Hel - OP as Hel(l) 1v1 Joust, Hyper Carry

Dodane przez  KeWiNeQ 12.10.2015 (21:25)

Hel
Podstawowe informacje
ocena
BógHel71846
Kupione przedmioty
Podstawowe
VS Silne AP, sustain
VS Silne AD, tanky enemy
Reklama
Umiejetności
Decay (Restoration)
1234567891011121314151617181920
Hinder(Cleanse)
1234567891011121314151617181920
Repulse(Inspire)
1234567891011121314151617181920
Switch Stances (Light)
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Witajcie w moim drugim poradniku!
Tym razem dotyczy on Hel, boginii zarówno wszechstronnej jak i potężnej.
Dobrze grająca Hel wygra mecz bez większych problemów, wystarczy troszkę ją pomęczyć, ograć się w niej i multikille będą wpadać same :) Jestem tu, by Wam w tym pomóc.
Po raz kolejny proszę o sprawdzenie buildu, później skrytykowanie, czy ocenienie. Same cyferki zbyt wiele nam nie powiedzą :) Build ma dać naszej Hel sporo survi + healing za 700 lub więcej ^^
Miłego czytania :)
Plusy i Minusy
+ ogromny sustain,
+ prawilny dmg,
+ w late game z 3 bije po pół hp przeciwnemu hunterowi lub assasinowi,
+ pasyw zwiększający naszą moc w poszczególnej stancji.

- mało mobilna (jedynie leczenie z 3 daje nam troszkę movement speedu),
- początkowo miewa problemy z maną,
- trudna dla świeżych graczy, trzeba nią troszkę pograć.
Umiejętności
Jako, że w poprzednim poradniku podpowiadaliście, żeby nie kopiować opisu skilla, opiszę je tym razem własnymi słowami i opowiem o zastosowaniach :)

Pasyw: Stance Attunement - jak sama nazwa mówi, gdy zostajemy chwilkę dłużej w określonej stancji, zyskujemy buffy do jej funkcji, czyli w formie czarnej zyskujemy więcej AP, w formie leczącej - leczymy za więcej. Staramy się większą część naszej rozgrywki przebywać w formie czarnej, by mieć naładowany pasyw i zadawać więcej obrażeń :)

1. Decay/Restoration - skill początkowo może być trudny do opanowania, bo to skillshot o średnim zasięgu. Obydwa to kule, które zadają dmg, czarna bije więcej i przy trafieniu wybucha zadając AoE dmg na niewielkim obszarze, a w formie leczącej trafiona kula leczy nas o część naszego HP. Stosujemy ją, gdy przeciwnik zbliży się na krótki dystans i mamy praktycznie 100% szansy, że trafimy. Możemy oczywiście próbować szczęścia, ale lepiej używać jej w kontrataku po uprzednim użyciu 3.

2. Hinder/Cleanse - skille, których gracze Hel rzadko używają, ale jest to jej fajny atut. W formie czarnej Hel naznacza pewien obszar i trafieni na nim przeciwnicy są zeslowowani, używamy go do naszego combo - slowujemy przeciwnika z 2, podchodzimy, uderzamy 3 i później 1, po czym zmieniamy stancję na jasną i atakujemy po raz kolejny z 1, w razie potrzeby healujemy. Już się tu rozpisałem nad combosem, a nie wyjaśniłem wciąż działania 2 w jasnej stancji... Mianowicie zdejmuje ona z nas wszelkie efekty CC, debuffy, tu ciekawosta - np. kartkę Zhong Kui :)

3. Repulse/Inspire - w formie czarnej jest to potężny AoE skill o sporym zasięgu, zadający ogromne ilości obrażeń, zwłaszcza w late game, combo opisane wyżej, przy 2 :) W formie jasnej jest to spory heal AoE, leczący z moim buildem za 500-700 HP, możliwe, że nawet więcej, nie sprawdzałem dokładnie :D

4. Switch Stances - jak każdy może się domyślić, zmiana stancji, ważne jest odpowiednie operowanie tym skillem, przemyślenie, jaka stancja jest nam potrzebna, co może się stać, gdy zmienimy, czego potrzebujemy :)
Jeszcze raz w razie przypomnienia combo:
Zaczynamy na czarnej stancji - 2>3>1>4>1 w razie potrzeby heal i zmieniamy z powrotem na czarną stancję i dobijamy aa, ponieważ zadajemy nimi więcej dmg w czarnej stancji :)
Przedmioty
Dobrym wyborem na samym początku jest zakup Vampiric Shrouda, który daje nam 10 HP i 10 many za zabicie wrogiej jednostki, na Hel jest to przydatne zwłaszcza w early game, a po złożeniu 2,3 itemków z buildu mamy falę minionów na jedną 3 :)

Stackujemy ten itemek dosyć szybko ze względu na łatwy clear jaki ma Hel, daje nam sporo HP, niemałą ilość AP i zwiększa nasze AP, które zyskujemy w przeliczeniu z pasywki Ethereal Staffa

Buty te kupujemy ze względu na CDR, który nam dają oraz większy movement speed, co w przypadku Hel jest zbawienne, ponieważ jest mało mobilna. Pentracja z droższych bamboszy jest nam mało potrzebna, bo otrzymamy ją razem z Obsidian Shardem

Zwiększa nasze możliwości leczenia, dodaje sporo AP i zdrowie, które również wpłynie na naszą ilość AP po zakupie Ethereal Staffa

Dla mnie, w moim buildzie jest to core item, który zwiększa naszą ilość AP i daje ogrom HP i many, przez co kończą się nasze problemy z nią :)

Różdżka, chyba najczęściej spotykany item na magów, wiadomo chyba czemu :P, ogrom AP, plus dodanie 25% z naszej całości, bardzo ważny item.

Jest to item ważny, gdy przeciwnik składa na nas ochronę magiczną, przez co jest nam już mniej straszny i możemy się z nim pojedynkować bez obaw. Jest dosyć sytuacyjny, bo gdy w enemy mamy Lokiego pod full pentrację, jest nam mało potrzebny, lepiej złożyć wtedy Hide of the Nemean Lion, a w przypadku przeciwnika typu Bellony, Mystical Mail.
Gdy początkowo mamy problemy z przeciwnikiem pod AP ze sporym sustainem z Polinomicona, czy czegoś w tym rodzaju, kupujemy wtedy Pestilence.
Z moim buildem Hel ma blisko 3000 HP, 600-700 AP, a po zażyciu eliksiru za 3000 golda, potki za 450 oraz zdobyciu red buffa, mamy go ponad 900. Jest to wystarczająco by zdjąć przeciwnika na combo, lub nawet na pół comba :) Zapraszam do wypróbowania ^^
Praca zespołowa
Hmmm... jeżeli supportujemy, to wiadome, trzymamy się naszego carry, nieustannie leczymy go, doprowadzamy przeciwników do szału, a przy okazji obijamy ich w czarnej formie :) Z moim buildem nie musimy trzymać się tanka, to sojusznicy będą trzymać się nas :P
NIGDY NIE ZAPOMINAMY UŻYWAĆ NASZEJ 2!!! JEST ONA KLUCZOWA W TEAMFIGHTACH!!
Przykładowo, Bellona trafia ultem 3 naszych sojuszników, dostają stuna na sekundę, Hades ultuje, gapkowaci zapomnieli o beadsach, używamy 2 niezwłocznie!! Wygrywamy teamfight, przeciwnicy uciekają na low, leczymy naszych sojuszników, zwiększając ich movement speed, zmieniamy stancję, doganiamy ich i slowujemy dwójeczką!
Kluczem do Hel są odpowiednie zmiany stancji. Jak to ujął jeden z moich znajomych w klanie - "Granie Hel, to jak gra na pianinie" - nie zrażajmy się bo raz, czy dwa nam nie wyszło, gramy dalej, ćwiczymy, praktykujemy!!
UWAGA!!
Hel jest wrażliwa na wszelkiego rodzaju silence, musi ona spamować swoimi skillami, dlatego uważamy na Hadesa, Isis, czy Chaaca.
Junglowanie
Osobiście nie próbowałem grać Hel w jungli, po prostu wolę zostawić to bardziej doświadczonym graczom i wygrać ten mecz XD
Podsumowanie
Hel jest wszechstronną postacią. Zastanawiasz się nad kupnem? Pomyśl, czy stać Cię na lekcje gry na pianinie :P
Oczywiście żartuję, jest ona postacią wartą zakupu, nie mniej jednak, wymaga czegoś od gracza. Jak to określili w Top Chefie - "Łosoś jest wdzięczną rybą"... Zaraz?! Łosoś?! Ryby?! Coś tu nie pykło...
Hel jest wdzięczną postacią, jak najbardziej polecam i życzę powodzenia w grze :)


Reklama

Komentarze


avatarihjasty (908)
Czemu ktoś 1 ładuje nie mam pojęcia, poradnik przynajmniej na 3. Takim buildem nie grałem, ale na HP ma sens bo Hel niby ma heal, a tak ją łatwo ubić. Praca zespołowa opisana dobrze, właśnie ludzie zapominają o 2 a jest OP. Nie no nie wiem czemu 1 Ci wpadły, może ktoś ma jakiś uraz do Hel cholera wie. Od dawna wiem, że gwiazdki na SB są tak obiektywne jak sondaże przed wyborcze. Wyłączył bym to całkowicie i wyznaczył jakiegoś admina niech segreguje na dobre średnie i słabe :P
12.10.2015 (22:16)
avatarKeWiNeQ (11)
Też tego nie rozumiem, poradnik dodałem o 21:25, a ktoś chyba 2-3 minuty później dał 1 xD No cóż, ja wiem swoje, build ten działa, jest oryginalny i efektywny :D Dzięki za miłe słowa ^^
13.10.2015 (6:27)
avatarDzikaSwinia (64)
Build piękny lecz przyczepie się do małego szczegółu. Brakuje mi tu mianowicie full cd. Hell + cd coś piękegooo. Wywalasz serie ciemna stroną zmieniasz szybko na jasna leczysz, znowu na czarna i masz już wszystkie skile co jest naprawde przydatne i zapewnia płynność pomiędzy stronami. Unikniemy "zawodu" po zmianie na jasna strone a tu zonk 1s do leczenia :D

Łap 4 ^^
13.10.2015 (8:27)
avatarGlacio (553)
Zastanawia mnie ten Obsydian na ostatni item. Gdy enemy ma 2 tanków czy nawet 3 to może być słabo z dmg, albo jeśli jakiś assasin zbuduje coś na MR. Kolejną rzeczą, której bym się uczepił to hp. Hunterowi robi to minimalną różnicę i może być tak, że zdejmie nas szybciej, niż my jego. 3 itemy na hp wydają mi się nieopłacalne. Wywaliłbym Ascelupina i Etherala, a za niego ( Focused void stone [*] ) cdr i może penetracje, a jak już chcemy iść tankowato to jakiś Butki na pene + Spirit Robe + Breasplate/Chronos.
14.10.2015 (10:28)
avatarNektarynek05 (252)
Powiem tak, build jest naprawdę świetny jeśli chodzi o tryb 1v1.
Ogromna ilość HP + heal dosłownie niszczy przeciwników.
Za obsidian shard osobiście buduję soul reaver (jeśli mam problemy z dmg) lub coś na defa.
17.10.2015 (15:51)
avatarTheJeron78 (41)
nie, build nadaje sie na goldy czy silvery, ale na wyższych liga sie nie sprawdzi. Polecam zobaczyć ign: Bennna albo Mexxtex. Jedni z lepszych graczy na jousty, od nich możesz uczyć sie budować postacie.
18.10.2015 (15:11)
avataraditirex (1084)
Zacznijmy od tego że Buildy na 1vs1 nie istnieją, ponieważ dostosowujesz się do wroga.
18.10.2015 (16:08)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!