwięzić. Nie ma nic gorszego od ściany która zablokuje nas zamiast przeciwnika (szczęśliwie możemy niszczyć własną ścianę jednym basiciem).


Z kim jednak warto współpracować:


Ult Isis postawiony na nas podczas naparzania w ziemię może zadać potężne obrażenia a jednocześnie utrzymać nas przy życiu.


Support, który wyjątkowo słabo inicjuje team-fighty. Możemy go w tym zastąpić, w zamian za ratowanie nas ultem.


My stawiamy ulta, on rzuca tarczę w środek i zbiera kille.


Silence Nox to jedyne czego nam trzeba żeby uwięzić przeciwników na dobre.


Potrzebuje zamieszania żeby cokolwiek zdziałać. My to zapewniamy.

Junglowanie
Build na solo, więc junglowanie sprowadza się do pilnowania blue buffa, który jest dla nas niezwykle ważny.
Podsumowanie
Cabrakan to ciekawa i niedoceniana postać, która spełnia wszystkie wymogi solo-lanera: niezniszczalny, dobrze czyszczący linię, dobrze inicjujący walkę "wojownik".


Reklama

Komentarze


avatarExecution (367)
"-Jest łatwym celem podczas naparzania w ziemię - kontrują go hunterzy, Sol i Chronos" - kontruje go wszystko co może przerwać mu trójkę, czyli również Xing, Wukong i masa innych postaci.
06.01.2016 (18:16)
avatarMondraker (6)
Execution:
Problem z tym, że większość postaci takich jak Xing, czy Wukong muszą podejść żeby przerwać mu tą trójkę tym samym obrywając całkiem solidnie (a w przypadku SWK pozbywając się również swojej ucieczki, co może się skończyć łatwym killem dla nas). Jeszcze nigdy nie miałem problemów grając przeciwko SWK czy Xingowi.
06.01.2016 (18:57)
avatarOm3nov (348)
Uwielbiam grać przeciwko niemu na 3v3, pożywka dla anubiska :D Powiadasz, że stoisz sobie w miejscu spokojnie używając trzeciej abilitki? Jak mi przykro.. *mummify*>*grasping hands*>Feeeeel my death gaze muahahaha!! *blop*"

A sam build ładnue rozpisany daje 5*
06.01.2016 (19:11)
avatarMondraker (6)
Haha, no cóż... Anubis being Anubis. Jedyna nadzieja, że team wie co robić, kiedy "Anubis stun+ult down" :D
06.01.2016 (19:28)
avatarTarbek (12)
Czekaj, nie rozumiem czegoś
Start z vanguardem i potką?
Myślałem, że potki używają tylko te postacie które są nastawione na agresywne granie i chca first blooda
Z resztą, sam mówisz, że jeżeli nie mamy many to śmierć, więc:
-powerpot trwa 5 minut, buff jest co 3 minuty, jak Ci ktoś go skradnie (a powinien, w końcu potka i focus idzie na Ciebie) to "śmierć" i jesteś w tyle o te 450 golda i myślisz, że jako Cabrakan to się szybko zwróci?
Nie wiem czy to jest taki must have, mysle ze o wiele lepszy start mozemy zrobic z vampiric shroud i obkupic sie w hp i multipoty
No ale to takie moje skromne zdanie. Na solo naprawdę ryzykowne jest branie powerpota
a build ładnie opisany, daje do ulu xD
07.01.2016 (15:10)
avatarMondraker (6)
Dziękuję za miłe słowa i już tłumaczę:
Power pot oczywiście nie jest obowiązkowy ale przydatny. Cabra jak najbardziej jest nastawiony na agresywne granie i chce first-blooda. Jest guardianem, więc umiejętności zadają dużo obrażeń bez budowania mocy. Największa szansa na kill to level 3-4 (na 5 większość warriorów ma ulta którym może uciec). Pot pomaga również w czyszczeniu linii oraz z pierwszym buffem, który będzie po 3 minutach - jak jungler ogarnia warto pokusić się o kradzież buffa przeciwnika.
Vamp shroud to słaby start bo miniony będą zadawać za dużo obrażeń. Zwykle zahaczysz trójką o wroga, więc od razu dostajesz aggro od minionów. Jak już to brałbym raczej MotV + 4xHP + 4xMP, bo linię będziesz czyścił dłużej stąd więcej many.
10.01.2016 (0:25)
avatarmaken5 (8)
Mysle, ze jest to bardzo dobry bulid, najbardziej podoba mi sie tu DMG mimo poteznego defa (magic, dmg) potrafisz zabic na combo ode mnie leci 5 ;)!
26.02.2016 (8:13)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!