Hel boginia o dwóch twarzach

Dodane przez  nyndentens 24.12.2014 (22:26)

Hel
Podstawowe informacje
ocena
BógHel82660
Kupione przedmioty
Podstawowe
assault
arena
Reklama
Umiejetności
Decay (Restoration)
1234567891011121314151617181920
Hinder(Cleanse)
1234567891011121314151617181920
Repulse(Inspire)
1234567891011121314151617181920
Switch Stances (Light)
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Witam. W tym poradniku pokażę buildy na Hel, których sam używam, oraz podzielę się kilkoma spostrzeżeniami na jej temat.

Aktualizacja 19.06.2015


Plusy i Minusy
Hel posiada kilka wad, a oto najważniejsze z nich:
Po pierwsze, Hel jest strasznie manożerna, szczególnie na początku potyczki (czasami nawet mana buf to za mało). Po drugie, hel nie ma skili dzięki którym mogła by uciec w trudnych momentach. Nie posiada także ulti zadającego dmg.

A oto kilka zalet:
Hel posiada możliwość ochrony sojuszników i siebie przed efektami CC oraz ich leczenia. Dodatkowo po zainwestowaniu punktów umiejętności w ulti zyskujemy MP5 w jasnej formie i siłę magiczną w formie ciemnej.
Umiejętności
Pasywka Hel, która dodaje w formie jasnej +20% do leczenia, a w formie ciemnej +20% do zadawanych obrażeń.
W formie ciemnej Hel uderza pociskiem, który eksploduje po zetknięciu z celem, raniąc tym samym wszystkich przeciwników w odległości 15 stóp. W formie jasnej, Hel wystrzeliwuje pocisk, który po uderzeniu w cel leczy ją.
W formie ciemnej, Hel na wybranym obszarze spowalnia wrogów i zmniejsza ich obronę magiczną. W formie jasnej, Hel na wybranym obszarze usuwa i zabezpiecza sojuszników ze wszystkich efektów cc. (Należy pamiętać, że 2 umiejętność nie działa natychmiastowo, tylko z niewielkim opóźnieniem)
W formie ciemnej, Hel zadaje obrażenia wszystkim wrogom wokół Hel (umiejętność nie przechodzi przez przeszkody, np ściany). W formie jasnej, Hel leczy wszystkich sojuszników (także miniony) i zwiększa ich szybkość poruszania.
Ultimate Hel polega na zmianie formy z jasnej na ciemną lub odwrotnie. Należy pamiętać, że ponowna zmiana formy może być wykonana dopiero po około 2s i zmiana formy trwa około 0,5s. W ciemnej formie Hel zyskuje moc magiczną, a w jasnej MP5. Sojusznicy w otoczeniu hel zyskują połowę mocy magicznej lub MP5.

U hel najlepiej stosować następujące combo:

(zaczynamy atakować w ciemnej formie)
----
(możemy zamienić kolejnością skili 1 z 3 w zależności czy przeciwnik znajduje się w zasięgu skila 3)
W początkowej fazie gry lepiej wykonywać combo bez skilla 2, ponieważ w krytycznych momentach może nam zabraknąć many np. na uleczenie się)

W późniejszej fazie rozgrywki, gdy mamy zredukowany cd, nasze combo warto wzbogacić o dwa skille 3-4, dzięki temu będziemy szybciej się poruszać.
ostateczne combo wygląda następująco (zaczynamy w formie jasnej)
------
Przedmioty
Przedmioty podstawowe są na solo lane w conquestcie.
Jest to przykładowy build jaki często składam (Jeśli mam problemy na linii to szybciej składam przedmiot pod cd). Jako pierwszy przedmiot składam Vampiric Shroud, który usuwam gdy mam jakiś przedmiot pod MP5.

W zależności od przeciwników z jakimi walczą modyfikuje build. Poniżej przedstawiam najczęstsze zmiany:
Chrono's Pendant -> Breastplate of Valor (używam gdy jestem często gankowy przez asasynów, lub mam jakiegoś physicala na linii)
Book of Thoth -> Doom Orb (możemy składać jako pierwszy iteam, jeśli czujemy się pewnie na lini), Soul Reaver, Rod of Ascelpius (gdy prędzej mam złożony inny przedmiot, w późniejszej fazie gry ciężej wystakować Book of Thoth), Divine Ruin (gdy walczymy z innym healerem)
Spear of the Magus -> Void Stone (Void Stone wybieram gdy potrzebuję ochronę magiczną - zazwyczaj jest ona składana o wiele wcześniej)

Jako aktywki wybieram najczęściej Sprint na 2 poziome, późniejszej fazie gry kupuję dopiero Heavenly Agility (zwiększa on również szybkość ruchu sojuszników i zwiększa ilość leczonych obrażeń). Wybranie tego przedmiotu powoduje, że łatwiej jest nam dogonić przeciwnika lub uciec w trudnych momenntach. Jako alternatywę dla tego przedmiotu można wybrać Combat blink, jednak z powodu 3 min cd ostatnio nie wybieram tego przedmiotu. Następną aktywką jest Greater Purification. Zapewnia nam ochone na CC w momentach w których nie jesteśmy w stanie użyć 2 skila. Czasami zamiast Greater Purification wybieram któryś z Aegisów. Stosuję go w wypadkach gdy przeciwnik dysponuje potężnym ultem.
Wybór aktywek, oraz kolejność ich kupienia zależy od przeciwników z jakimi walczymy.


Przedmioty na assaulcie zmieniam na:
Chrono's Pendant -> Breastplate of Valor (gdy przeciwny team ma 4 lub 5 physicalów)
Rod of Ascelpius-> Void Stone (gdy przeciwny team ma dużo magów), Spear of magus (gdy przeciwny team ma kilku tanków, a my też chcemy zadać trochę dmg)

Obowiązkowo Salvation z aktywek.


Przedmioty na arenę zmieniam na:
niekiedy zmieniam kolejność składania Soul Reaver z Chrono's Pendant
Chrono's Pendant -> Breastplate of Valor (gdy potrzebuję obrony fizycznej)
Soul Reaver -> Void Stone (gdy potrzebuję obrony magicznej)
Praca zespołowa
Grając hel na solo trzeba inwestować w wardy, ponieważ dość łatwo jest skutecznie zgankować Hel (nie ma umiejętności ucieczki). Na początku gry staramy się grać dość spokojnie i ciągle zwracamy uwagę ile mamy many (bardzo łatwo jest się zapędzić i skończyć koło wierzy przeciwnika, bez many co czasami kończy się killem dla przeciwnika). Gdy będziemy mieć około 100 mocy magicznej to możemy wchodzić między miniony i jednym 3 skilem zabijamy je (przynajmniej łuczników). Ciągle staramy się brać niebeiski buff.

Gdy walczymy w grupie staramy się utrzymać między naszą pierwszą i drugą linią (być w środku drużyny). Czasami zdarza się, że przeciwnicy skupiają się na hel dlatego w tym przypadku dobrze jest trzymać się za 2 linią (z tyłu).

Utrzymanie pozycji między 1 i 2 linią powoduje, że jesteśmy blisko wszystkich sojuszników, więc możemy ich szybko wyleczyć. Dodatkowo jesteśmy również blisko przeciwników, co powoduję że możemy ich atakować i rzucać debufy. Gdy rywale są poza zasięgiem Hel, można do nich podejść stosując końcową wersję comba (trzeba uważać na stuny zadawane przez przeciwników).
Junglowanie
Do tego celu lepiej wybrać asasyna.
Podsumowanie
Hel jest postacią samowystarczalną, potrafi się wyleczyć, jak również zadać spory dmg. Jednak prawdziwą siłę pokazuje dopiero gdy jest blisko swoich sprzymierzeńców, gdyż jej leczenie potrafi przesądzić losy gry.

Proszę o opinię w komentarzach na temat tego buildu. Został on nieznacznie zmodyfikowany, najwięcej zmian dotyczy aktywek, które wybrałem dzięki komentarzom, a następnie które zostały przetestowane.


Reklama

Komentarze


avatarTripiston (258)
Nareszcie ! Doczekałem sie !
Ktoś wreszcie napisał coś potrzebnego i wartościowego w jakże ważnych zakładkach "Przedmioty" i "Umiejętności", a nie kurwa tylko idiotyczne opisy itemków i skilli ....
Build dobry, masz piąteczkę
25.12.2014 (19:38)
avatarTakiJeden (65)
Kurfff... kolejny build ze zwalonymi activami. Hel kompletnie nie potrzebuje tego pierwszego sprintu tylko jeśli już to drugiego bo jak ma umrzeć czy zostać zestunowana to najprawdopodobniej tak będzie, a gdy użyjemy drużynowego to się i wyleczymy i pomożemy sojusznikom. Aegis w bardzo niewielu sytuacjach się sprawdza bo, gdy rzucą się na ciebie we trzech to mało ci da ten active (dobry jest natomiast w 1vs1). Zdecydowanie lepiej byłoby zaopatrzyć się w purification. Nie zawsze Hel jest w stanie na czas użyć 2-ójki, więc przeciwko Ymirowi, Kumbhakarnie czy innym stunującym jest to doskonały active. Ponadto na najwyższym poziomie skraca wszystkie cooldowny o 5 sekund co oznacza, że przy maksymalnie zredukowanych cooldownach możemy wyhealować się 2 razy (!) pod rząd.
25.12.2014 (21:12)
avatarnyndentens (7)
Grałem wiele razy Hel na solo i sprint wiele razy uratował mi życie. Głównie w sytuacji, gdy byłem gankowany. Asasyni są o wiele szybsi od hel, więc coś do ucieczki pod wieże dla mnie jest obowiązkowe. Co do wyboru Heavenly Agility zamiast Greater Sprint, to chyba masz rację. To będę musiał zmienić w tym buildzie, jednak gra różnie może się potoczyć i w szczególnych przypadkach Greater Sprint może się przydać.

Co do aegisów, to nie wybieram ich w każdej grze tylko przeciwko określonym przeciwniką, których mam na lini (np. anubis, kukulkan, vulkan). Wiele razy mi to skórę uratowało.

A odnośnie Greater Purification, to musiałbym wypróbować ten przedmiot, ale nie ze względu na ochronę przed cc, tylko ze względu na redukcje cd (bo przeciwko ymirowi albo kumbie ten przedmiot jest dość bezużyteczny, bo cd na purification wynosi 90s, a oni mają stun co kilka sekund - na nich lepiej zakupić magi's belssing).
28.12.2014 (0:48)
avatarNektarynek05 (252)
Ale to już nie chodzi oto. Puryfikacji nie używa się, aby po prostu uniknąć stuna. Jej używa się w krtycznych sytuacjach, uciekając. Puryfikacja nie wychodzi tylko ze stunów. Zdejmuje ona z Ciebie wszelakie slowy. I do tego jest bardziej skuteczna niż płaszyk, ponieważ czas trwania wynosi aż 5 sekund.
28.12.2014 (1:44)
avatarnyndentens (7)
do zdejmowania rootów i słowów używam 2 skila, to mi całkowicie wystarcza i cd jest znacznie mniejszy niż w przypadku puryfikacji (ten aktiv działa przez 3 s - sprawdziłem w grze)
28.12.2014 (11:53)
avatarTakiJeden (65)
Czytaj ze zrozumieniem - purification "używa się w krytycznych sytuacjach, uciekając". Np: Gdy uciekasz, a za plecami teleportował się Ymir, a ty masz cooldown na 2-ójce to purification uratuje ci tyłek. Albo, gdy chce zultować cie Ao to nie zdążysz walnąć 2 (najprawdopodobniej).
28.12.2014 (12:22)
avatarnyndentens (7)
Bez wielu testów nie jestem w stanie z całą pewnością stwierdzić czy faktycznie purification jest użyteczny na hel. Jednak obecnie, uważam że bez niego można się obyć i grać całkiem skutecznie.
30.12.2014 (14:49)
avatarTakiJeden (65)
Oczywiście, że można. Ale chyba chcemy wykorzystać jej cały potencjał, a nie tylko część? :)
30.12.2014 (20:34)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!