Hel - Potrzebuję cię jak ... helu? | Build Borsuka

Dodane przez  Borsuk 09.05.2013 (4:59)

Hel
Podstawowe informacje
ocena
BógHel35039
Kupione przedmioty
Podstawowe
Reklama
Umiejetności
Decay (Restoration)
1234567891011121314151617181920
Hinder(Cleanse)
1234567891011121314151617181920
Repulse(Inspire)
1234567891011121314151617181920
Switch Stances (Light)
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Kiedy grając w Lola przypadał na mnie obowiązek "supportowania" do gry podchodziłem mniej chętnie niż zwyczajnie. Zaczynając swoją zabawe w Smitcie do gry supportem podchodziłem dosyć sceptycznie. Do czasu gdy w MoTD wylosowało mi właśnie Hel. Już po pierwszej grze byłem zachwycony tą postacią i postanowiłem że najbliższe zebrane 5500 favorów pójdzie właśnie na tą "czarno-białą" niewiaste. w Smitcie "supp" ma za zadanie pomagać, ale też i zadać jakieś obrażenia. Przejdźmy więc do buildu którego używam często i który (mam nadzieję) przypadnie wam do gustu.
Plusy i Minusy
PLUSY
- potrafi leczyć
- jak na typowego suppa wysokie obrażenia
- aż 6 umiejętności (+ulti)!!!
- niezły pusher (spore obrażenia AOE + Heal minionów)
- gra nią sie nie nudzi (nie ma typowego combo, używanie skillów zależne od sytuacji dookoła ciebie)
- \"czyszczenie\" kontroli tłumu


MINUSY
- słaba w early game
- wyżeracz many (Medytacja - obowiązkowa)
- dosyć trudna do ogarnięcia
Umiejętności
ULTI

- dzięki niemu możemy korzystać z różnych skillów. Tych ofensywnych (Dark Stance) albo tych defensywnych (Light Stance). Ważne od odnotowania jest to że każy stance daje nam jakiegoś innego passive\'a. W Dark Stance dostajemy dodatkową moc magiczną zaś w Light Stance regeneracje many. Tak więc gdy mamy zamiar coś atakować siedzimy w DS (chociaż to akurat logiczne bo w LS obrażenia ma tylko 1). Ważne jest za to to, żeby cały czas gdy nie walczymy z bogami przeciwników i mamy problemy z maną, siedzieć w Light Stance. Wtedy mana wróci do full poziomu zdecydowanie szybciej.

LIGHT STANCE

- Trafionym \"pociskiem\" zadajemy obrażenia i zanadżem leczymy się za połowe zadanych obrażeń. Bardzo dobry skill, Najlepiej używać by uzupełnić brakujące Hp.

- Ten skill pomimo tego że nie zadaje żadnych obrażeń jest niesamowicie przydatny.Ten skill potrafi uratować twoich sojuszników min: z \"uścisku\" łancuchów Aresa, ulti Hadesa albo stuna Anubisa. Odpowiednio użyty może nawet zadecydować o wygraniu Teamfighta (serio, serio!). Oczywiście skill ten uratuje cię z niejednej sytuacji gdy będziesz musiał uciekać przed przeciwnikami

- Obszarowe leczenie. które nie raz i nie dwa będzie ratowało tyłek tobie lub twoim kolegom z teamu.. Jeśli w teamfightach cały twój zespół stoi blisko siebie to ten skill będzie idealny.

DARK STANCE

- Czar niemal identyczny jak 1 Ao Kuanga z tym że po uderzeniu w cel \"pocisk\" zadaje obrażenia obszarowe. Świetny w użyciu kiedy rywale chowają się zaraz za minionami sądzac że są bezpieczni. Uświadom ich w jakim są błędzie i użyj tego skilla kierując go prosto w grupę minionów.

- tym skillem \"rozpoczynasz\" każdą walke. Osłabienie poprzed redukcję magical protection pozwoli Ci i twojemu zespołowi zadawać większe obrażenia magiczne. Podobnie jak w Light Stance ten skill może nam pomóc w ucieczce.

- zdecydowanie najsilniejsza umiejętność ofensywna Hel. Tą umiejętnością po kilku minutach rozgrywki gdy będziemy mieć już kilka itemów mozna rozwalić całą fale minionów.

ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI

Nasza 3 to najsilniejszy nasz czar więc staramy się by najpóźniej na 12 levelu mieć już max poziom tego skilla. Następnie zabieramy się za 1 a na samym końcu 2. \"Dwójkę\" rozwijamy na 3 poziomie a potem ją kompletnie olewamy. Oczywiście ulti rozwijamy gdy tylko się da czyli odpowiednio na 5, 9, 13 ,17 i 20 poziomie.
Przedmioty
- kalosze dla naszej Hel
- jeden z ważniejszych itemków dla naszej postaci. Spowolnienie po każdej trafionej umiejętności powoduje że nasza 1 i 3 pomoże nam łatwiej gonić uciekających rywali lub pozwoli nam łatwiej uciekać. Kupować jako 2/3 item
- pancerzyk-marzenie dla Hel. Mana - z którą przez niemal całą grę są problemy, physical protection - przed agresywnymi asassinami jak Loki czy Fenrir oraz Passive po zmaxowaniu itemu - Cooldown reduction 20%.. Item obowiązkowy! Składać w tym samym czasie co Vodi Stone (to coś poniżej)
- Magical power i protection + fajny pasyw. Bardzo ważny item dla Hel. Item który maxować jako 3/4.
- ech! Gdyby był choć trochę tańszy to polecałbym go wam w kupowaniu zaraz po butkach. Nie byłem do niego przekonany (ależ ja głupi byłem) ale po dwóch meczach przekonałem się do niego całkowicie. Tylko ta cena...
- Dodatkowe magical power na late-game zawsze w cenie (+Mp5).

ITEMY ALTERNATYWNE

- jeśli ktoś woli DEF niż Magical Power to te buty są dla niego. Tutaj akurat nie jestem w stanie powiedzieć które buty są lepsze. To już zostawiam wam na zdecydowanie które \"gumiaczki\" prezentują się lepiej na Hel :D
- dodatkowy cooldown i Mp5. Można kupować zamiast Rod of Tahuti..
- prezentuje się całkiem ciekawie ale jakoś nigdy go nie przetestowałem. Niestety item usunięty z Assault. Mimo wszystko choćby Book of Thoth prezentuje się lepiej.
- też nie testowany ale bardzo pomocny gdy rywale mocno dają nam się we znaki swoim DMG i kontrolą tłumu.

INNE UWAGI

Itemy które przedstawiłem sa tylko moją sugestią. Przedmiotów dla Hel w grze jest bardzo dużo dzięki czemu można stworzyć swój jeden ulubiony build. Moja propozycja ma tylko wam pomóc w wyborze :)
Jeśli budujecie się pod suppa NIE kupujcie nic pod penetracje. Bardziej niż twojego DMG twojemu zespołowi będzie potrzeba heala a penetracja magiczna nie powiększy leczenia sojuszników.
Miałem pisać o Hel jako suppie ale napiszę coś o itemach dla Hel - DMG. Jednym z itemów który można kupić jest Pytharogem\'s Piece. Wall of Absolution również nie jest koszmarnym wyborem gdy rywale w buildzie pod physical totalnie uniemożliwiają nam granie. Gdy gramy 1vs1 to rzecz jasna już itemy pod penetracje można kupować..
Praca zespołowa
Tutaj można sie troche opisać. Tak więc postaram się objaśnić grę w zespole krótko:

[EARLY GAME]

Idziemy na linię z kimś - nie chodzimy samemu. W early-game Hel potęgą nie jest więc potrzebuje pomocy. Najlepiej uniknąć jakichś powazniejszych starć z rywalami do 4/5 poziomu. Do tego czasu farmować miniony (jak na suppa przystało - pozwolić twojemu kompanowi z linii na nie co większą farme). Od czasu do czasu można pognębić rywali swoją 1 w DS. Lepiej oszczędzać mane ale można czasami uleczyć 3 \"fale\" minionów która w early-game może zadać spore obrażenia rywalom. Po 4/5 poziomie można zaczynać już poważniejsze starcia. Najlepiej inicjować je same poprzez uzycie 2 w DS na terenie gdzie stoją rywale, potem uderzyć ich 1 w DS i na końcu podejść by \"dziubnąć: ich dwoją 3 również w DS. Najlepiej takie ataki wykonywać rzadko gdyż bez Medytacji będzie nas stać na 2, góra 3 takie akcje. Gdy nasi wszyscy rywale z linii wycofują sie do bazy (lub nie żyją) a my również mamy zamiar cofać się do bazy to wtedy warto zobaczyć co się dzieje na mid lane. Jeśli nasz kolega z mida ma lekkie problemy warto go odwiedzić. Heal oraz próba ataku z 1 w rywala (najlepiej udana próba) będzie naprawde dobrą decyzją. Po takiej akcji można się wycofać.

[MID GAME i LATE-GAME]

Mamy już butki (max poziom), jeden item z Magical Power max poziom (najlepiej Gem of Osilation/Book of Thoth) oraz Void Stone i BreastPlate of Valor (ale nie na maksymalnym poziomie). Wtedy już coraz rzadziej bywamy na naszej linii. Jako supp musimy wiedzieć gdzie nas najbardziej potrzebują. Oczywiście cały czas skupiamy się na swojej linii jednak gdy tylko widzimy zbieranine graczy od razu pędzimy w to miejsce. W teamfightach na samym początku zaznaczamy 2 w DS teren i zadajemy obrażenia z 1. Następnie szybka przemiana w Light Stance i kontrola sytuacji. Jeśli spora grupa ma stuna/slowa/dubffa używamy na nich 2., jeśli prawie wszyscy stracili część HP - używamy 3., a jeśli nikt nie potrzebuje pomocy atakujemy z 1 w LS w rywala (najlepiej w magów/asassinów/carry). Jeśli to my staniemy się celami ataku musimy natychmiast zbliżyć się do naszego tanka i tam spamować naszymi czarami leczącymi i 2. Jeśli wiemy że tego teamfighta nie przeżyjemy można jeszcze szybko zmienić się w Dark Stance i zaatakować z 3. Ułatwi to robotę reszcie drużyny która jeszcze będzie się trzymała. Przeważnie w teamfightach zaczynamy od 2 (by nasza drużyna uciekła min. od ulti Aresa czy Hadesa). Jeśli widzimy że nasza drużyna zmierza po zwycięstwo w starciu teamifghtowym możemy jeszcze wspomóc ich swoimi obrażeniemi z Dark Stance. Tak więc kolejny raz używamy 4 i nawalamy z 1 i 3.
Junglowanie
krążą plotki że kiedyś ktoś ją tam widział...
Podsumowanie
Hel to potężny bóg który potrafi przesądzać (chociaż tego tak nie widać) o losach meczu. Jej niestandardowy tryb rozgrywki z ulti który pozwala nam korzystać z więcej niż czterech umiejętności sprawia że gra nią może dać naprawdę wiele frajdy. Nie ma póki co postaci w Smitcie która posiada tyle różnych umiejętości co Hel (czy jest bóg który ma leczenie, obrażenia obszarowe, spowolnienie, usuwanie kontroli tłumu i debuff na protection?Nie :P). Ten właśnie model rozgrywki Hel sprawia że nie jest to postać dla początkujących graczy. Poradnik który przedstawiłem jest tylko teoria a dobrze wiem że ciężko coś takiego zastosować w praktyce. Ogarnięcie jej zajmuje trochę czasu (ja rozegrałem nią ponad 15 meczy ale wciąż myślę że umiem niezbyt dużo). Jednak po jakimś czasie będziesz już \"kumał\" coraz więcej i gra nią (tego jestem pewien) na pewno przypadnie ci do gustu :).Tak więc jesli grasz w Smite\'a i na Ciebie spadła odpowiedzialność supportowania zespołu - nie przejmuj się! Bierz Hel, zapuść sobię muzykę Michaela Jacksona \"Black and White\" i zacznij grę w której możesz być jedną z głownych postaci i swoim DMG zawstydzić niejednego maga :)


Reklama

Komentarze


avatarBorsuk (14)
Mam 2 błędy z obrazkami. Właśnie dlatego chciałbym aby wprowadzono tu mozliwość edytowania swoich buildów :). Poza tym zarąbista byla by opcja podglądnięcia swojego postu. Wtedy takie błędy jak ten tutaj nie miałyby miejsca
09.05.2013 (5:10)
avatarWixa
Dodamy edycje najszybciej jak to mozliwe.
09.05.2013 (10:09)
avatarGomez (31)
Wprowadziłem edycje narazie taką by była.
12.05.2013 (13:22)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!