How to Awilix [jungle build]

Dodane przez  Soolzo 30.07.2015 (2:13)

Awilix
Podstawowe informacje
ocena
BógAwilix62823
Kupione przedmioty
Podstawowe
Alternatywa 1
Alternatywa 2
Reklama
Umiejetności
Summon Suku
1234567891011121314151617181920
Feather Step
1234567891011121314151617181920
Moonlight Charge
1234567891011121314151617181920
Gravity Surge
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie


Witam wszystkich! Tym razem chciałbym przekazać wam moje techniki grania Awilix - jednego z najlepszych junglerów w grze.


Sama Awilix wymaga nieco wprawy, opanowania, wyczucia momentu oraz nieco cierpliwości. Postać ta też sporo zyskuje dzięki dobraniu odpowiednich sojuszników, lecz o tym później! Zacznijmy od standardowych plusów i minusów.

Jak zwykle zapraszam do czytania i komentowania oraz dziękuję każdemu kto poświęci czas na studiowanie moich wypocin, które swoją drogą robią się coraz dłuższe i zaraz zaczną wyglądać jak powieści...
Plusy i Minusy
Plusy:
+ Dzięki Summon Suku poruszanie się po jungli i mobilność Awilix jest świetna
+ Szybkie czyszczenie campów
+ Bardzo dobry ult

Minusy:
- Odnoszę wrażenie, że bierze nieco więcej many niż inni junglerzy, którymi grywam.
- Ulta można łatwo skontrować odwracając się do Awilix przodem
- Wymaga lekkiego opanowania
- Bez dobrze dobranego teamu traci nieco potencjału
Umiejętności


Pasyw - Initiative



Pasyw zwiększający nasze obrażenia fizyczne po wyjściu z walki o 30%
Dzięki niemu otwierając walkę jako pierwsi mamy przewagę ze względu na to, że pierwszym atakiem
walniemy nieco więcej ( o ile nas nie zatrzymają długim stunem czy slowem bo po 2,5 sekundach od wdania się w walkę pasyw wygasa). Pasywkę tą zaliczam do tych całkiem niezłych.

Summon Suku



Dzięki tej zdolności nasza Awilix wskakuje na swoją panterę zyskując dodatkową prędkość ruchu JEDNAKŻE tracąc na zdolnościach do manewru. W praktyce to wygląda tak, że poruszając się idealnie do przodu bądź do tyłu poruszamy się szybciej, ale idąc w boki lub na ukos będziemy znacznie wolniejsi. Gdy mamy aktywną tą zdolność możemy wykonać też skok zadający na pewnym obszarze nie najgorsze obrażenia. Świetna i przydatną umiejka. Dzięki skokowi i buffowi do poruszania się Awilix łatwo można kogoś doścignąć bądź uciec i jest przez to wyjątkowo nieuchwytna. Mimo wielu zalet tej zdolności maksujemy ją jako ostatnią, gdyż kolejne poziomy zwiększają tylko obrażenia i koszt w manie. Cooldown się nie zmniejsza, bonusowa szybkość nie wzrasta. Dlatego też by nasza podstawowa umiejętność, na której poruszać się będziemy niemal cały czas, kosztowała mniej many będziemy brać się za nią na końcu.

Warto wspomnieć o tym, że anulowanie umiejętności sprawi, że nie będzie ona na cooldownie, dlatego nie musimy koniecznie wykonywać skoku by zacząć poruszać się normalnie i możemy zachować go na później.

Feather Step



Nasza najlepsza umiejętność, która może wydawać się skomplikowana, jednakże jest bardzo prosta w użytku.
Sama zdolność sprawia, że Awilix przeskakuje nad ostatnio ranionym wrogiem o ile będzie on w odpowiedniej odległości od nas.
Ostatnio raniony oznacza, ze nie musimy uderzyć wroga podstawowym atakiem, wystarczy np. trafić go naszą trzecią zdolnością.
Przeskakując nad przeciwnikiem oczywiście zadajemy mu obrażenia oraz unieruchamiamy na krótką chwilę. Dodatkowo jeśli umiejętność ta zostanie użyta podczas wykonywania trzeciego ciosu w kombinacji ataków podstawowych to zdolność ta uderzy przeciwników naokoło celu, na którym skilla użyjemy.

Ogólne obrażenia z tej zdolności rosną tak:
1 atak - 100% obrażeń
2 atak - 150% obrażeń
3 atak - 200% obrażeń

Dlatego też warto czekać na trzeci atak zamiast używać tej zdolności pochopnie i od razu. SPOKOJNIE!
Nie musicie jednak dokładne liczyć ataków i mieć kalkulatora gdzieś przy kompie. Gra ładnie zasygnalizuje nam, że mamy trzeci
cios w kombinacji pokazując większy obszar pod nogami ostatnio ranionego celu.
O zastosowaniach tej zdolności można mówić wiele i długo, więc ja ograniczę się do najprostszych sztuczek.
Oczywiście dzięki niej niesamowicie szybko czyścimy jungle... to chyba oczywiste.
Dodatkowo po przeskoczeniu za plecy celu możemy go ordynarnie blokować (zatrzymując szarże Athenie, Kumbie czy po prostu wchodząc mu w drogę). Samo przeskoczenie za plecy umożliwia nam też łatwe podrzucenie wroga panterą i szybie użycie ulta
( o mechanizmie tej sztuczki powiem nieco potem ). Czasami też jeśli stwory lub przeciwnicy blokują nam drogę możemy przeskoczyć nad nimi wprowadzając malutki chaos podczas walki z wrogami czy po prostu ułatwiając nam minimalnie ucieczkę przed kimś na linii.

Moonlight Charge



Ta umiejętność sprawia, że wysyłamy naszą panterę przed siebie. Suku przebija się wtedy przez jednostki zadając średnie obrażenia. Jeżeli przeciwnik stał do nas tyłem lub bokiem to zostanie podrzucony co jest dla Awilix cholernie ważną rzeczą.
W sumie w zdolności tej nie ma nic nadzwyczajnego i służy ona przede wszystkim jako "to coś czego trzeba użyć przed ultem"
Czasami jednak zdarza nam się tym skillem kogoś dobić no i jako, że Feather Step sprawia, że doskakujemy do
ostatnio ranionego celu da nam czasem możliwość złapania kogoś kto jest nieco poza naszym zasięgiem, nawet jeśli stoi do nas przodem i go nie podrzucimy.

No i nasz ultimate:
Gravity Surge



Ulti to jest specyficzne oraz bardzo mocne. Użycie go często wymaga od nas refleksu i przede wszystkim dobrego wyczucia.
Kiedy używamy naszego Gravity Surge Awilix przyciąga do siebie najbliższy cel znajdujący się w powietrzu, zadaje mu obrażenia oraz dostaje mocną dopałkę do prędkości ataku i obrażeń. "Cel znajdujący się w powietrzu" nie oznacza TYLKO podrzuconych wrogów. JASNE! Takich przyciągamy najczęściej i nasza zdolność Moonlight Charge jest w sumie tylko po to by dać nam okazję do użycia ulta, jednak możemy tej zdolności użyć też na kimś kto skacze.
Wkurza was gdy gankujecie duo lane i Anhur lub Neith od razu uciekają skokami?
Nie lubicie gdy próbując pomóc na solo wrogi Baka natychmiast ucieka przed wami skokiem?
Awilix może takiego delikwenta dorwać swoim ultem skutecznie uniemożliwiając mu ucieczkę. Wystarczy wykazać się refleksem i znajdować się w odpowiednio bliskiej odległości od celu by nasi bardziej skoczni przeciwnicy tracili ucieczkę. Na przeciwników, którzy mają właśnie taki mechanizm ucieczki Awilix jest strasznie dobra i jest ich zmorą.

NIE możemy pochopnie używać tego ulta gdyż np. często zdarza się, że po rzuceniu pantery na stojącego tyłem przeciwnika ten
w ostatniej chwili się obraca. Często widywałem Awilix, które marnowały przyciąganie bo za wcześnie wcisnęły przycisk pewne tego, ze przeciwnik zaraz będzie podrzucony. Pamiętajmy też o tym, że jeżeli przeciwnika nie przyciągniemy, bo użył beadsów, nie podrzuciliśmy go itd. to ulti nie jest całkowicie spalone! Wciąż mamy buffa do prędkości ataku oraz obrażeń i możemy to śmiało wykorzystać. Używanie Gravity Surge wymaga małego wyczucia, jednak nie jest trudne i szybko uczymy się jak go poprawnie używać. JESZCZE JEDNA MAŁA PORADA. Jeśli podrzucimy więcej niż jednego wroga zastanówmy się czy ulta warto użyć czy nie. Awilix przyciągnie przeciwnika będącego najbliżej, a może to być Ymir, Ares, Athena czy inny złośliwy typ, którego szybko nie ubijemy oraz taki, który ucieszy się, że jest blisko nas gdy już go przyciągniemy.


Przedmioty


Teraz pora na przedmioty. Pewnie wielu z was dziwi się nie widząc żadnego itemu na krytyka przy assasynie. Jasne, ludzie grają Awilix z krytykami i to się sprawdza, jednakże build, którego ja używam stawia na penetrację i cooldowny i ma na celu szybkie anihilowanie przeciwnika zdolnościami a nie ładowanie w niego ataków. W ten sposób Awilix gra mi się najlepiej i build taki jest skuteczny. Rozumiem jednak osoby grające bardziej typowo i nie krytykuję ich.

A więc tak...na start bierzemy:

Bumba's Mask



Nie muszę chyba wyjaśniać czemu. Startowy item na jungle, który zapewni nam heala, dodatkowe obrażenia przeciw stworom.
Innego startu nie widzę.

Do tego na start bierzemy drugi poziom Hand of The Gods



i standardowo potki.

Oczywiście każdy lubi zaczynać inaczej, jednak jako Awilix ja lubię w ten sposób.
Śpieszę z wyjaśnieniami! Ostatnio w Smite zaszły spore zmiany w junglowaniu gdyż mid campy spawnują się równo z innymi campami oraz HoG na pierwszym poziomie nie bije już trzech creepów. Drugi poziom HoG'a na start skróci nam jego cooldown
i pozwoli nieco szybciej czyścić ze względu na uderzanie dwóch celów naraz. Awilix bierze nieco więcej many niż inny junglerzy, którymi zwykłem grać, dlatego też częstsze używanie HoG'a pozwala zaoszczędzić nam nieco many. W dodatku pomoże nam to wygrać mid campy, gdyż nasz HoG uderzy obydwie harpie.

Naszym wyborem jeśli chodzi o butki są
Warrior Tabi



Jak wspominałem już...mój build jest bardziej nastawiony na zadawanie obrażeń skillami a nie pakowanie we wrogów atakami.
Dlatego też takie butki a nie inne. Więcej obrażeń przyda nam się bardziej niż attack speed.

Nasz core to
Jotunn's Wrath



Świetny item na start. Daje nam obrażenia, penetracje, która jest dla nas cenna gdyż nie będziemy mieli krytów, manę, która przyda się na początku oraz cooldown, który umożliwi nam częstsze używanie podrzucenia oraz ulta. Cooldown ogólnie będzie dla nas dość ważny, gdyż polegamy bardziej na skillach.

Kolejnym itemkiem, który kupujemy jest
Shifter's Shield



Item ten daje nam bardzo dużo obrażeń. Sam daje nam ich aż 40 co jest niemałą pulą, a w dodatku gdy mamy powyżej 50%
życia będziemy mieli kolejne 20 obrażeń czyli aż 60! Wielki zastrzyk mocy na początek, który strasznie nam się przyda.
Mała ilość protekcji zawsze coś nam da a kolejne protekcje poniżej 50% hp przydadzą się w trudnych sytuacjach.

Z tymi przedmiotami będziemy mieli spore obrażenia jak na początek. Pora zwiększyć ich ilość za pomocą
Hydra's Lament



Sam item dając nam 30 obrażeń się przyda, jednak nam tutaj chodzi o cooldowny i pasyw. Wspominałem już, że build ten jest stworzony pod Awilix jako takiego AD Castera. Bardziej polegamy na naszych zdolnościach i ich obrażeniach niż na szybkich atakach jak np. u Bakasury. Cooldowny oznaczają częstsze używanie zdolności! Obrażenia po użyciu zdolności uzupełnią nieco naszą lukę w krytykach i pozwolą nam też coś tam trzasnąć z podstawowego ataku.

Kolejnym przedmiotem jest tani a niezawodni (zwłaszcza w late)
Titan's Bane



Prócz penetracji i obrażeń Titan's Bane wiele nam nie daje, ale dla nas tyle wystarczy. na ten przedmiot uzbieramy sobie dość szybko i bez większego wysiłku. Wspomnę po raz kolejny, że bez krytyków nie możemy pozwolić sobie na brak penetracji
i w late tankowaci przeciwnicy byliby dla nas nie do zjechania gdyby nie Jotunn oraz Titan.

Ostatnim itemem zwieńczającym nasz build jest
Magi's Blessing



Dzięki naszej pasywce oraz takim a nie innym przedmiotom mamy już wystarczającą ilość obrażeń. Powinniśmy zadbać też o to, żebyśmy nie byli łatwym celem. Dla takich postaci jak Awilix jeden krótki stun może okazać się śmiertelny a Magi's nas przed nimi uchroni. Zanim ktokolwiek nam zagrozi jakimś mocnym CC będzie musiał z nas najpierw zdjąć bańkę ochronną. Uratuje nam to dupę wiele razy... Jeżeli wolicie jednak więcej obrażeń to odsyłam was do alternatyw, jednak chcę tutaj zaznaczyć, że
w MOBAch nie chodzi tylko o to by zabić jak najwięcej wrogów i wbić jak najlepsze staty. Nie umieranie jest równie ważne co zabijanie a Magi's Blessing w nieumieraniu nam pomoże (zwłaszcza kiedy w late o śmierć wyjątkowo łatwo).


Jeżeli chodzi o druga aktywkę obok Hand of the Gods to ja polecam

Purfication



Gdyż zapewnia nam dodatkową ochronę przed CC w przypadku gdy mamy Magi's Blessing na cooldownie.
Jeżeli gracie na którejś z alternatyw i nie macie wyżej wymienionego przedmiotu to Purfication jest waszą jedyną opcją!
Bez niej prawie każdy hard CC może kończyć się śmiercią.

Jeśli jednak gracie na standardowym buildzie to polecam dać szansę i spróbować zagrać z

Girdle of Inner Power



Nie jest to popularny aktyw i ludzie często zapominają go używać, jednak przydaje się on.

Jeżeli macie Magi's Blessing i jesteście jako tako zabezpieczeni lub gdy przeciwnicy nie mają wielu mocnych CC
Girdle of Inner Power może przytłoczyć wrogów. Jeżeli go użyjemy zyskamy dodatkowe obrażenia i więcej penetracji
i nasze obrażenia będą wyjątkowo mocne i zastąpi nam to jeden item na obrażenia mniej, w którego miejsce kupujemy Magi's.
Świetna opcja, którą warto rozważyć.

A oto i nasze alternatywy:

Alternatywa 1



Jeżeli przeciwnicy nie mają dużo mocnych CC lub bardzo zależy nam jednak na dodatkowym attack speedzie bez używania Gravity Surge lub mamy więcej niż 2 wrogów, którzy postanowili zainwestować więcej w życie niż zazwyczaj ( bo i takie sytuacje się zdarzają) to można używać takiej wersji. Nie jestem wielkim zwolennikiem grania Awilix bez Magi's jednak taka opcja też się przyda. Zmieniamy nieco kolejność i spychamy Shifter's Shield dalej by szybciej zyskać dodatkowe obrażenia z pasywy Hydra's Lament oraz cooldowny.

Alternatywa 2



To jest alternatywa, którą zmaksymalizujemy nasze obrażenia ze skilli. Pozbywamy się Magi's Blessing na rzecz
Void Shield. Nie da nam to dodatkowych obrażeń przy atakach...fakt. Jednak da nam to tylko minimalnie mniej obrażeń niż Qin's Sais z pierwszej alternatywy jednak pasywnie obniży to pancerz wroga co w ogólnym rozrachunku sprawi, że zadamy więcej obrażeń zdolnościami. Dodatkowo więcej odporności fizycznej da nam nieco większe szanse w starciach z innymi postaciami fizycznymi. Jeżeli jeszcze jakimś cudem się okaże , że wrogowie nie mają żadnych mocnych lub groźnych CC ( w co szczerze wątpię ) to po zakupie Girdle of Inner Power taki build zmaksymalizowałby nasze obrażenia ze skilli.

Dodatkowo wtrącę tylko, że nawet jeśli build robiony jest po to by bić więcej i częściej zdolnościami, nie znaczy wcale, że atakami nie robimy nic! PRZECIWNIE! Z penetracją i dużą ilością obrażeń podstawowych będziemy bić mocno. Nie bedziemy jednak bić szybko i nie możemy oczekiwać krytyków po 800.
Osobiście takim buildem gra mi się świetnie.

Praca zespołowa


No tak! Skupmy się na tym aspekcie! Wypełnainie tej rubryki często sprawia mi problem gdyż na jungle większością bogów gra się podobnie a praca zespołowa i jej przebieg zależą częściej od sojuszników i wybranych przez nich bogów niż od nas. Jednak w przypadku Awilix warto napisać kilka zdań. Wiemy już, że Awilix musi podrzucić wroga (lub złapać go w skoku) by go zultować.
Dlatego też nasza bogini ma kilku bardzo dobrych przyjaciół, których naprawdę będziemy doceniać.

Sobek



Jaszczurek Sobuś jest naszym NAJLEPSZYM i najcenniejszym sojusznikiem. Osobiście za każdym razem jak gram jungle i widzę, że support chce zagrać Sobkiem natychmiast się przełączam na Awilix. Powodem tego jest fakt, że Sobek ma aż dwa skille, które podrzucają wrogów czyli sam jaszczur może nam dać aż dwie okazje do użycia naszego ulta. Przy nim Suku może zrobić sobie emeryturę ^^

Mniejszymi acz ciągle przydatnymi sojusznikami mogą być na przykład

Geb



lub

Vulcan



Czyli ogólnie każdy bóg, który dysponuje podrzuceniem jako normalną zdolnością.

Kolejnym dobrym kumplem będzie ktoś typu

Sylvanus



Posiada on podrzucenie, które niestety jest jego ultem...oznacza to, ze nie będzie używać go tak często gdyż ulti należy zachować na odpowiednią okazję i ma ono dłuższy cooldown... Dodatkowo ulti to podrzuca wielu wrogów naokoło drzewca, także nie zawsze uda nam się dobrze kontrolować kogo przyciągniemy. Jednak tak czy siak pomaga.
Junglowanie


Jeżeli chodzi o junglowanie to typowo. Wiele może się zmienić od sytuacji i nie lubię też pisać w tej rubryce gdzie udać się najpierw gdyż to zależy też od sytuacji na liniach oraz wielu, wielu innych czynników.
JEDNAK mogę tutaj napisać prostą rzecz. Jako, że zaczynamy z Drugim poziomem HoG'a mamy na początku przewagę jeśli chodzi o mid campy. Teraz kiedy spawnowanie mid campów zostało ponownie zmienione i pojawiają się ona na początku można rozważyć szybkie skoczenie na nie. HoG na drugim poziomie ślicznie nam je zabezpiecza. Osobiście zawsze najpierw udaję się na linię by zobaczyć co zrobi przeciwny jungler. Jeśli postanowi zostać chwilę na solo lane zostaje tam do levela trzeciego, aż nie będę dysponował Suku i potem idę na Mid Campy (przewaga w szybkości plus HoG 2 powinny nam je załatwić raz dwa...). Jeśli natomiast wrogi jungler postanowi iść na campy zamiast zostawać na solo powinniśmy pędzić w jego kierunku. Jak mówiłem z naszym HoG 2 będziemy mieli ułatwione zadanie w kradnięciu ich a sam jungler w tak wczesnej fazie gry nie zrobi ich dość szybko. To tyle...
Podsumowanie
Awilix to naprawdę dobry jungler. Bardzo dobrze czyści campy, jest wyjątkowo mobilna i posiada dostateczną ilość CC (podrzucenie, przyciąganie, krótkie unieruchomienie z Feather Step) by ganki nią były bolesne dla drużyny przeciwnej.
Raz nafeedowaną Awilix ciężko dorwać ze względu na Suku (chyba najbardziej denerwujący assasyn pod względem ucieczki zaraz po Ratatoskrze).



Dziękuję każdemu kto poświęcił czas na przeczytanie tego poradnika.
Mam nadzieję, że zachęciłem was do zagrania Awilix, pomogłem i wprowadziłem was w tajniki gry tą postacią.
Zapraszam do komentowania i oceniania oraz argumentowania swych ocen...pomaga to na przyszłość ^^


Reklama

Komentarze


avatargucciox (40)
Build bardzo fajny. Wychrzanił bym tylko HOGa, bo jak sam napisałeś Awilix ma dobry camp clear, to po co jej HOG?

Po drugie MOIM ulubionym bogiem do robienia combosów z Awilix nie jest sobek ale BACCHUS!

Build 5/5 kolego
30.07.2015 (11:36)
avatargucciox (40)
*co do active itemów na Awilix polecam Weakening curse/Heavenly Agility zamiast Hoga i oczywiście beadsy do tego. :)
30.07.2015 (11:38)
avataradasm95 (200)
Dam 5 jak w buildzie będą true cycki
Hog zawsze spoko, chociażby fg secure
30.07.2015 (14:07)
avatarGandlafpl (119)
Sądzę, że przydałoby się tej postaci upradge pokazanie zasięgu ulta linią. Jaki jest ten zasięg?
30.07.2015 (15:26)
avatarihjasty (862)
Popieram Gandalfa używania tego ulti jest dosyć dziwne rzadko kogokolwiek trafiałem nie wiedziałem jaki zasięg jak Geb podrzucił kogoś i zapalało się niebieskie rzucałem ulta i nic :P. Build 5/5 oby więcej takich prac :)
30.07.2015 (16:20)
avatarkrupcio21 (24)
Jak dla mnie build ciekawy. Wszystko jest przejrzyste i fajnie wytłumaczone. Osobiście uwielbiam dawać nawet 3 przedmioty po critical chance i patrzeć jak przeciwnicy umierają po 4 hitach, no ale jak kto woli. Jak dla mnie 5.
05.08.2015 (21:47)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!