How to Nemesis build na solo lub jungle

Dodane przez  Soolzo 26.01.2015 (19:05)

Nemesis
Podstawowe informacje
ocena
BógNemesis77080
Kupione przedmioty
Podstawowe
Alternatywa 1
Alternatywa 2
Reklama
Umiejetności
Swift Vengeance
1234567891011121314151617181920
Slice and Dice
1234567891011121314151617181920
Retribution
1234567891011121314151617181920
Divine Judgement
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Witam wszystkich bardzo serdecznie! Tym razem zamierzam podzielić się z wami moim buildem na nemesis!


Wyjątkowo groźna i mobilna postać, która sprawia kłopoty przez całą grę a nie tylko w early (Thanatos) czy late (Ne Zha)!
Build ten jest przeznaczony na jungle oraz na solo.

Zapraszam do czytania i komentowania!
Plusy i Minusy
Plusy:
+ Bardzo mobilna postać
+ Silna w early, nie słabnąca w late game
+ Ulti oraz pasyw wygrywają nam większość pojedynków

Minusy:
- Jak wiele innych postaci... wymaga odrobiny wprawy
- Źle/za szybko użyta szarża może skończyć się tragicznie
- Po nerfach nasza tarcza nie jest już tak mocna (chociaż na mój gust nerfy te były słuszne)
Umiejętności
Pasyw- Scales of Fate



Wyjątkowo dobry pasyw, który (jak już wspomniałem) wygra nam większość walk 1 vs 1.
Każdy atak obniża wrogowi siłę fizyczną bądź magiczną i zwiększa nam naszą o 3% maks. 3 razy.
Kto pogardzi debuffem na wroga oraz dodatkowymi obrażeniami?!

Swift Vengence



Jeden z najlepszych tego typu skilli w grze! Nemesis wykonuje szarżę, która pozwala przebić nam się przez wrogów zadając im małe obrażenia fizyczne. Wyjątkowość tej zdolności polega na tym, że jeżeli użyjemy tej zdolności będziemy mogli użyć jej od razu po raz drugi w ciągu 2 sekund od pierwszego użycia.
W praktyce oznacza to dwa szybkie dashe, które pozwolą nam uciec czy złapać wroga w mgnieniu oka.

Slice and Dice



Nasz główny skill. Nemesis wykonuje szybkie cięcie zadając obrażenia fizyczne w stożku. Wrogowie stojący w centrum tego stożka otrzymują obrażenia zwiększone oraz dodatkowo są spowolnieni. Z tego powodu powinniśmy dbać o to by wróg, którego atakujemy stał po środku stożka gdyż atakowanie go gdy jest gdzieś z boku to strata obrażeń.

Retribution



Niesamowicie przydatny i świetny skill, który daje nam na krótki czas tarczę. Atakowanie nas podczas jej trwania nie dość, że odbije część obrażeń do wroga to dodatkowo uleczy nas. Niestety po nerfach tarcza ta nie da dużo przeciwko ultom takich postaci jak He Bo czy Kukulkan ale definitywnie przyda się w jungli w early game oraz przeciwko zdolnością mającym nieco mniejszy dmg niż wyżej wspomniani magowie (Ulti Ozyrysa by długo nie szukać),

No i w końcu nasz ult
Divine Judgement



Jedno z fajniejszych ultimatów w grze! Ma bardzo wszechstronne zastosowanie!
Użycie tego ulta na wrogu zada mu procentowe obrażenia od aktualnego zdrowia oraz ukradnie część obrażeń, odporności i szybkości ruchu. Ulti to przydaje się gdy zaczynamy ganka, walczymy z kimś solo oraz podczas ucieczek!

Ulti tego powinniśmy używać na początku starcia przez co jest duże ryzyka, że je zmarnujemy a przeciwnik ucieknie...
Robimy tak gdyż zdolność ta zadaje obrażenia równe aktualnemu zdrowiu celu i im więcej ma on życia tym więcej zadamy obrażeń. Warto wspomnieć też , że zdolnością tą nie da się spudłować oraz nie da się zabić wroga dlatego używanie go by dobić kogoś z low hp to głupota (którą od czasu do czasu zdarza się ludziom praktykować... )

BARDZO WAŻNĄ rzeczą jest odpowiednie wybranie celu! Wypatrzenie wroga, na którego rzucenie ulta przyda się w danej sytuacji najbardziej jest ekstremalnie ważne!

Co mam na myśli?

Gdy np. obkłada nas dwóch wrogów i chcemy się wycofać lub przeżyć na tyle długo by dotarli do nas sojusznicy najlepiej ultować tego twardszego wroga, który ma więcej odporności gdyż im więcej ich ma wróg tym więcej my ich zyskamy po użyciu na nim ulta.

Inny przykład...
Widzimy, że z jakiejś tam odległości zbliżają się do nas dwaj wrogowie i wiemy, że za chwile nas dorwą a na cooldownie mamy nasz Swift Vengence powinniśmy ultować tego szybszego (np. Bakasurę lub Mercurego z fatalis) gdyż ukradniemy więcej prędkości ruchu i szybciej się oddalimy.

Rozumiemy o co mi chodzi? :)
Przedmioty
Zależnie od lini mamy dwa startowe itemy

Bumba's Mask



Jeżeli gramy jungle to jest nasz must have, który pozwoli nam utrzymać się w jungli dłużej.

lub

Death's Tool



Gdy idziemy na solo lane. Daje nam to przyjemny start oraz jakiś tam sustain!

Warrior Tabi



Nie widzę chyba innej możliwości. Dodatkowa penetracja o wiele bardziej nam się przyda zwłaszcza, że następny item jaki kupujemy to:


Jotunn's Wrath



Świetny item, który nie dość, że zapewni nam dodatkowe 150 many co może pozwolić nam użyć 2,3 skilli więcej i ocalić nie raz, to jeszcze zyskamy soczyste 25% cooldowna oraz przyjemną penetrację i 40 obrażeń, którymi Nemesis nie powinna gardzić!
Item ten nie należy też do drogich także warto szybko się w niego zaopatrzyć.


następny jest
Bloodforge



Oczywiście tutaj można spierać się i szukać innych lepszych przedmiotów...W końcu ile graczy tyle opinii. Pozwólcie więc uargumentować mi mój wybór. Bloodforge zapewnia nam sporą ilość lifesteala i obrażeń dlatego wraz z Jottun's Wrath
będziemy robić już serio dobry dmg. 20% lifesteala sprawi, że będziemy bardzo szybko regenerować się w jungli na campach i powrót do bazy nie bedzie potrzebny tak często.
Ahh no i pasywka!! Otóż kolejnym argumentem przemawiającym za bloodforge jest jego pasyw, który genialnie pasuje do naszego pasywu. Każdy atak, który wykonujemy zapewnia nam dodatkowe 5 obrażeń i 2% lifesteal'a max. 5 razy. Czyli kilka szybkich ataków zapewni nam aż 25 dodatkowych obrażeń i 10% kradzieży życia więcej!

W połączeniu z Scales of Fate wychodzi nam groźna kombinacja gdyż kilka ataków bardzo szybko przechyli szalę zwycięstwa na naszą stronę. I o to właśnie chodzi w tym buildzie! O "karmienie" naszego pasywu.

Dlatego też kolejnym itemkiem jaki składamy jest:

The Executioner



Idąc za ciosem bierzemy kolejny przedmiot, który świetnie zgra się z naszą zdolnością pasywną. Executioner jest tani
a jako, że żaden z naszych poprzednich itemów nie daje nam za dużo AS to warto złożyć coś z attack speed'em dość szybko. 30 mocy fizycznej i 25% szybkości ataku starczy. No i ponownie wiele osób prawdopodobnie wolałoby wstawić tu Qin's Sais...

Jest to dobra opcja! Oczywiście! Qin's Sais to przecież świetny item! Jednakże Executioner jest znacznie tańszy i złożymy go o wiele szybciej a to nam się przyda biorąc pod uwagę, że potrzebujemy już trochę Attack Speed'u.
Nie jest to jedyny powód dla którego akurat w przypadku Nemesis wybieram ten item. Jego pasyw pozwala nam obniżać przeciwnikowi jego obronę fizyczną za pomocą ataków a to zgrywa się idealnie z pasywką Nemesis i Bloodforge

W końcu przyszedł czas na krytyka czyli na
Rage



Znowu jest to item, który pasuje do naszego pasywu i sprawia, że każdy kolejny auto atak jaki zadamy będzie coraz bardziej bolesny dla wroga. Jako, że jest to jedyny item jaki kupujemy na krytyka to pasyw, który zwiększa nam szanse na takowy cios krytyczny przyda się bardziej niż Deathbringer. Podobno Rage i Deathbringer to rodzeństwo, którego nie powinno się rozdzielać jednak w przypadku Nemesis z tym buildem...można! :P

Dzięki naszej pasywce oraz itemką jakie wybrałem nasze obrażenia z ataków i tak będą pokaźne oraz będziemy wstanie się przekopać przez kogoś kto ma dość dużo pancerza także dzięki wolnemu miejscu jakie nam zostaje możemy wyposażyć się w

Froustbound Hammer



Łapcie się za głowy i wyzywajcie mnie od nooba! Ja jednak uważam swoje i stwierdzam, że item ten jest dla Nemesis świetny. Fakt, mamy już slowa z Slice and Dice jednak nie zawsze on nam wystarczy. Dodatkowe życie pozwoli nam pożyć chwilkę dłużej a 25 obrażeń fizycznych więcej to fajna sprawa. Frostbound Hammer pozwoli nam przysłowiowo "przykleić" się do wroga i niesamowicie utrudnić mu ucieszkę (Dzięki Slice and Dice i Swift Vangence i tak nie jest to łatwe a pomyślcie sobie jak to wygląda gdy mamy młotek! ;) )

Można by zastąpić ten item za pomocą Fatalis jednak ja preferuje Froustbound'a gdyż z nim możemy czuć się bezpieczniej a mniej więcej 1.77 AS jaki wyciągniemy z tym buildem starczy nam spokojnie.

DODATKOWO WSPOMNĘ TEŻ, że wraz z nadchodzącymi zmianami na drugi sezon Froustbound Hammer będzie także obniżał Attack Speed atakowanego wroga i wtedy przyda się bardziej i będzie jeszcze lepiej współgrał z całym naszym sprzętem i pasywem.

Co do aktywów to na pewno musimy się wyposażyć w

Hand of Gods



W jungli to obowiązek, który ułatwi nam early game. W solo lane ułatwi nam to kontrole nad blue buffem, pomoże pchnąć linię lub zabezpieczyć raz po raz Mid Campa gdy będzie taka potrzeba a jungler zawiedzie.
Hand of Gods rozwijamy do Wrath of Gods by móc w razie czego ukraść GF albo FG. Ja osobiście ufam tylko sobie i wolę zabezpieczyć się na wypadek gdyby support zawalił. Nemesis jest na tyle mobilna, że kradzież Fire Giganta i Gold Fury nie będzie problemem.

Druga aktywka zależy od naszych upodobań i jest bardziej sytuacyjna a może to być

Purfication



gdy boimy się wrogiego junglera lub cc'ków naszych przeciwników (Ymir i Fenrir bardzo się ucieszą, że nie kupiłeś Purfication!)

Albo

Greater Speed



Gdy wróg nie ma nikogo ze zbyt mocnymi cc, który nam przeszkadza.
Mniej bezpieczna opcja ale umożliwia łatwe securowanie killi lub szybki odwrót gdy nasz pierwszy skill jest na cooldownie.

Jak widzicie ja stawiam na auto ataki oraz na itemy, które je ciekawie modyfikują i dobrze współpracują z Scales of Fate
Nie musi takie rozwiązanie wam pasować lecz jak mogę śmiało powiedzieć, że sprawdza się nieźle.

Teraz pora na omówienie alternatyw, które napisałem wyżej.

Alternatywa 1:


Ta wersja naszego buildu jest bardziej na areny. Na Conquestach lepiej sprawdzi się ta pierwsza...
Tutaj Froustbound Hammer zastępujemy Hide of Urchin. Areny są bardzo dynamiczne i będziemy brali udział w walkach znacznie częściej niż w Conqueście dlatego też szybciej wystakujemy ten item. A w pełni wystackowany Hide of Urchin sprawi, że będziemy dość twardzi i zabicie nas nie będzie proste. Oczywiście jako, że to item na stackowanie kupujemy go szybko i zmieniamy kolejność wyrzucając Bloodforge na koniec. Na Arenie lifesteal aż tak się nie przyda i można zostawić go na później.

Alternatywa 2:


Jest to ultra sytuacyjny build! Różnie się tylko jednym a mianowicie wyrzuceniem Jotunn's Wraith i wstawieniem w jego miejsce Brawler's Beat Stick. Taka zmiana da nam troszkę penetracji więcej jednak musimy wyrzec się dodatkowej many i cooldownów (można wtedy zmienić buty na Ninja Tabi chociaż ja tak czy siak pozostałbym przy Warrior Tabi)
Kiedy używamy tej alternatywy? Gdy np. mamy przeciwko sobie bogów takich jak Sylvanus, Change, Hel, Ra, Aphro czy innych, którzy posiadają nieziemsko uciążliwego heala. Otóż pasyw Brawler's Beat Stick zmniejsza leczenie przeciwnikowi dlatego podczas ganku (lub na lini gdy gramy solo...wtedy jest to dla nas jeszcze ważniejsze) heal ma mniejsze szanse na ocalenie wroga. ( KISS MY ASS HEL!)
Praca zespołowa
Jako, że build jaki przestawiłem zmierza trochę bardziej w kierunku assasyna...gramy jak typowy assasyn. Naszym zadaniem jest przebicie się do najdelikatniejszego wroga i szybkie wykończenie go. Mało w tym współpracy aczkolwiek kordynacja takiej akcji z drużyną lub wyczucie idealnego momentu strasznie się liczy i pomaga.
Junglowanie
Jako, że to postać na jungle/solo lecz z naciskiem na jungle...granie Nemesis na tej pozycji jest niesamowicie przyjemne i proste. Jedyne o czym musimy pamiętać to to o czym każdy jungler...czyli o gankowaniu (nikt nie lubi gdy jungler spędza w dziczy więcej czasu niż Bear Grylls) i o mid campach.
Podsumowanie
Nemesis to genialna postać a z tym buildem wygranie walk 1 vs 1 powinno być dla nas nieziemsko proste. Atakowanie celu strasznie go osłabi a nas strasznie wzmocni...

Sama Nemesis jest niesamowicie skuteczna i gdy już zgarnie 3 kille nie łatwo nad nią panować i może ona się bezkarnie panoszyć po całej mapie robiąc z wrogiem co chce. Dobre użycie ulta (choć wymaga lekkiej wprawy) potrafi zdziałać cuda oraz być wyjściem z wielu pozornie przegranych sytuacji!



Jak dla mnie...jeden z lepszych picków na jungle lub solo!

I wielka prośba! Jak już ktoś ocenia to niech doczyta do końca i swoją ocenę uzasadni! :)
To na prawdę bardzo pomaga w zrozumieniu buildu oraz mi w poprawieniu siebie na przyszłość!


Reklama

Komentarze


avatarMorgothGraff (23)
Build całkiem dobry, poradnik także. Daję 5*.
26.01.2015 (20:11)
avatarNektarynek05 (252)
Fajnie wszystko ogólnie opisane, lecz mógłbyś troszkę więcej napisać w pracy zespołowej. Jako, że to Twój pierwszy build tak jak poprzednik zostawię pięć, ale następnym razem trochę więcej się przyłóż do wyżej wymienionego punktu.


Ps.
Kto układał te działania 2+2x1 ;
26.01.2015 (21:06)
avatarSoolzo (30)
No wcale nie pierwszy >_<
Ale osobiście uważam, że współpraca bardzo zależy od tego jakich bogów mamy na jakich pozycjach i nie do końca wiedziałem co tam napisać prócz tego co powinien robić Assasyn.

Ale dzięki za uwagę! Postaram się to jutro edytować i następnym razem posiedzieć nad tym dłużej.
26.01.2015 (23:19)
avatargucciox (41)
Osobiście sprawdziłem twój build conquestowy na arenie i gdy na stronie wydawał mi się trochę dziwny i miałem wątpliwości co do ilości obrażeń tak w grze sprawdził się całkiem dobrze (staty 10 4). Zbrakło mi troche deathbringera, ale grało się przyjemnie.
Zostawiam 5 i pozdrawiam :D


P.S. po co ci Urchin? Nawet na arenie nie jest potrzebny. Masz mega tarczę na 3...
27.01.2015 (18:56)
avatarToniaS (202)
Całkiem spoko build, tylko w junglowaniu mogłeś się bardziej rozpisać, jakie buffy najlepiej brać, kiedy zacząć gankować etc. Po nerfie za dużo Nemezis nie grałem, bo wydawała mi się kałem. Teraz spróbuję się przełamać i trochę nią pogram :x
Btw po kiego grzyba są dodane te nowe działania? o.O
29.01.2015 (11:12)
avatarbartek (27)
Trudne co nie:)?... Jestem na 3 roku studiów matematycznych a miewam problemy z rozwiazaniem ich :))




( hide troll)
29.01.2015 (12:50)
avatarsaVek (15)
@ToniaS To jest build na Nemesis a nie poradnik dotyczący jungli, akurat w smite junglujesz zawsze tak samo czyli dla cb jest speed a red dla mida, solo bierze blue tak samo jak adc, natomiast w late game często ty nie masz żadnego buffa bo adc powninien dostać speeda. Co do gankowania nie jesteś w stanie określić kiedy bo nigdy nie wiesz to zawsze zalezy od picków twojego i przeciwnego teamu, bo możesz robić counter jungle a bynajmniej się starać albo na odwrót ktoś moze tobie próbować zabrać buffy wtedy ganki zchodzą na trochę dalszy plan bo musisz pilnować jungli ze swoim teamem, co do kiedy gankować? to logiczne ze jezeli ktos siedzi pod wieżą to nie będziesz mu pod tower wbijał, to jest cośuniwersalnego i niezależnego od tego kim junglujesz.
02.02.2015 (12:23)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!