[KONKURS] To wróżki zabijają? + Poradnik Solo Lane

Dodane przez  Glacio 10.03.2014 (19:42)

Chang'e
Podstawowe informacje
ocena
BógChang'e154426
Kupione przedmioty
Podstawowe
Full Power - dla doświadczonych graczy
Wersja Defensywna - dla początkujących
Arena build
Reklama
Umiejetności
Crescent Moon Dance
1234567891011121314151617181920
Moonlit Waltz
1234567891011121314151617181920
Moonflower Dance
1234567891011121314151617181920
Waxing Moon
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie

BUILD CHANG'E SOLO LANE
Spis Treści:
1. Wprowadzenie.
2. Dlaczego Chang'e?
3. Plusy i Minusy.
4. Umiejętności:
a) Opis;
b) Zastosowanie.
5. Przedmioty:
a) Opis przedmiotów;
b) Dopasowanie buildów i mieszanie przedmiotów w zależności od sytuacji.
6. Scenariusz Gry.
7. Postrach Chang'e - czyli jej największe kontry.
8. Poradnik solo lanera:
a) Co to solo lane i kim jest solo laner? + Jak zacząć grę na solo lane?
b) Jak wygrać lane i kiedy można go uznać za wygrany?
c) Wygrałem/am lane i co dalej?
d) Jak skutecznie bronić wieży?
e) Przegrałem/am lane, co robić?
f) Warding na solo lane.
9. Polecane buffy.
10. Podsumowanie Chang'e.


1. Wprowadzenie.
"Nie zawsze rodzi się w dziele tworzenia, niekiedy bogowie powstają przez tragiczny zbieg okoliczności. Taka Jest opowieść Chang’e, Bogini Księżyca."


2. Dlaczego Chang'e?
Spośród tylu magów w grze, dlaczego akurat wybrać Chang'e? Co w niej jest takiego wyjątkowego? Jej mechanika to jest w niej wyjątkowe. Chang'e jest uważana za banalną postać i można tak grać, spamić skillami, nie patrzeć co się robi. Jednak z tej niezwykłej postaci da się wyciągnąć coś więcej. Chang'e jest bogiem, który najdłużej może ustać na lini, a wracać do bazy tylko kiedy umrze. No, ale wspominałem o mechanice, więc co tak bardzo ją charakteryzuje? Otóż pasyw Chang'e, ale nie ta część z króliczkiem, tylko ta część, która często jest nie brana pod uwagę i uważana za niepotrzebną. "Chang'e także zyskuje +25% szybkoci poruszania się po użyciu jej tańca." No dobra zyskuje troszkę speeda, ale co w tym takiego jest? Otóż Chang'e była tancerką i właśnie pasyw to odzwierciedla, dzięki tej zdolności możemy dosłownie tańczyć wokół wroga. Pozwala jej to manewrować wokół przeciwnika, raz być przed nim, raz za nim, a dodatkowo pasyw z Gemu daje nam 50% speed gapa. Jak poprawnie wykorzystać ten pasyw? Opiszę to w umiejętnościach i scenariuszu gry.


!UWAGA!
Build zamieszczony w poradniku nadal bardzo dobrze się sprawuje, lecz cały potencjał Chang'e wykorzystujemy kupując jej Book of Tooth, co sprawi, że nie będzie mieć tak słabego early.
Mój obecny build na Chang'e wygląda tak:
Book of Tooth -> Butki na cdr -> Chronos -> Void Stone -> RoT -> Obsidian/Gem/Rod Of Ascelupis
Plusy i Minusy
3. Plusy i Minusy.
Plusy:
- Postać, która może najdłużej ustać na lini;
- Dzięki temu, że 3 działa wokół nas bardzo łatwo nią trafić i zeslowować przeciwnika po kupieniu gemu;
- Niezwykła mechanika;
- Świetny ult;
- Małe cd i duży dmg;
Minusy:
- Heal po nerfie to żart;
- Ma dosyć ciężkie early, gdyż większość magów do ok. 7-9 lvl'a przegania ją w pushu i dmg.
Umiejętności
4. Umiejętności:
a) Opis

- Chang'e może kupić lub sprzedać przedmioty z dowolnego miejsca, a jej towarzysz Jade Rabbit pobierze je. Kiedy królik kupi je w sklepie powraca, po zakończeniu transakcji. Tylko jeden element może być zakupiony lub sprzedawany w ten sposób za każdym razem. Chang'e także zyskuje +25% szybkoci poruszania się po użyciu jej tańca.
Jeden z lepszych pasywów na Conquesta, dzięki healowi i niemanożerności pozwala jej zostać długo na lini nie tracąc na przedmiotach. Co do drugiej częśći, pozwala nam bardzo dobrze manewrować wokół przeciwnika i poruszać się wokół niego, oddalać, przybliżać przez co ciężko mu będzie trafić skillshotami lub nawet normalnymi atakami, na dodatek pomaga przy ucieczce, bo możemy się leczyć i przyspieszać.
- Chang'e rzuca półksiężyc, który trafia wszystkie jednostki po drodze.
Bardzo dobry skill o dużym zasięgu działania i dosyć dobremu dmg, a na dodatek to cd.
- Chang'e wykonuje unik w postaci tańca wirowania, nie mogąc być przy tym trafionym podczas akcji w przeciągu 1s. Chang'e przywraca mane dla siebie i swoich sojuszników.
Bardzo dobra umiejętność, która nie raz uratuje nam tyłek, ale ze względu na duży cd trzeba wyczuć najlepszy moment na jej użycie.
- Chang'e wiruje, rozrzucając kwiaty wokół niej uzdrawiając siebie i wszystkich pobliskich sojuszników oraz zadaje obrażenia pobliskim wrogom. Jej taniec Moonflower zmniejsza także leczenie wszystkich pobliskich wrogów o 50% do 4s.
Umiejętność ma jako taki heal, lecz dodatkowo zadaje nienajgorszy dmg i zmniejsza leczenie. Czasem może uratować sojusznika, lecz za bardzo bym na tym nie polegał
- Taniec Chang'e w Waxing Moon jest zniewalający i zadaje obrażenia wraz z stunem. Każdy kolejny bóg, który jest oszołomiony jest oszołomiony przez 1s dłużej niż poprzednio.
Najlepsza umiejętność Chang'e! Bardzo duży dmg, a do tego jeden z najlepszych stunów w grze.

b) Zastosowanie
Umiejętności Chang'e nie są trudne w użyciu, właściwie są bardzo proste, lecz trzeba wyczuć odpowiedni moment na użycie np. 2 czy ulta.
Przykład 1:
Walka Tyr i Chang'e vs Vamana:
Tyr blinkuje za vamane używa 1, podczas tego spamimy 1 i 3. Vamana po wydostaniu się z 1 tyra używa swojej 1 by uciec. wtedy szybko my rzucamy ulta i spamimy skillami. Jeśli Vamana nie budował tanka, lecz bruisera już leży.
Przykład 2:
Walka Agni na low hp i Chang'e z jungli vs Ao Kuang i Artemis:
Agni jest w potrzebie ucieka przez całego mida przed Ao i Artemis. Agni używa 3 by uciec, ci go doganiają. Wychodzi Chang'e z jungli rzuca 1 i slowuje przeciwników dzięki gemowi, a potem w obu przeciwników uderza ultem, a w tym czasie Agni wieje lub spami meteorami. Na pewno będzie wdzięczny ; )
Przykład 3:
Walka na Solo lane Chang'e vs Ra:
Pushujemy miniony zachaczając o Ra, ma ok. 3/4 hp, gdy rozsawia 3 używamy naszej 3 by zmniejszyć mu heal i uderzamy 1 wykorzystując pasyw by unikać jego skilli. Gdy 3 Ra się skończy uderzamy 1, następnie 3, ult lub 1 zależy od sytuacji i dobijamy 1 + 3.
Przedmioty
5. Przedmioty:
a) Opis przedmiotów:
Przedmioty z więcej niż 1 buildu:

- Podstawa od której zaczynamy zwiększy naszą przeżywalność na lini i da troszkę powera. Sprzedajemy zazwyczaj dopiero gdy już zaczynamy kupować Rod Of Tahuti.
- Mrr... cdr.
- Przedmiot, który da nam troszkę ls, troszkę powera oraz genialny pasyw, który pomoże nam gdy właśnie rzuciliśmy combo, przeciwnik żyje, a skille na cd.
- Świetny item na Chang'e ze względu, że cc ma tylko w ulcie to jest to naprawdę dobry wybór, dodatkowo troszkę hp, mp i dmg.
- Podstawowa, podstawa, podstaw.
- Bardzo dobry przedmiot gdy budujemy się pod full ap bez żadnych obron, da nam cdr, dmg i strasznie przydatne mp5, gdyż naszym zadaniem jest nie wracać do bazy jak najdłużej.
- 33% odliczane od pancerza wroga - Nice.
- Może i heal Chang'e nie jest duży, ale na arenie musimy troszkę supportować, a w reszcie pojawia się ze względu na dobry dodatek dmg i szybkość poruszania ( Można wstawić na jego miejsce bancroft, lub na początku Book of Tooth i wywalić ten item z dalszego buildu ).
Wersja Defensywna:
- Skoro to wersja defensywna to nie może się obejść bez tego itemu, jest to chyba jedyny przedmiot z obroną magiczną jaki możemy kupić na Chang'e.
- Kosztem powera i mp5 dostajemy sporą dawkę obrony fizycznej i manę.
b) Dopasowanie buildów i mieszanie przedmiotów w zależności od sytuacji:
Można sobie napisać full power, wersja defensywna, no ale kiedy użyć którego buildu i czy te przedmioty można mieszać? Już pędzę z odpowiedzią. Wersję Full Power używamy gdy przeciwnik ma głównie kruche postacie, bo wtedy mamy nadzieję, że zniszczymy je prędzej niż one nas, a zniszczymy. Jaki to jest kruchy team? Np.:
Mid - Ao Kuang, Solo Lane - Ra, Jungla - Fenrir, Adc - Artemis, Tank - Athena, przeciwko tym postaciom nie potrzebujemy dużej obrony ze względu na to, że mamy bardzo duży dmg i świetną ucieczkę.
Kiedy użyć Wersji Defensywnej? Wtedy kiedy przeciwnik ma bruiserów czyli np.:
Mid - Ao Kuang, Solo Lane - Tyr, Jungla - Ymir, Adc - Artemis, Tank - Athena, w tym wypadku musimy dorównać bruiserom, a ze względu, że na magów nie ma zbyt dużo itemków z peneteracją inwestujemy w obronę magiczną, która pomoże nam w starciech z nimi.
Praca zespołowa
6. Scenariusz gry:
Zaczynamy od midle campa, następnie przechodzimy z junglerem na blue, na którego używamy HoG'a. Następnie na lane spokojnie sobie farmimy do ok. 7-8 lvl'a mocno pokeując przeciwnika naszymi skillami, lecz musimy to robić uiejętnie, by miniony nas nie zjadły. Gdy przeciwnik ma ok. połowy hp szybko pushujemy miniony i puszczamy we wroga combo 1 + 3 + 4 + 1, powinien zginąć. Gdy pushniemy pierwszy tower na lane, możemy się pokusić o gankowanie mida, oczywiście gdy nie zagraża nam strata wieży tzn. przeciwnik umarł, miniony są pod jego wieżą lub robi campy. W late game chodzimy po wszystkich lane pushując wieże, pomagając swoim sojusznikom i najważniejsze! Musimy pamiętać o naszym lane, naszym zadaniem jest go wygrać, więc zawsze bądźmy gotowi udać się bronić wież.
7. Postrach Chang'e - czyli jej największe kontry:
1. - Vamana to wróg Chang'e numer jeden! Dlaczego? Posiada duży dmg, dobrą obronę i ulta, który kontruje wszystkie nasze umiejętności, dlatego jak jest to league i przeciwnik wybierał przed nami, nie bierzmy Chang'e przeciwko niemu, bo bardzo łatwo przegrać lane. No dobra, ale czasem musimy się z nim mierzyć, więc jak sobie z nim radzić? Grać defensywnie, nie możemy mu pozwolić wygrać early game, bo potem będzie mógł nas zabić nawet pod wieżą. Następnym krokiem do wygrania przeciwko Vamanie jest duża ilość ganków od Midle lanera czy Junglera, po prostu sami nie mamy szans go ubić, a gdy zobaczy dużą ilość ganków zapewne też będzie grał defensywnie.
2. - Hades Ap to drugi największy wróg Chang'e. Powiecie: "Przecież ona kontruje jego ulta", no właśnie nie, ten immune jest po prostu za krótki. Co czyni Hadesa taką dobrą kontrą Chang'e? Przede wszystkim early game, Chang'e ma dosyć słabe early game, a Hades bardzo szybko pushuje linie, następną rzeczą jest to, że Hades przez długi czas ma większy dmg i heal od Change, na dodatek ma dużą ilość obrony i z łatwością jest w stanie ubić nas pod wieżą.
Są do dwie największe kontry Chang'e, których radzę się bać i starać się unikać.

8. Poradnik solo lanera:
a) Co to solo lane i kim jest solo laner? + Jak zacząć grę na solo lane?
Solo lane to jedna z 3 lini w Smite, na której jak sama nazwa mówi gracze staczają walki 1vs1, Solo lane jest najrzadziej gankowanym lane, dlatego śmierć czy powrót do bazy może okazać się stratą wieży. Na solo lane najczęściej walczą:
a) bruiserzy ( np. Vamana czy Tyr )
b) magowie z healem ( np. Chang'e czy Hel )
Są to najbardziej spotykane profesje na solo lane, choć zdarzają się tam również magiczni bruiserzy, magowie bez heala, a nawet hunterzy.
Grę na solo lane zaczynamy od zrobienia midle campa razem z mid lanerem, gdy w tym czasie jungler soluje red ( WAŻNE! Gdy jungler na początku soluje red, a my szybciej skończymy mid campa, nie pomagajmy mu i nie podchodźmy do campa, bo zabierzemy mu exp ! ) lub jeśli jesteśmy po innej stronie "mocy" zaczynamy razem z junglerem od reda. Po zrobieniu reda idziemy na blue razem z junglerem, na którym używamy HoG'a, następnie z junglerem farmimy na lane do ok. 1:40 gdy nie pójdzie on robić midle campów.
b) Jak wygrać lane i kiedy można go uznać za wygrany?
Wygrany lane możemy uznać wtedy gdy mamy większą ilość killi od wrogiego solo lanera i mamy przewagę na lane w wieżach. Wtedy najczęściej wróg gra defensywnie, bo dzięki dużej ilości farmy jesteśmy nafeedowani.
Jak wygrać lane? Odpowiedź prosta, wykonanie trudniejsze. Opiszę to w kilku punktach:
1. Do bazy wracamy tylko i wyłącznie w kryzysowych sytuacjach lub gdy pushnelismy wieże/nasz przeciwnik wrócił się do bazy/wróg nie żyje.
2. Na solo lane ważna jest farma, musimy starać się jak najwięcej lasthitować i jak najwięcej potworków niszczyć.
3. Po blue idziemy dopiero jak wybiliśmy miniony, by nie tracić golda. ( Wyjątek: Początek )
4. Nie możemy umierać, staramy się mocno harrasować wroga, by szybciej się wracał do bazy i tracił farmę.
5. Staramy się by wieża nie biła potworków, bo tracimy golda.
6. Gdy wrogowie dużo gankuja nasz lane MUSIMY zaopatrzyć się w wardy.
7. Nie możemy umierać, łatwo powiedzieć trudno zrobić...

c) Wygrałem/am lane i co dalej?
Po wygraniu lane, pushnieciu wież, skupiamy się na pomocy na midzie i pushowaniu mid towera, ale nie zostając ciągle na mid lane, bo nasza linia może zostać szybko pushnięta i stracimy wieże, a na dodatek zabieramy w ten sposób farmę mid lanera.

d) Jak skutecznie bronić wieży?
Śmiać mi się chcę jak widzę np. taką Chang'e, która bije Vamane pod towerem, któremu i tak nic nie zrobi, a nie wybiła minionków. NO WŁAŚNIE! Najpierw skupiamy się by jak najszybciej pozbyć się minionów, następnie używamy cc, by odciągnąć/zatrzymać wroga na naszej wieży.

e) Przegrałem/am lane, co robić?
Po przegraniu lane, najprawdopodobniej przeciwnik zacznie dużo gankować mida i to jest nasza okazja. Prosimy junglera o pomoc, szybko wybijamy farme i staramy się strącić wieżyczkę, nie możemy dopuścić do utraty kolejnej, lub fenixa, bo to podchodzi pod stan krytyczny i jest duża szansa, że nawet 3 przeciwników rzuci się na nasz lane. Gdy nasz lane jest czysty idziemy pomóc wygrać mida midle lanerowi, gdyż często gdy nasz wróg zdobędzie dużo farmy, przez co feeda, po prostu od razu jak go zobaczymy będziemy musieli uciekać.

f) Warding na solo lane.

Żółte koła - najważniejsze miejsca do zwardowania dla solo lanera, pomogą nam zapobiec ganką wroga, a na dodatek mamy pełny widok na nasz i wrogi blue.
Czarne koła - miejsca, które można zwardować, lecz najczęściej warduje je midle laner.
Szare kółko - najczęściej wardowane przez tanka, ale jak tank trolluje to możemy zwardować gdy będziemy gdzieś obok przechodzić. ( Tu najlepiej sentry )
Niebieskie kółka - można, ale nie trzeba. W late game pomoże nam to lepiej namierzyć przeciwnika, co przy feedzie jest świetną metodą na killa.
I zapomniałem oznaczyć, Fire Giant - najważniejsze miejsce do zwardowanie ok. 15+ lvl'a. Jeśli sam FG jest zwardowany, warto zwardować okolicę.
Junglowanie
[b]9. Polecane buffy:
Klasycznie zaczynamy od blue i bierzemy go przez dosyć długi czas jak nie odczuwamy już utraty many bierzemy power lub ew. szybkość, należy pamiętać, że blue również zmniejsza cd co jest przydatne na Chang'e!
Podsumowanie
10. Podsumowanie Chang'e:
Chang'e jest postacią łatwą, z której przy odrobinie wysiłku można jednak wycisnąć coś więcej niż tylko ks'owanie, do którego ma genialne skille. Kontruje dużo postaci, lecz sama też nie jest idealna i ma swoje kontry. Jest to moim zdaniem jedna z najprzyjemniejszych w grze postać w Smite. I tym akcentem kończymy!

Glacio


Reklama

Komentarze


avatarkubax0627
Niezły build. Zastanawiałem sie którego boga teraz kupić ten build przekonał mnie żeby wybrać chang'e. Fajnie i miło sie to czytało. Ocena 5/5 :)
10.03.2014 (20:54)
avatarCuYba2 (168)
Widzę, ze zabawa się zaczęła. Build znakomity nic dodać, nic ująć
10.03.2014 (21:00)
avatardamiox
Świetny build, sam jutro potestuję bo czas nauczyć się grać change :)
10.03.2014 (22:00)
avatarPentagramista (10)
wiecie może dlaczego gdy wbiłem 30 lvl nie otrzymałem 200 gemów ?
10.03.2014 (22:45)
avatarDanimax
Build bardzo fajny :D I mam prośbę, czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak dodaje się obrazki, pogrubia czcionkę itp ? ;p Wiem, że pewnie część się teraz śmieje ale niestety nie orientuję się w takich rzeczach.
11.03.2014 (15:21)
avatarAgraelRaelag
@up
A od kiedy to za 30 lvl dostaje się gemy? Z tego co wiem to jedynie skina do Ymira się dostaje "Cacodemon"
Co do buildu to NICE (jak na razie ten i od Sharothar są moimi faworytami :P).
11.03.2014 (15:26)
avatarGlacio
Jeszcze dzisiaj popolodniu dodam poradnik solo lanera.
12.03.2014 (8:48)
avatarGlacio (553)
Poradnik solo lanera dodany : ) Zapraszam do oceniania i komentowania.
12.03.2014 (14:31)
avatarGlacio (553)
Build przeszedł zmianę w itemach, zapraszam do komentowania.
14.06.2014 (15:41)
avatarmmileq (26)
Glacio może krytykuje ale zna się na rzeczy, Dobrze wszystko jest opisane co jest rzadkością na tej stronie.
01.07.2014 (23:47)
avatarGlacio
Dzięki, że ktoś docenił moją pracę ;p Niestety zapewne ten build za często nie będzie wybierany ze względu na trolle, które mi pod buildami sypały 1, bo tak.
02.07.2014 (12:05)
avatarmmileq
Glacio mam do ciebie sprawę, napisze na pw.
02.07.2014 (15:25)
avatarKhellendros (2)
A tak z ciekawości, choć pewnie temat już dawno wygasł. Jest to build na solo, co więc jeśli trafi ci się ogarnięty warrior, co weźmie protekcje jako 1/2 item? Warto wziąć coś na penetrację wcześniej?
20.01.2015 (12:03)
avatarraven12231 (1)
Ja osobiście uważam, iż gem nie jest aż tak bardzo potrzebny, ponieważ przy każdym użyciu skilla dostaje 25% szybkości ruchu. Dodatkowo, Rod of Asclepius zastąpił bym czymś innym.
26.08.2016 (15:42)
avatarCrucy (584)
Build jest z 2014 roku, raven.
26.08.2016 (18:10)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!