Changing the world

Dodane przez  Crucy 30.12.2015 (18:46)

Chang'e
Podstawowe informacje
ocena
BógChang'e232767
Kupione przedmioty
Podstawowe
Aktywy
Reklama
Umiejetności
Crescent Moon Dance
1234567891011121314151617181920
Moonlit Waltz
1234567891011121314151617181920
Moonflower Dance
1234567891011121314151617181920
Waxing Moon
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie


Change to bogini, która jest healerem, ale nie healuje. Jej największym atutem jest DMG, szybkość i drugi skill, który zapewnia nam niesamowitą przeżywalność.

Czy to oznacza, że nie mamy healować? Nie! Heal - trzeci skill - jest bardzo przydatny i staramy się ratować każdego, to fajne uczucie, gdy nasz towarzysz przeżył z 10 hp tylko dzięki nam.
Plusy i Minusy
Plusy:
- Wysokie obrażenia z pierwszego skilla, którym możemy spamować (tylko 5s bazowego CD i 3s z maksymalną redukcją)
- Drugi skill, który ochroni nas przed każdym CC i ultem
- Heal, który czasami potrafi zmienić bieg gry
- Wysoka szybkość poruszania się - podczas używania skilla dostajemy +25% szybkości
- Ult, który może zapewnić nawet stuna na pięć sekund.
- Słodki królik, który przyniesie nam itemsy B)

Minusy:
- W porównaniu do Kukulkana czy Anubisa w early game nie może ściąć pół hp jednym skillem
Umiejętności
Jade Rabbit - za Change biega śmieszny, słodki królik, który zamienia się w wielkiego potwora przynosi nam itemki z dowolnego miejsca na mapie. Pomaga nam to utrzymanie się na linii. Dodatkowo podczas używania skilli nasza szybkość zwiększa się o 25% (bardzo istotne, pamiętajcie o tym).

Crescent Moon Dance - Change rzuca półksiężyc w powietrzu. Zadaje to wysokie obrażenia, początkowy cooldown to 5 sekund (spammable). Ogółem używamy do ciachania wrogów i czyszczenia fal minionów, bardzo wygodny zasięg.

Moonlit Waltz - Change wykonuje taniec księżyca, który sprawia, że nikt nie może jej dotknąć w ciągu jednej sekundy. Czy jest to wystarczająco? No ba, można chociażby wyjść z ulta Hadesa, zignorować DMG i CC od ulta Aresa. Dodatkowo pasyw 25% szybkości poruszania się brzmi przecudownie.

Moonflower Dance - Change rozrzuca kawałki kwiatków dokoła niej (AoE), lecząc przy tym towarzyszy, a także zadając obrażenia przeciwnikom i redukując ich leczenie na 4 sekundy o 50%. Sprawa prosta - leczymy drużynę, jednak w zdecydowanej większości przypadków zadajemy tym obrażenia podczas gonienia przeciwników.

Waxing Moon - Ult, najlepsze co możemy zrobić dla wygranej. Rzucamy w linii prostej (daleki zasięg i w duża szerokość) falę, która zadaje duże obrażenia, a także ogłusza (stunuje) przeciwnika na jedną sekundę. Za trafienie każdego następnego boga stun zwiększa się o jedną sekundę, dochodząc do pięciu sekund. Jezusie Chrystusie! Ares używa ulta, a przeciwnicy nie mają beadsów - rzucamy ulta i TF jest wygrany.
Mimo tak genialnej cechy warto jednak używać go na pojedynczych celach - przy moim buildzie mamy 54 sekundy na ulcie, więc jeśli jakiś adc mocno się nafeedował i akurat mamy go na wyciągnięcie ręki, to zachęcam do używania.
Ja z zasady staram się go używać dopiero po drugim itemie, ale jak kto woli.

Combo skilli? Raczej nie, z reguły ciachamy jedynką, potem trójka i powtarzamy, ale wszystko zależy od sytuacji. Warto zaczynać ultem, a także dobijać nim uciekające cele, które niekoniecznie mają umrzeć. Dwójki można używać dla movement speeda, jednak trzeba być bardzo ostrożnym, aby żaden zły Loki po nas nie przyszedł.
Przedmioty
Ok, czas na build.

Shoes of Focus - 15% cooldown red., 250 many i 30 magical powera? Coś dla nas, penetracja nie jest warta zdobywania w early.

Chronos Pendant - 25% redukcji CD daje nam już maksymalną ilość, 25 mp5 ułatwia nam utrzymanie się na linii (wraz z trzecim itemem mamy 40 MP5, co przy spokojnej sytuacji jest nieocenione), a także 75 magical powera, abyśmy łatwiej czyścili linię.
Od teraz możemy spamować jedynką (3s CD), mamy heal co 6s i uniki co 12s (na maksymalnym poziomie jest już 7,2s). CD ulta to 54, więc cudnie ;p

Rod of Tahuti - GET THE POWER!
15 MP5 też spoko.

Spear of the Magus - Penetracja to cudo, za trafienie dwoma skillami mamy 20% penetracji na 5 sekund + 15. Dodatkowo 40 magical powera i mały koszt itemka - jesteśmy w końcu OP.
Dlaczego lepiej to wybrać zamiast dwóch innych itemków z penetracją?

Obisidian daje 33% penetracji, co przy moim buildzie i maksymalnym poziomie zadaje 510 dmg Odynowi botowi.
Void Stone to itemek bardziej dla bruiserów, zadajemy 511 dmg.
Przy Spear of the Magus zadajemy 511 dmg bez stacków i 593 ze stackami.
Oczywiście jak przeciwnik ma 325 magicznego defa, to Obsidian zrobi więcej, jednak uzyskanie takiej ilości jest nieopłacalne dla tanków, a także niemożliwe, gdy mamy kogoś fizycznego w teamie.

Bancrofts Talon - kupujemy to dla dmg, ponieważ często będziemy na low hp (no chyba, że przeciwny assasin/adc focusuje tanka), a dostajemy 1 magical power więcej za 1% utraconego HP. Daje nam to też lekką kradzież życia, która nie jest odczuwalna, ale może kiedyś kogoś uratuje :v
Czego można użyć zamiast tego? Book of Thoth - z tym mamy 2575 many i 722 magicznej mocy przy wystackowaniu i skończonym buildzie.

Gdy idziemy na mida (conquest) lub po prostu lubimy stackować - Book of Thoth jest lepszy, wtedy jednak kupiłbym go jako trzeci itemek. Jeśli jednak wolimy grać wszystkie inne tryby - Bancrofts Talon też będzie dobrym wyjściem.

Soul Reaver - końcowy item - daje nam siłę, a także raz na 60 sekund zabiera 15% maksymalnego HP przy uderzeniu wroga skillem. Tanki wymiękają, a papiery tym bardziej. W połączeniu z ultem jest to narzędzie do zabijania :v


"A gdzie Rod of Ascelpius noobie??? Przecież to healer! To jest podstawa baranie! Idź ze swoim bildem gdzie indziej!!!1"
Testowałem super itemek dla healerów i się nie sprawdził, różnica w healu to zaledwie 30 hp, szkoda tracić jakikolwiek item na coś takiego, ale co kto woli.

Aktywy - kto chce niech kupuje sobie inne, wszystko zależy od przeciwników, najczęściej kupuję Sprint (można kupić obszarowego, też spoko) i Aegisa (unikam burstu ze skilli, gdy dwójka jest na CD). Zazwyczaj robię to po piątym lub po ostatnim itemie, no ale tak jak mówię - wszystko zależy od sytuacji.
Praca zespołowa
Najlepiej jest grać z guardianami, które skupiają przeciwników, typu Ares czy Sylvanus.
Osobiście grałem z kumplem, który mainował Cabrakana - blokada przeciwników w skały umożliwiała mi wprowadzenie pięknego stuna.
Ogółem Change dobrze gra z każdą postacią. Są wyjątki, gdy np. grubasek Kumbhakarna wyrzuci przeciwnika w górę akurat wtedy, gdy puścimy ulta, no ale chyba nie ma postaci, która w takim momencie nie żałowałaby ;-;

Czy są godni przeciwnicy dla Change? Nie, Change nie ma jakiejś silnej kontry w grze dzięki swojemu drugiemu skillowi.
Junglowanie
Junglowanie magiem? ;-; Widziałem już różne rzeczy, jak ktoś chce to może, jednak nie polecam xd
Podsumowanie
Change to bardzo fajna panienka z seksownym królikiem, która potrafi zmienić bieg gry (jak każda postać) B) Dzięki pasywce skille są "płynniejsze", nie odczuwamy tego, że jest magiem względem szybkości.

Pozdrawiam,
Piotr Fronczewski



Reklama

Komentarze


avatarihjasty (907)
Opisane skille, opisane czemu akurat ten item, opisane wszystko są cycki czego chcieć więcej 5/5.
30.12.2015 (19:22)
avataraditirex (1077)
'' Change nie ma jakiejś silnej kontry w grze dzięki swojemu drugiemu skillowi.''
mhm
"And in this corner: Ravana!" takie życie.XD
30.12.2015 (19:30)
avatarkrupcio21 (24)
lol build do Chang'e. No to się rozpiszemy. Przede wszystkim nie jest opisane na jaki tryb lub pozycję jest ten build. Z tym trzeba uważać, bo jakiś noobik postanowi iść z takim buildem na suppa. Do czego się tu jeszcze przyczepić... Chce mi się płakać gdy widzę lifesteal na Chang'e. Heal jest zdecydowanie wystarczający. Pisałeś, że wybrałeś Bancrofta dla pasywki i powera, a lifesteal jest miłym dodatkiem. Nie lepiej dowalić więcej penetracji, albo tego nieszczęsnego Ascelpiusa? Chy
ba wszystko co mógłbym skomentować. A, jeszcze jedno. JAK TO SIĘ NIE DA JUNGLOWAĆ MAGAMI? Jest Ao, jest Freya, jest He Bo (tak widziałem He Bo na jungli i poddaliśmy się po 15 min) i paroma innymi też by się dało na upartego.
31.12.2015 (1:10)
avatarCrucy (648)
Zamiast Talona widzę sens tylko i wyłącznie używania Book of Thoth.
W wielu przypadkach ten nędzny lifesteal pozwolił mi na pozostanie przy 30 hp po skończonym TFie - Chang'e tak spamuje skillami, że co kilka sekund te kilkadziesiąt punktów wpada w ręce.

Może źle się wyraziłem - nie powinno się junglować typowym supportem, jakim jest Chang'e I NIE, NIE MAM NA MYŚLI XING TIANA, który ma swoje skoki. To nie jest coś, co ma zapisane Chang'e na czole. Królik najlepiej sprawdza się przy siedzeniu na linii, a nasza panienka zadaje zbyt wolno dmg i nie ma typowej umiejętność do wejścia i wyjścia. Chodzenie nią na jungle jest marnowaniem korzyści, które wynikają z jej budowy.

Ao, ma jedynkę i ulta, Freya ma jedynkę, slowy, ulta i banish, He Bo ma ulta i przesrany DMG (ekhem, 1/4 hp adc w podstawowym skillu) - Chang'e nie ma tego wszystkiego. Ma jedynie swoją dwójeczkę, która w wielu przypadkach może nie być wystarczająca.


RoA jest zbędnym itemem, kosztuje o 580 golda więcej, a daje nam mniej powera, niewiele heala więcej (przypominam, że leczenie używa także % naszego powera) i 200 zdrowia, które zapewne kiedyś kogoś uratuje, ale jest to niewiele.


Tryb? Przy talonie napisałem, że jest to na wszystkie tryby za wyjątkiem Conquesta - pozycji środkowej. Na duo bym jej nie puszczał, bo uważam, że jakikolwiek guardian sprawdziłby się lepiej - w końcu mają dobre CCki i swoje ciało, którym mogą ratować biednego adc.


No ale cóż, jak kto woli, ja tak dobiłem do dziesiątki Chang'e i staty zawsze pozytywne.
31.12.2015 (11:19)
avatarTheJeron78 (41)
>miej X
>uważaj, że Change to support

XDDDD
31.12.2015 (11:57)
avatarCrucy (648)
Zależy jak definiujesz rolę supporta - w Smite każdy sztywno uważa tanka za suppa.
31.12.2015 (12:11)
avatarihjasty (907)
Każda postać z CC i healem może być supportem co w tym nadzwyczajnego, wystarczy tylko uważać. Ja latałem na butach cd>book>lotus crown>bancroft>spear>rod raz staty potrafiły być 10:0 raz 2:3, zależy na kogo się trafi change to dość agresywny mag i lepiej tak grać, bo jak się będzie grało jak pipa to dużo się nie zrobi. Bancrofta używałem nie dla jego ls tylko pasywki na niskiej ilości życia czuć tą moc a change mocy potrzebuje. RoA to sobie można w buty wsadzić jedynie na kogo się nadaje to na afro i może ra.
31.12.2015 (12:15)
avatarShirei (1313)
Wracając do tego, co napisał TheJeron78

>uważaj, że Change to support
>powiedz, że nie puściłbyś jej na duo

Oczywiście jestem za tym, aby nie puszczać jej na duo, ale to od razu wyklucza rolę supporta. Jeśli chodzi o conquesta, to jednak najlepiej się sprawdza jako solo laner.
31.12.2015 (13:48)
avatarTheJeron78 (41)
może w goldzie na 1,3k elo sie sprawdza na supp, wybacz nie miałem okazji grać na takim elo.

tak btw. cieżko jest wygrać late bez tanka lub bez jakiejśkolwiek tankowatej postaci. :))
31.12.2015 (14:10)
avatarCrucy (648)
Mi nie chodzi o Chang'e jako postać, która chodzi na duo (niech sobie chodzi, teoretycznie może, ale guardiany są lepsze), a jako postać pomagającą, bo jest healerem i ma stuna, jednak ten stun co 54s to za mało, aby zastąpić chociażby przykładowego Aresa.

Napisałem w buildzie - może i nie czytałeś wszystkiego - że Chang'e powinna iść na mida. Królik pomaga utrzymanie się na linii, a itemki dają dużą sumę, jak i regenerację many. Wspomniałem też to w komentarzu nad Twoim.
31.12.2015 (14:43)
avatarihjasty (907)
Zawsze mozna rzucic change na suppa a jungla i solo tankowata :D
31.12.2015 (14:53)
avatarkrupcio21 (24)
Wróciłem. Przyznaję rację autorowi, że akurat Chang'e nie da się junglować. Jeśli chodzi o nią na duo to z Genem dała by radę. Jest heal, slow, stun i redukcja leczenia. A wracając do buildu to mimo wszystko dałbym Chang'e więcej penetracji.
31.12.2015 (16:18)
avatarkrupcio21 (24)
A i jeszcze do duo oczywiście defensywny build.
31.12.2015 (17:09)
avatarCrucy (648)
Chang'e nie ma slowa w żadnym skillu ;p

Dobrze, zastępując Talona każdym możliwym itemkiem na penetrację:

Build taki, jaki podałem:
http://i.imgur.com/eDvVq4J.jpg
593 dmg

Build z Obsidian Shardem:
http://i.imgur.com/oHcFnqZ.jpg
570 dmg

Build z Void Stonem:
http://i.imgur.com/sRIXiP8.jpg
548 dmg

Build z Demonic Grip (zrobiłem stacki z podstawowych ataków):
http://i.imgur.com/FcO13US.jpg
563 dmg

Build z Dynasty Plate Helm:
http://i.imgur.com/Y5BN7yq.jpg
540 dmg

Oczywiście to tylko bot Odyn, jednak ma on więcej defa niż Ra.
Guardian z dużą protekcją zapewne oberwałby więcej przy Obsidian Shardzie, jednak naszym priorytetem są papiery, które mają do 100 protekcji.


Co do

Dmg z Ascelpiusem:
http://i.imgur.com/ViUhxcN.jpg
574 dmg

Heal z Ascelpiusem:
http://i.imgur.com/TbqXPvz.jpg
330 punktów

Heal z Talonem:
http://i.imgur.com/IGn2dBX.jpg
309 punktów

DMG z Talonem podane przy protekcjach, dodatkowo nie uwzględniłem punktów za stracone HP (pasywka Talona), co przy połowie HP daje nam aż o 50 magicznego powera więcej. Inaczej mówiąc - ten wybór itemów jest najlepszy, ale każdy gra jak chce i nikomu nie zabraniam budować się inaczej ;p
31.12.2015 (19:51)
avatarCrucy (648)
Co do Ascelpiusa*
Podane przy penetracji*

Ugh, przydałaby się możliwość edytowania ;-;
31.12.2015 (19:52)
avatarkrupcio21 (24)
Odniosłem wrażenie, że trochę zbyt poważnie potraktowałeś moje uwagi i upodobania, no ale cóż. Chodziło mi o to, że z Obsidianem jest to niewielka różnica powera, a mając 33% penetracji możemy połasić się na jakichś bardziej tankowatych przeciwników. Co do Chang'e na duo to tego slowa ma właśnie dzięki pasywce Gem of Isolation.
01.01.2016 (2:12)
avatarShirei (1313)
Z tymi samymi przedmiotami, ale z książką zamiast talona bijemy z "1" skilla za 561, a przy 2 stackach speara biło Odynowi 650.
Przy okazji jest 69.3 mana regen i 2575 many.
Ogólnie Power jest 684. Z red buffem = 808. Z red buffem i Fire Giantem = 910. Czyli ponad miarę, nie mówiąc już o potkach na moc... Te prawie 700 Powera i wyciąganie z "1" skilla 561 obrażeń bez stacków ze speara to naprawdę dużo i uważam osobiście, że Chang'e bardziej się przyda ta dodatkowa mana i regen.
Wczesne stackowanie, wczesne wygrywanie, zwłaszcza, że akurat Chang'e ma ciężkie early, ale jak się wystackuje i zdobędzie cd, czyli w sumie tylko 3 itemy, to robi naprawdę dużo w tym układzie.
A i leczymy się za 325 - bez reda i fire giant'a. : )

Przepraszam, nie przeczytałem dokładnie buildu, napisałeś, że twój build zadaje tyle obrażeń(593) ze stackami... Chyba jednak 650 to jest więcej... I kto jest mistrzem robienia buildów? Czy to Shirei? Jeszcze raz, głośniej, nie słyszałem. ^ ^ A właśnie, Chang'e to mój main, taki pro tip dla ludzi, bo zauważyłem, że przyłożyłeś dużą wagę do pisania o pasywce, która daje nam 25% movement speeda. Też na niej polegam, no i na manie oraz cooldownach. Tak się składa, że nie używam basiców. Jasne, na początku falę albo miniony w jungli jak mam cd, bo i tak stoją i mnie biją... Ale tak? Nie używam basiców, bo spowalniają. Dlatego właśnie ta pasywka+mana+cd są genialne, bo po prostu ciągle spamujemy skillami i ciśniemy. Raz po pewnej grze ktoś uznał, że mam speed hacka, więc... \Przepraszam za spam, niech jakiś admin podepnie pod jedno proszę, nie umiem się powstrzymać od dopisywania czegoś o Chang'e. ^ ^

Jeszcze a propos Chronosa, dobrą alternatywą jest Valor, ale pod warunkiem, że tak jak robię ja, budujemy Book of Tooth. Mimo, że Valor nie ma powera, to daje nam manę, więc zawsze trochę mocy nam wpadnie. Ogólnie na conqueście raczej nie używam Valora, musiałoby być chyba 4 fizycznych u wrogów, jednak na joustach 3v3 i 1v1 przy fizycznych wrogach jest to naprawdę świetne rozwiązanie.

Zaś dobrą alternatywą dla Soul Reaver'a jest Gem of Isolation. Daje nam tylko 50 many mniej i 30 mocy mniej, ale ważna jest pasywka. Oczywiście zależy to od układu wrogów. Myślę, że jest stałe 5 itemów dobrych dla niej i takim przedmiotem, który warto zastąpić na jakiś sytuacyjny, gdy potrzebujemy, jest własnie Soul Reaver. (Oczywiście biorąc pod uwagę mojego builda, czyli Book of Tooth, bo w twoim buildzie jako zamiennik na sytuacyjny item, czyli najpewniej jakiś def, to oczywiście Talon. W tym przypadku na pewno jego należy zastąpić, nie Soul Reavera).

Ale ogólnie powiem ci, że jest dobrze, bo kiedyś też nie umiałem sobie stworzyć porządnego builda. Miałem jeden, który się sprawdzał przy starym Doom Orbie i przy Chang'e, gdy wyszła, czyli przed nerfobuffami. Potem się nie sprawdzał, szukałem czegoś dobrego, przez Talona przechodziłem, ale ostatecznie uznałem, że to nie ma sensu i nawet Divine jest zły, aby dodatkowo obniżyć czyjeś leczenie. Już wolę jako sytuacyjny kupić Pestilence. W każdym razie, jestem osobą, która uważa, że nie ma na wszystkich jednego, sprawdzonego builda, mimo to udowodniłem wyżej wyższość swojego, chociaż wciąż możesz spróbować to podważyć. Niemniej jednak kroczysz w dobrym kierunku, życzę ci powodzenia, może a nuż stworzysz build inny, niż mój i równie porządny. Mój build na tyle się sprawdza, ze rzadko kiedy biorę jakieś sytuacyjne przedmioty. Skupiam się ewentualnie na zmienianiu Chronosa i Valora oraz Soul Reaver'a i Gem'a.

Wracając jeszcze chwilę do mojego buildu. Umieściłeś Book of Tooth w opisie, nie zmienia to jednak faktu, że warto go stackować zarówno na Siege'u, na obydwu Joustach, jak i na Conqust, a nie tylko tam. No i kupowanie go jako 3 item jest złe. Jeśli gramy conq, to solo, nie mida. Mamy wtedy blue i możemy być dłużej na linii, starając się wyfarmić złoto na resztę Book of Tooth, bo część już mieliśmy okazję zakupić, wraz z trzema potkami na manę. Oczywiście jak kto lubi, dzielę się swoimi spostrzeżeniami. Zawsze później biorę reda, ale blue jest na prawdę dobrą rzeczą na początku, bo w early mamy mało obrażeń, a dużo nam ubywa many.

Teraz aktywki. Wiadomo, zależy od przeciwnika, ale bardzo często potrzebne nam są Beadsy, jest to jeden z najlepszych aktywów, bo oprócz zdejmowania cc, na ostatnim poziomie zmniejsza nam cd o 3 sekundy po użyciu. Można w ten sposób użyć "1" skilla od razu po użyciu. "1">Beads>"1", w różnych sytuacjach jest to dobre, ale przede wszystkim przy wrogach, którzy mają skok. Jeśli zrobiliśmy ult>"3">"1" i przeżył, to możemy się obawiać, że stun już się kończy i ucieknie. Ogólnie w wielu różnych momentach te 3 sekundy potrafią pomóc zabić i skończyć grę albo pozwolą nam przetrwać. Nie zapominając o podstawowym zastosowaniu Beads'ów, czyli zdejmowaniu CC.

A co do kontry... zależy na jakim trybie. Na 1v1 bij się z Sol, czy Freyą... albo He Bo... Grrrr. Zwłaszcza He Bo może być groźny, bo ma takie obrażenia, że w sumie to 3 ulty, a jego "3" podrzuca. Przy tym podrzuceniu nie możemy użyć "2", to jego główna zaleta w grze przeciwko nam.
Fenrir potrafi też zaleźć za skórę, ale tylko w early game tak naprawdę. Jego Brutalize nie odczepi się od nas jak łańcuchy Aresa, nawet po użyciu dwójki. Bardzo problematyczne.
Isis ma silence'a i strasznie dalekiego stuna, myślę, że postaci z silencem są ogólnie porządne na Chang'e. Niby idzie wyskoczyć z ulta Hadesa, ale jak trafimy na ogarniętego gracza, to może to być bardzo groźny przeciwnik, tak samo oprócz isis i Hadesa jest jeszcze Nox, ale trochę za dużo zależy tam od trafenia rootem. Niby w jej "2" nie użyjemy swojej "2", ale jak unikniemy roota, to nagle zagrożenie mija. Isis zaś podczas wyciszenia daje nam też spowolnienie, dzięki czemu łatwo jej trafić tunem.

Dziękuję za uwagi, nie wiem czy komuś się chciało czytać, ale nawet jeśli nie, to pewnie trochę osób to przeczytało. ^ ^'
01.01.2016 (14:03)
avatarPanSIlent (1428)
Teraz już wiemy dlaczego Chang'e nic nie mówi. Shirei ją wyręcza.
01.01.2016 (14:54)
avatarCrucy (648)
Przeczytałem wszystko, Shireiu.

Dzięki za opinię, uważam Book of Thoth za naprawdę fajny item, niestety ja jestem wrogiem wszelkiego stackowania - po prostu nie lubię tego elementu w mobach, tak jakoś, dlatego staram się to jakoś obejść (wyjątkiem są adc). Jeśli musiałbym go użyć, to użyłbym jako trzeciego itemu z tego względu, że CD red. i MP5 na Chronosie znaczą dla mnie najwięcej w early, a 75 stacków da się na spokojnie zbudować, nawet gdy kupimy sobie książkę jako trzecią pozycję. Ponadto walczyłem (o dziwo) z kilkoma Chang'e, które stackowały i miałem znacznie lepsze efekty, bo często gry kończyły się przed ich maksymalnym buildem - stąd wiem, że nie są one niezbędne.

Build starałem się tworzyć tak, aby początkujący załapali w miarę o co chodzi - po to się je pisze. Nie brałem pod uwagę Valora, bo ktoś by się przyczepił, że mag ma zadawać obrażenia, a nie budować defa, ponadto widziałem w grze i takich, którzy budowali obronę fizyczną na tanku jako pierwszą, gdy 4 osoby były magami, a 5 to warrior (bodajże swk). Wielu ludzi kieruje się buildem i wybierają wszystko jak leci. Oczywistym jest, że nie trzymam się itemków sztywno - można próbować osiągnąć uniwersalny build, jednak nie zawsze będzie on perfekcyjny.

Isolation jest i jakimś wyjściem, jednak z reguły moje cele mają escape, a dojście do nich utrudnia guardian. Te 15% maksymalnego HP często załatwiało sprawę i nawet nie musiałem się rozkręcać (w większości grach byłem do przodu z poziomem i hajsem). Oczywiście w połączeniu z pasywką Chang'e jest to jeden z ciekawszych wyborów, bo spowalniamy i dodajemy sobie speeda.

Beadsy - przyzwyczajony jestem do dobrej współpracy z guardianami (mój stały premade) i w większości przypadków dwójka wystarczy. Aegis także robi mi tutaj robotę, niemniej jeśli ktoś chce, to niech sobie je kupi. Akurat aktywy uważam za bardzo indywidualną kwestię, bo - dla przykładu - niektórzy potrafią wyczaić ult Aresa, a niektórzy nie i jednym bardziej się beadsy przydadzą, a innym mniej. Zależy to też mocno od team compu.

Kontra - Sol kontrować się da movementem, tak samo Freyę i He Bo. Oczywiście wszystko zależy od skilla przeciwnika i od Twojego. Fenrira akurat nigdy się nie bałem - można go nakierować pod towera mając włączoną dwójkę ;p Często pieski umierały dzięki takiej akcji.
Niestety co do Isis się nie wypowiem, bo grając Chang'e trafiłem może na kilkanaście takich i zazwyczaj dało się uniknąć tego poruszeniem się. Nox faktycznie jest zagrożeniem, jednak często ona bała się mnie ;p Tutaj beadsy się przydadzą, a także umiejętność prowokacji i poruszania się.


Mój punkt widzenia może się różnić, bo 90% gier na Chang'e było ze stałym premade i po prostu dostosowywałem się do reszty picków (stałe role). Racja jest w Twoim komentarzu i widzę, że masz naprawdę spore doświadczenie czarodziejką z Księżyca ;p
01.01.2016 (18:23)
avatarShirei (1313)
Dziękuję za odpowiedź. Co do samego Valora, def się przydaje jak sobie nie radzimy, ale jeśli nie stackujemy książki, to mamy spory ubytek w obrażeniach, jeśli zastąpilibyśmy nim Chronosa, więc bez stackowania nie polecam. : )

Za Talona wrzuciłbym chociażby samego Gema, chociaż faktem jest, że ma mniej mocy, więc wszystko zależy od przeciwnika, z jakim się mierzymy.

Jako, że wciąż nie jestem za Talonem, a nie chcesz tracić mocy, czy też stackować, to mogę ci zaproponować ewentualnie Lotus Crown'a. Sam z niego nie korzystam, aczkolwiek jeśli Gem ci nie pasuje, a stackować nie lubisz, ten przedmiot da ci tak jak Chronos mana regen, a oprócz tego 60 mocy, defa i pasywkę zapewniającą jeszcze więcej defa. Oczywiście polecam to raczej jedynie przeciwko fizycznym bogom. Nie zmuszę cię do zrezygnowania z Talona, ale Gem i Lotus to ciekawe alternatywy. Zwłaszcza, że przy tym buildzie nie masz aż tyle many, co z Book of Tooth, więc dodatkowy mana regen z Lotusa lub 250 many z Gema zawsze coś może zmienić.

To na tyle, nie mam już nic do dodania.
01.01.2016 (21:49)
avatarkrupcio21 (24)
Abstrachując od tematu zaczęło mi się wydawać, że granie Chang'e stało się równoważnikiem obsesji (Changozjeby jednoczmy się!). Byłem także ciekaw, więc sprawdziłem ją sobie na arenie z buildem tankowym. Raczej nie polecam ;b.

No, ale wracając, Shirei wspomniał o Lotusie. Niejednokrotnie sprawdzałem i moim zdaniem jest to świetna opcja na
Chang'e. Osobiście lubię dodać troszkę defa do niej i wtedy build wygląda tak:

Shoes of Focus > Chrono's Pendant > Lotus Crown > Void Stone > Spear of the Magus > Rod of Tahuti

Ten zestaw przedmiotów jest całkiem fajny na solo, zwłaszcza że potem nasz heal nie straci na znaczeniu dla innych członków drużyny.
01.01.2016 (23:34)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!