\"Najgor(ęt)szy\" wśród hunterów

Dodane przez  Ryszardzislaw 07.09.2015 (21:03)

Hou Yi
Podstawowe informacje
ocena
BógHou Yi46006
Kupione przedmioty
Podstawowe
Zamienniki
Reklama
Umiejetności
Ricochet
1234567891011121314151617181920
Mark of the Golden Crow
1234567891011121314151617181920
Divebomb
1234567891011121314151617181920
Sunbreaker
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie


Witam serdecznie. Chciałbym Was zaprosić do przeczytania buildu (z poradnikiem) stworzonego na naprawdę mocnego boga, jakim jest Hou Yi. Hev fan.

Hou Yi jest hunterem, czyli jednym z głównych źródeł fizycznego dmg (najczęściej w postaci podstawowych ataków) podczas wszelakich walk drużynowych. Build oraz poradnik poniżej przedstawione mają Wam pomóc wykonywać to zadanie w sposób jak najlepszy.
Plusy i Minusy
+Możliwość kontrowania wszystkich pozostałych hunterów dzięki swojemu pasywowi
+Ult zadający duży, obszarowy dmg
+Bestia na jouście
+Bardzo silne podstawowe ataki, które dodatkowo można wzmocnić drugim skillem
+Mechanizm ucieczki
+Dobrze użyty pierwszy skill to istna masakracja
+Możliwość wykrywania bogów, którzy są niewidzialni

-W porównaniu do innych hunterów trochę niska szybkość ataku
-Słaby clear (oparty tylko na pierwszym skillu)
-Źle użyty ult lub nietrafiona jedynka mogą spowodować naszą klęskę
Umiejętności
-Bardzo niedoceniany pasyw, a tak naprawdę jeden z najlepszych w grze. Prosty w działaniu, nie wymagający chyba specjalnego tłumaczenia. Hou Yi nie może oberwać ciosem krytycznym częściej niż raz na 3s. Daje nam to naprawdę ogromną przewagę w walce przeciw innym hunterom, którzy jak chyba każdy wie w late opierają się na podstawowych atakach i właśnie krytykach. 3s to niby nie jest dużo czasu, ale podczas walki na podstawowe ataki z innym adc 3s to kwestia śmierci lub wygranej. Pasyw przydaje się również na asasynów opartych na krytach takich jak Mercury, Serqet czy Ne Zha. Co prawda w walce przeciw magicznym pasywa jakby nie mamy, ale kogo to obchodzi. Przecież jesteśmy hunterem, który z magami problemów mieć nie powinien.

-Charakterystyczna umiejętność jedynego chińskiego łowcy w Smite. Maxujemy jako pierwsze z racji zadawanego dmg w linii prostej -co jak łatwo się domyślić będzie nam służyło do dużo łatwiejszego cleara w fazie początkowej gry. Jest to jeden z najlepszych skillshotów w grze, z racji dodatkowej opcji jakiej posiada ten strzał. Mianowicie może on odbijać się od ścian (zarówno tych na mapie, jak i przeszkód postawionych przez graczy), dzięki czemu zasięg tego strzału wydłuża się, a zadane przez niego dmg rosną. Właśnie dzięki temu skillowi Hou Yi to S+ tier na 1v1, niżej wytłumaczę czemu tak jest i czemu mam rację. Jeśli chodzi o atakowanie tym skillem rywala to ogółem powinniśmy się w początkowych fazach gry starać uszkodzić go tylko wtedy, gdy przy okazji uszkodzimy miniony. W późniejszych fazach gry, gdy clear mamy zagwarantowany dzięki temu, że jesteśmy hunterami i mamy podstawowe ataki używamy na rywalu uprzednio zaznaczonym naszą dwójką (dodatkowo można próbować trafić od ściany, podniesie to skuteczność trafienia, lecz zwiększy poziom trudności wykonania takiego strzału). W efekcie wróg otrzyma dmg, zostanie ogłuszony i będziemy mieli otwartą drogę do tego, by poskładać go na kilka naszych podstawowych ataków. Skill ten jest też jedyną fizyczną umiejętnością w grze, dzięki której można zadać pojedynczemu wrogowi ponad 1k dmg! Wystarczy trafić 3 razy wroga, na jouście jest to banalne ponieważ łatwo jest na przejściach czy na głównym "korytarzu" odbić ricochet tak, by wróg oberwał 3 razy (musi być równo przed nami, gdy uderzymy w ścianę pod katem 90 stopni).

-Wbrew pozorom to właśnie jest główny skill Hou Yi'ego. Ulepszamy go jednak jako drugi z prostej przyczyny -skill ten nie daje nam żadnego clearu, 1 owszem. Umiejętność ta jest czymś w stylu debuffa, którego możemy nałożyć na jednego wybranego wroga (nie da się nim spudłować) w pobliżu. Rywal ten będzie naznaczony działaniem symbolu złotego kruka przez 15s. Starajmy się zaznaczać zawsze tego rywala, na którym zamierzamy skupić swoją uwagę w teamfighcie, ponieważ rywal oznaczony tym skillem będzie otrzymywał dodatkowe efekty z naszych skilli, jak i podstawowych ataków. Bazowe działanie: od 3 poziomu umiejętności pokazuje zaznaczonego wroga na mapie, nawet gdy jest niewidzialny. Działanie dodatkowe do podstawowych ataków: siła bazowych ataków rośnie gdy hp zaznaczonego celu spada (im mniej wróg ma hp tym mocniej go tłuczemy), na maxymalnym poziomie umiejętności otrzymujemy 15% penetracji przeciw temu rywalowi 1 skill: wróg po trafieniu zostanie ogłuszony na jedną sekundę. 3 skill: gdy wróg znajdzie się w obszarze naszego lądowania prócz otrzymania dmg zostanie również delikatnie podrzucony do góry. 4 skill: zaznaczony wróg w obszarze działania naszego ultimate jest spowolniony o 20% na 0.25s za każdym razem, gdy zostanie uderzony przez spadające słońce (słońca spadają co 0.5s).

-Umiejętnoś maxowana jako ostatnia. Jest to bowiem głównie nasz sposób ucieczki. Pozwala nam on między innymi przeczekać groźny moment walki w powietrzu (ult anubisa, vulcana czy frei), przeskoczyć przez przeszkodę, czy dogonić rywala/uciec przed nim. Nie należy używać tego skilla pochopnie, raczej zostawiamy go sobie do uratowania naszego tyłka. Umiejętność ta zadaje również dmg, lecz do ataku używamy jej tylko wtedy gdy gonimy wroga uciekającym na takim low hp, że aż głowa boli lub gdy jesteśmy pewni, że przełoży się to na kill dla nas/naszego teamu. Ponadto gdy już postanowiliśmy użyć tego skilla do zaatakowania rywala warto celować w rywala, który jest naznaczony naszym drugim skillem (no i oczywiście na rywala, który niedawno zużył swój mechanizm ucieczki). Po naszym lądowaniu wróg zostanie delikatnie podrzucony w górę, co da nam czas do ogłuszenia go dzięki naszej jedynce. Po takim użyciu umiejętności zostaje nam go jedynie dobić z podstawowych ataków (co jest łatwe dzięki temu, że: a) jesteśmy hunterem b) jesteśmy Hou Yim).

-Przez prawie 5s wszyscy wrogowie na wybranym obszarze otrzymują średni dmg co 0.5s. Jeśli otrzymają go raz, dwa czy trzy krzywda im się nie stanie. Jeśli jednak pozostaną w obszarze działania ulta przez połowę czasu lub dłużej to odczują to naprawdę boleśnie. W opinii wielu ludzi jest to słaby i bezużyteczny ult. Tutaj się zgodzę -jedyny warunek jaki musi być jednak spełniony, aby twierdzenie to było prawidłowe to błędne użycie tego ulta. Jak używać go poprawnie? Najlepszymi rozwiązaniami jest użycie go podczas takich sytuacji jak: wrogowie są unieruchomieni na jakiś czas (anubis, hades czy ymir podczas używania swoich ultów, lub gdy wrogowie są po prostu ogłuszeni/zakorzenieni); wrogowie muszą pozostać w określonym obszarze (klatka odyna, ult cupida, wir poseidona); wróg zużył swój mechanizm ucieczki a został spowolniony z sojuszniczego źródła; wrogowie robią dive pod wieżę/feniksa (ult im odetnie i utrudni drogę ucieczki); wrogowie są w trakcie robienia fire gianta/gold fury (wraz ze wsparciem kogoś z teamu można zgromadzić kilka killi); wrogowie chcą uciekać jakimś wąskim przejściem w jungli; wróg który musi atakować wręcz obija Twojego sojusznika, lub Ciebie; wrogowie są zmuszeni do obrony wieży/feniksa. Niewarto używać tego ulta "na sucho" po prostu we wroga stojącego w pobliżu, łatwo on bowiem ucieknie z obszaru gdzie otrzymywałby obrażenia. Trudność używania tego skilla polega właśnie na tym, by wyczuć moment, kiedy wróg będzie zmuszony pozostać w danym obszarze trochę dłużej niż sekunda/dwie -sytuacje takie wymieniłem powyżej. Użycie ulta podczas takich właśnie okazji bardzo podniesie skuteczność i przydatność naszej umiejętności ostatecznej. Połączenie tego ulta z krakersem od Poseidona robi naprawdę straszliwą rzeź, polecam.
Przedmioty
-Pierwszy i podstawowy przedmiot buildu. Jest to przede wszystkim przedmiot, który zapewnia największy przyrost fizycznej siły w grze jednocześnie kończący nasze przyszłościowe problemy z szybko kończącą się maną. 6MP5 (lekko ponad 1 many na sekundę, zawsze coś), 300 many i 35 fizycznej siły może na kolana nie powalają. Na kolana powala natomiast pasywka przedmiotu. Pozwala ona nam zbierać stacki (do 50), gwarantujące 15 many za każdy. Jak łatwo obliczyć w pełni nastackowany przedmiot daje nam dodatkowe 750 many. To jednak nie koniec, dalsza część pasywki brzmi: 3% maxymalnej many jest zamieniane na dodatkową fizyczną siłę. Tak się składa, że Hou Yi tylko z tym przedmiotem na 20lvl-u ma 2050 many, co przekłada się na 60 dodatkowej siły fizycznej! Z bazową siłą fizyczną daje nam to kosmiczną liczbę =95. Nie zapomnijmy dodatkowo, że Hou Yi jest hunterem, który ma najmocniejsze podstawowe ataki, z takim przyrostem siły fizycznej po prostu zamiata.

-Butki jak wiadomo są obowiązkowym przedmiotem w każdym buildzie. Tutaj podałem te, ale w sumie nie są one obowiązkiem. Wy kupujcie te, które Wam bardziej odpowiadają. Ostatnio modne stało się kupowanie również Warrior Tabi na hunterów -zwłaszcza w early. Gwarantują one bowiem 20 fizycznej siły, co ułatwia trochę clear. Ja osobiście często natomiast robię tak, że kupuję Warrior Tabi, a przy kompletnym buildzie zmieniam je na Ninja, by zyskać dodatkową prędkość ataku, której przecież hunterzy potrzebują.

-Wiadomo również nie od dziś, że każdy łowca potrzebuje również lifesteala. Źródłem takim w tym buildzie jest Asi, przedmiot tani i dobry. Niektórzy kupuję przed butami, ja jednak wolę zacząć poruszać się szybciej jak najwcześniej. Przedmiot ten gwarantuje prócz lifesteala dodatkową prędkość ataku (20%) oraz penetrację (15%), która w połączeniu z penetracją z dwójki hou yiego powoduje, że twardsi wrogowie zaczynają odczuwać nasze podstawowe ataki. Ponadto przedmiot posiada ciekawą pasywkę działającą raz na 15s. Gdy nasze hp spadnie poniżej 35% zyskujemy dodatkowe 25% lifesteala (razem z bazowym jest to aż 40%) na 5s, co da nam czas na szybkie podbudowanie sobie hp na minionach, jungli czy wrogu.

-Przedmiot zwiększający naszą prędkość ataku o kolejne 30% i dodający dodatkowe 10% penetracji. W połączeniu z Asi i dwójką pozwala naprawdę mocno bić nawet tych twardych wrogów. Przedmiot ten posiada też pasywkę, która zwiększy nasze szanse w walce przeciw innym fizycznym bogom. Za każdy udany podstawowy atak zyskujemy 10 fizycznej siły na 3s (max 3 stacki = 30 dodatkowej siły fizycznej, stacki się odświeżają i przedłużają). Ponadto wszyscy wrogowie trafieni podstawowymi atakami mają zmniejszoną siłę fizyczną o 10 na 3s (max 3 stacki = 30 siły fizycznej mniej). Jest to kolejny tani przedmiot. Tajemnica takiego rozstawienia przedmiotów polega na tym, że kupując tanie (a jednak dobre) przedmioty szybciej będziemy mieć wystarczającą ilość pieniędzy na zakupienie przedmiotów z krytami, które potrafią zmienić grę na naszą korzyść.

-Podstawa każdego szanującego się huntera. Przedmiot dający 50 siły fizycznej i 20% szans na cios krytyczny, który jak wejdzie to dzięki pasywce tego przedmiotu zada obrażenia równe 250% obrażeń podstawowego ataku, nie 200% jak do tej pory.

-Przedmiot powodujący, że większość naszych podstawowych ataków zada ciosy krytyczne. Z tym oraz powyższym przedmiotem mamy 50% szans na zadanie ciosu krytycznego (wzmocnionego), szansa ta ponadto zwiększa się o 10% gdy cios taki nie wejdzie, aż do momentu gdy osiągniemy 100% (50% z buildiu + 5 stacków po 10%).

-Blink powoli staje się najpopularniejszym aktywem wśród graczy Smite. Nie mówię tutaj tylko o tych, którzy grają guardianami czy asasynami. Blink jest naprawdę ciekawym aktywem, który może nam pomóc zabić rywala, lub nas uratować. Na Hou Yim spisuje się on świetnie w obu tych celach. Wroga naznaczonego z naszej dwójki najłatwiej naszym stunem trafić jest z bliskiej odległości. Do tego celu możemy zblinkować w jego pobliże i zgarnąć łatwego killa zostawiając sobie 3 do ucieczki. Ponadto gdy jesteśmy zagrożeni a 3 może nie starczyć nam do ucieczki wystarczy, że użyjemy najpierw skoku czekając cały dostępny czas w powietrzu a następnie po upływie sekundy uciekniemy dalej przy pomocy tego aktywu.

-Ważny aktyw dla wszelakich postaci niemających CC immune oraz dla hunterów, którzy zazwyczaj skupiają na sobie uwagę pozostałych rywali. Pozwoli nam być odpornym na wszelakie efekty kontroli tłumu przez 3s, co często może przyczynić się do uratowania naszego tyłka. Ciekawostką, której na pewno nie zna każdy może być fakt, że beadsy na maxymalnym poziomie po użyciu skrócą też cooldowny wszystkich naszych skilli o 3s. Jeśli więc uciekamy, wrogowie zużyli (lub nie mają) CC które mogłoby nam poważnie zaszkodzić a nasz dash jest na cooldownie warto użyć, by przyśpieszyć sobie możliwość ucieczki.

-Zamiennik, który możemy nabyć gdy mamy problem z pokonaniem rywala mającego zarazem duży dmg jak i ogrom protekcji. Przedmiot ten prócz 30 fizycznej siły i 20% dodatkowej prędkości ataku daje nam pasywkę, która powoduje, że cel trafiony naszym podstawowym atakiem będzie miał zmniejszoną fizyczną protekcję o dość pokaźną sumę (stackuje się do 3 razy).

-Przedmiot, który osobiście uwielbiam i często buduję zamiast Rage'a. Przedmiot ten jest kolejnym z tych tanich, który pozwoli nam zwiększyć naszą prędkość ataku o dość pokaźną sumę (30%). Przedmiot ten mimo braku protekcji i hp możemy traktować jako taki, który zwiększy naszą przeżywalność. Wszystko to, dzięki dodatkowej prędkości poruszania się (10%) i pasywce, która naprawdę ułatwi nam unikanie wrogich ataków podstawowych i umiejętności (o ile sami trafiamy naszymi basikami, po każdym udanym bowiem mamy na 1s zdjęta karę za atakowanie podczas poruszania się). Przedmiot bardzo przydatny również w pościgach, pozwoli nam on bowiem obijać rywala cały czas podstawowymi atakami podczas gonitwy za nim.

-Przedmiot, który też osobiście buduję czasem zamiast Rage'a. Daje nam on więcej siły fizycznej (50) oraz pasywkę, która pozwoli dobić nam rywala nawet gdy ten już uciekł, lub gdy go nie trafimy. Pasywna umiejętność tego przedmiotu bowiem powoduje, że wróg trafiony krytykiem będzie otrzymywał od nas dmg jeszcze przez 3s. Dmg ten róny jest 75% naszej fizycznej siły, której mając deathbringer (nigdy nie kupujcie samego malice, jak już to sam deathbringer), malice oraz transcendence mamy naprawdę dużo.

-Przedmiot, który możemy stackować gdy nie lubimy transcendence i chcemy mieć jak najszybciej pokaźną ilość lifesteala. Jeśli zdecydujemy się na niego, warto zamienić też Asi czymś innym, np. Executionerem czy Fatalisem.

-Przedmiot, który powinniście wybierać jako pierwszy gdy idziecie na arenki czy assaulty (z racji, że tam devourków ani transcendence nie nastackujecie, a lifesteal i fizyczną siłę skądś trzeba mieć). Daje on na stałe dość dużo fizycznej siły (40) oraz lifesteala (15%), a jeszcze więcej gdy trafiamy naszymi podstawowymi atakami (5 dodatkowej siły fizycznej oraz 3% dodatkowego lifesteala na 4s, max 3 stacki = 15 powera i 9% lifesteala).







Praca zespołowa
Pierwsza zasada grania Hou Yim to taka, że podczas teamfightów staramy się nie zmieniać naszego głównego celu zanim nie zostanie on unicestwiony, lub nie ucieknie. Należy też pamiętać, że każde nasze kombo należy zaczynać od użycia na wrogu, na którym chcemy się skupić (lub lokim, w celu ujawnienia go na mapie) naszej dwójki. Nie starajmy się jednak zaznaczać naszą 2 nikogo zbyt wcześnie, dopiero gdy zostanie przypuszczony gruntowny atak na Ciebie/wrogów. Wroga tego należy starać się ubić głównie 1 i podstawowymi atakami. Ulta warto użyć na kimś innym, aby utrudnić też innym rywalom walkę robiąc im grzecznie mówiąc rozpierdziel słońcami na ekranie gry. Dash zostawiamy do gonitwy, lub ucieczki.

Jeśli podczas teamfightu coś zacznie iść nie po Twojej myśli, proszę zastosować się do instrukcji BHP zamieszczonej poniżej.



Junglowanie
Hou Yi nie jest postacią stworzoną na junglę (chociaż jak ktoś chce to niech gra), dlatego w zakładce tej opiszę inne aspekty gry tym bogiem.

Między innymi to, jak zaczynać na trybie stworzonym specjalnie dla tego boga (mowa oczywiście o jouście). Zaczynamy od zakupienia 2 poziomu transcendence, 4 miksurek życia i 2 miksurek many. Z zestawem takim udajemy się po buffa na manę (lub dmg, według uznania). Na początku dajemy dwa poziomy w 1 do łatwiejszej możliwości wyczyszczenia campu (starajmy się ustawić ricochet tak, by odbijał wewnątrz campu) oraz jeden w trójkę, w razie gdyby wrogowi przyszło na myśl zrobić invade i wystąpiłaby potrzeba szybkiej ucieczki. Z buffem udajemy się już na linię, staramy się utrzymać bez wracania (ułatwią to nam miksturki) do bazy do momentu aż uzbieramy 1400 złota -do tego momentu należy grać ostrożnie. Po zakupie Transcendence możemy zacząć grać agresywniej i dominować grę. ;) Ważną rada jaką mogę dać to taka, byście starali się mieć cały czas Waszego wroga zaznaczonego dwójką. Dzięki transcendence mana Wam się nie skończy, a efekty skilli będą wzmocnione w każdym momencie.

Jak grać przeciw Hou Yi?
*Jeśli grasz hunterem to obowiązkowo buduj Ichaivala, zmniejszy on siłę podstawowych ataków chińskiego łowcy, które nawet bez krytyków są strasznie silne.
*Grając hunterem/asasynem opartym na krytach (między innymi serqet, sorry Sil) przeciw Hou Yi nie buduj więcej przedmiotów na cios krytyczny niż 1. Nie opłaca się to, nie trafisz go krytykiem częściej niż raz na 3s tak czy inaczej. Najrozsądniejszym wyborem więc będzie tutaj tylko Deathbringer.
*Grając lokim czy ao masz po prostu przechlapane. Pamiętaj, ze Hou Cię widzi i Twoja niewidzialność na nic się nie zda.
*Beadsy mogą być bardzo pożytecznym aktywem, które może uratować życie po trafieniu jedynką.
*Hou Yi bez 1 to Hou Yi bezbronny. Gdy zużyje ją na minionach/na Tobie to najlepszy moment by przypuścić atak. Gdy jeszcze jego dash jest na cooldownie po prostu nie możesz zmarnować takiej okazji.
*Graj Awilix. ;)
Podsumowanie
Na koniec zamieszczam filmik pokazujący jak potężną bronią Hou Yi może być na jouście. Warto nauczyć się trafiać wroga Ricochetem w taki sposób, by trafiony został minimum 2 razy. Szukacie boga na 1v1, ale wszyscy "op" są banowani lub nie umiesz nim grać? Bierzcie Hou, kontruje on więcej postaci niż mogłoby się to wydawać, a wcale nie jest trudny :D

https://www.youtube.com/watch?v=pCk5Vz4Ed6o

Zapraszam do komentowania i proszę o zostawienie minimum 4 gwiazdek przy buildzie. ;)



Reklama

Komentarze


avatarPanSIlent (1428)
[...](między innymi serqet, sorry Sil)[...]
Ale to jest średnie.
2/10

Tyle, że masz rację :(
08.09.2015 (10:34)
avatarVeniVidiVici (127)
"Skill ten jest też jedyną fizyczną umiejętnością w grze, dzięki której można zadać pojedynczemu wrogowi ponad 1k dmg!" - jeszcze jest 1 merca przy dobrym krycie może zadać nawet trochę więcej niż 1k :)

build mi się podoba :)

*****
09.09.2015 (6:35)
avataradasm95 (200)
Z tym że 1 Houa to jedyny skill ktorym tyle pieprsniesz, to gowno prawda. 1 neith, kolega wykrecil 1300 dmg w 1 osobe. 1 merca, z oneshootowalem jedynką zeusa ktory mial 1400 hp i byl na full. Takich skilli na pewno jest wiecej. A, 2 odyna walnalem 980, gdybym mial wiecej niz 1 item na dmg to 1k by siadlo. (2, nie 2+1)
09.09.2015 (9:01)
avatarbystry1984 (19)
W 980 dmg z 2 Odyna ciężko mi uwierzyć. Trochę matematyki:
1. Zakładając, że tarcza była nietknięta, aktywny był bonus 25% do dmg, bez niego ilość dmg wynosiłaby 784.
2. Zakładając, że tarcza miała 5 lvl, zadaje 400+60%powera dmg. Więc bonus od powera wynosi 784-400=384
3. Skoro 384 to 60% powera, to Twój power musiał wynosić 640. Physical power. Z jednym przedmiotem? Coś nie tak.

A co do buildu - wcześniej nie grałem Hou Yi'em, ale po przeczytaniu poradnika zagrałem nim i doszedłem do wniosku, że jest lepszy niż myślałem
09.09.2015 (9:38)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!