Czas na Arenę by PanSilent

Dodane przez  PanSIlent 05.08.2014 (11:04)

Chronos
Podstawowe informacje
ocena
BógChronos133279
Kupione przedmioty
Podstawowe
Przedmiot ze stackami do wyboru
Aktywne umiejętnosci
Reklama
Umiejetności
Time Rift
1234567891011121314151617181920
Accelerate
1234567891011121314151617181920
Stop Time
1234567891011121314151617181920
Rewind
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Doberek. Tu PanSilent ze swoim skromnym buildem na jedną z bardziej nietypowych postaci w SMITE - Chronosa.
Nasz białowłosy czasownik (He-He) jest moja ulubioną postacią. Głównie przez jego nietypowość i specyficzny styl gry.

Sam rdzeń buildu został "zapożyczony", dodałem jedynie swoje modyfikacje wymuszone wycofaniem oraz osłabieniem pewnych przedmiotów.
Plusy i Minusy
+ Jest rzadko spotykaną postacią
+ Dobrze zbudowany zmiecie większość postaci
+ Wszechstronna pasywka
+ Łatwe Combo


- Kiepskie Early Game
- Wymaga dobrej celności
- Papierowy
- Problematyczny dla początkujących
Umiejętności
Wheel of Time - Wskazówka koła czasu kręci się cały czas a każda z czterech sekcji zapewnia Chronosowi inny bonus.

I sekcja - Regeneracja 1,5% całkowitego życia Chronosa co sekundę
II sekcja - Odzyskiwanie 75% many po użyciu umiejętności
III sekcja - 20% więcej mocy magicznej
IV sekcja - 35% dodatkowych obrażeń do podstawowych ataków

Time Rift - Chronos tworzy na małym obszarze wyrwę czasową zadając poważne obrażenia. Minusami umiejętności jest mały promień oraz długość "ładowania" wyrwy przed uderzeniem.

Accelerate - Główna umiejętność Chronosa, która czyni z niego istną maszynę do zabijania. Potężny buff zwiększający szybkość ataku co sekundę oraz szybkość poruszania się. Umiejętność ta zatrzymuje Koło Czasu.

Stop Time - Podstawowy element combo jak i również dobra alternatywa na pozbywanie się fal minionów. Kula czasu leci na wprost, zadając dwa razy średnie obrażenia. Najważniejsze w tej umiejętności jest to, że przeciwnik złapany w zębatki porusza się coraz wolniej a na końcu zostaje ogłuszony.

Rewind - Ultimate Chronosa. Wyjątkowo specyficzne, gdyż nie zadaje żadnych obrażeń, a nieumiejętne użycie Ultimate nie zmieni sytuacji Chronosa, przez co zostaniemy łatwym łupem dla przeciwników. Chronos cofa się w czasie do miejsca, gdzie był 8 sekund temu. Wszelki Cooldown umiejetności jest zredukowany i odświeżony a poziom Many i Zdrowia przywrócony do tejże chwili.
Przedmioty
Tutaj sprawa ma się prosto, gdyż nie ma większego sensu opisywać przedmiotów, które wszyscy znają i używają. Wyjaśnię tylko dlaczego akurat one:

Duetu Shoes of Magi i Obsidian Shard nie muszę tłumaczyć czemu są tutaj, prawda? Potężna penetracja liczona do umiejętności, jak i do ataków bazowych.

Demonic Grip - Jako, że Chronos jest magiem atakującym "z łapy" to obecność tego bibelotu jest tu konieczna. Redukcja obrony i poważne zwiększenie szybkości ataku

Hastened Fatalis - średnio udana próba zastąpienia Fatalisa. Oba przedmioty poważnie zwiększały szybkość ataku oraz dawały drobny bonus do szybkości poruszania się. Jednakże w przypadku starego Fatalisa dobrze zbudowany Chronos stawał się jedynie białym mrugnięciem w oczach przeciwników. Był po prostu za szybki.

Rod of Tahuti również nie muszę tłumaczyć. Obowiązkowy przedmiot dla każdego maga. Drastycznie zwiększa naszą moc magiczną.

Niech nie zdziwi was obecność przedmiotów Stackujących! Dodają miłe bonusy oraz zwiększają moc magiczną. Oba przedmioty są dobrym wyborem, jednakże ja decyduję się na Book of Thot. Zwiększa poziom many i konwertuje 3% na naszą magiczną moc. Chronos dość szybko opróżnia swój poziom many, więc dla mnie to lepszy wybór niż Warlock Sash.

Zdzwiwić was może brak Polynomicona. Już tłumaczę. Bonus zapewniany z IV sekcji Chronosa trwa dość krótko. Można próbować wykręcić nieco większe obrażenia, jednakże po ostatnim Nerfie naszej książki jest kiepskim wyborem, nad czym ubolewam...

Aktywa również nie są dobrane przypadkowo.

* W razie wystąpienia postaci z poważnymi umiejętnościami CC, tj. jak Ares Purification Beads oraz Aegis Pedant są bardzo przydatne. Ochrona CC zapewniana przez Ultimate Chronosa może nie starczyć w przypadku częstych ataków.

* Combat Blink to podstawa dla każdej delikatnej postaci. Chronos złapany w dobre Combo szybko zakończy grę, dlatego warto się zabezpieczyć przed nagłym zgonem uciekając z rąk zaskoczonego przeciwnika.

* Greater Sprint nie jest obowiązkowym Aktywem dla Chronosa, ale przyjemnie łączy się z jego umiejętnością Accelerate. Większym problemem może być trafienie we wroga, gdy Chronos porusza się szybciej niż wiewiórka naszpikowana kofeiną :)
Praca zespołowa
Pomimo tego, że Chronos w Late Game jest postacią samowystarczalną, ma trudne Early Game i często nie poradzi sobie w zmasowanym Teamfightcie.

Naprzemienne rozwijanie umiejętności Time Rift i Accelerate jest dosyć ważne, ponieważ zapewnimy sobie duży atak wraz z szybkością ataku i poruszania się.

Kolejność umiejętności w Early i Middle Game jest prosta:
* Używamy Accelerate i zatrzymujemy na III sekcji.
* Łapiemy przeciwnika w Stop Time, przez co będzie poruszać się wolniej i zostanie ogłuszony na krótki czas.
* Gdy zobaczymy zębatki na przeciwniku, przewidujemy gdzie zamierza pójść dalej i tam używamy Time Rift aby pozbawić go dużej ilości Żywotności.

Jednakże w Late Game, po pełnym Nastackowaniu i rozwoju Hastened Fatalisa Chronos musi zmienić swoją taktykę pozbywania się przeciwników. Wystarczy powtarzać ww. combo, ale Koło Czasu zatrzymywać na IV sekcji

Pozostałe dwie sekcje są sytuacyjne. Aby zabezpieczyć się przed nagłymi stratami Many podczas wspólnego wybijania Buff Campów należy mieć zegar na II sekcji. A gdy robi się gorąco, to ustawić zegar na I sekcji i wiać.

Chronos powinien często nosić Buff na Szybkość. Wisienka na torcie w połączeniu z Hastened Fatalisem i Demonic Gripem.
Podsumowanie
Chronos przez długi czas cieszył się opinią boga OverPowered, lecz słyszy się szepty, że jest już słaby. Nic bardziej mylnego! Wciąż jest groźnym przeciwnikiem i idealnym wyborem dla graczy lubiących nietypowe postacie. Po przeczytaniu tych nieprzychylnych opinii podchodziłem do niego z rezerwą, lecz niepotrzebnie. Znaleźliśmy wspólny język, a ostatni mecz, który niestety rozegrałem na koncie kolegi utwierdził mnie w przekonaniu, że to postać dla mnie.

Gorąco go polecam.
Silent


Reklama

Komentarze


avatarHellRey (115)
Ten build na pewno pomoże nowym graczą w przygodzie z chronosem, przydało by się troche więcej opisu gry tą postacią pozatym wszystko wpoŻo. 4 odemnie
05.08.2014 (11:37)
avatarHappyu (23)
Hehe, fatalis na chronosie, he.
05.08.2014 (11:51)
avatarAdamkazmirowicz (807)
Build najs ode mnie 5 :)
fatailsy na chronosa to podstawa :_:
nie raz widziałem X chronosa który zawsze budował fatailsy
05.08.2014 (11:56)
avatarvarchar (52)
Tak jak kolega wyżej fatalis jest szczerze beznadziejny dla chronosa, bo jego 2 skill dziala tak samo jak fatalis. Lepiej zastąp go chronos pendant/breastplate i greater sprint jako main active i powinno się koksić ;p A tak to wszystko fajnie opisane.
05.08.2014 (12:00)
avatarvarchar (52)
@Edit jak kolega Happyu xD
05.08.2014 (12:01)
avatarHellRey (115)
zgadzam się fatalis na chronosie jest dobra inwestycją
05.08.2014 (12:02)
avatarPanSIlent (1389)
Już wam wyjaśniam, moi mali hejterzy :)
Czemu Fatalis? Bo dobrze zbudowany Chronos pod AS jest nie do powstrzymania.
Spotkałem się parę razy z graczami co budowali Chronosa jak typowego maga. Nie poszło im za dobrze.
Breastplate of Valor tutaj nie jest zbyt potrzebna, ponieważ mamy sporo many z Book of Thot a obrona fizyczna to mało przydatny bajer. Na polu bitwy należy się poruszać szybko i okrążać wrogów tak, aby mieli wielkie trudności z trafieniem.
A redukcja CD zapewniana przez Pedant/Valor jest niepotrzebna. Time Rift sam w sobie ma niewielki CD, a to jakby nie patrząc jedyna bojowa umiejętność Chronosa. Można się doczepić, że Accelerate i Stop Time mają duży CD, ale w feworze walki nie zwraca się na to większej uwagi.
05.08.2014 (12:34)
avatarBallcadeias (1265)
ale guwno iskdede 5 na zachęte
05.08.2014 (13:03)
avatarAgraelRaelag (621)
Może i masz rację, że itemy do stackowania dają fajne bonusy, ale to arena, nie conquest i nie w każdej grze twoi sojusznicy będą dawali ci możliwość zabijania minionów (przeciwnicy też często to utrudniają np. Athena, Kumba, Herc, którzy będą próbować cię złapać)
Podstawowe jak najbardziej OK, ale ja będę zawsze sprzeciwiał się budowania stacków na arenach, i koniec kropka!!! :D

Moja ocena:.............................................................4!
05.08.2014 (13:12)
avatarShirei (1308)
Jestem za... niebudowaniem stacków na Arenie.
05.08.2014 (13:48)
avatarPanSIlent (1389)
Dziwne, ja od zarania dziejów staram się włożyć jakiś Item Stackujący zależnie do tego kim gram. I często mi się udaje zebrać.
A tu takie nowinki :(
05.08.2014 (13:50)
avatarCalvex (24)
Akurat Fatalis u Chronosa jest zbędny, bo jak aktywuje dwójkę to działa praktycnzie tak samo.

Lepiej kupić Polycomicon
07.08.2014 (19:00)
avatarTamSaDrzwi (23)
Build przetestowany, całkiem przyjemnie się grało ;) inni magowie latali jak kurczaki po mapie :D ode mnie leci 5* ;)
05.04.2015 (15:35)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!