Pół legenda, pół prawda, pół nieprawda - Przydatny Odin

Dodane przez  PanSIlent 13.07.2015 (20:20)

Odin
Podstawowe informacje
ocena
BógOdin146890
Kupione przedmioty
Podstawowe
Ostatni przedmiot
Aktywa
Reklama
Umiejetności
Lunge
1234567891011121314151617181920
Raven Shout
1234567891011121314151617181920
Gungnir's Might
1234567891011121314151617181920
Ring of Spears
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie



Czas ruszyć swój leniwy tyłek i brać się do roboty. Dziś na celowniku Odyn. Omówiona zostanie przydatność Odyna na roli Supporta i Junglera oraz wspomnę co nieco o Solo Lane. Nie ominiemy najważniejszych pytań tj. "Jak grać aby wygrać?" "Czy wciąż jest przydatny?" "Gdzie piniondze są za las?" Bez zbędnego gadania, zaczynajmy:
Plusy i Minusy

+ Wysokie obrażenia w Early Game,
+ Redukcja leczenia!,
+ Wysoka obrona,
+ Świetny do inicjowania walk;


- Manożerny drań,
- Wysokie CD,
- Brak pasywnej umiejętności do 5 poziomu,
- Dziadek innym combo nie zaskoczy;
Umiejętności
The Allfather - prosty buff do mocy fizycznej. Zapewnia moc tylko gdy ktoś zginie w kręgu Odyna, więc pamiętaj o tym, aby używać swojego Ultimate często i gęsto.

Lunge - Zwykły skok, z małym bonusem. Zadaje spore obrażenia, zwłaszcza w Early Game. Obrażenia są znacznie zwiększane, gdy Odin ma na sobie Raven Shout. Jedyny minus - jest powolny.

Notka - odpowiednio zgrane w czasie użycie umiejętności powodujące Knockup wyzeruje obrażenia. To prawie niemożliwe, jednak zdarzały się takie przypadki.

Raven Shout - Element tzw. "Ptasiej Bomby" czyli konkretnego, precyzyjnego pierdzialnięcia zżerające w Early olbrzymią ilość HP. Sama tarcza głównie służy jako pochłanianie obrażeń i ocalenie tyłka w krytycznych sytuacjach. Jednakże, jeśli tarcza pozostała nienaruszona to użycie Lunge wraz z włączoną tarczą zada dodatkowe 25% obrażeń. Szok w Early. Odjęcie 330 HP w jednej chwili to wyjatkowo bolesny cios. We wczesnej fazie gry Jungler Odin takim połączeniem może załatwić większość miękkich postaci. Jak jeszcze nie mają ucieczki - frag gwarantowany.

Gungnir Might - w Early skill głównie używany do zaończenia combo, jednak w Late przeradza się w ważny element CC. Gdy złapiesz wroga w klatkę i użyjesz Gungnir Might natychmiast potraktuj go jedną z dwóch swoich aktywnych Curse. Wróg otrzymuje wtedy 80% Movement Speed i trafienie go przez sojuszników to prościzna. Mimo, że obrażenia nie są najwyższych lotów, należy wiedzieć, że ta umiejętność atakuje podwójnie ale Slow jest nakładany tylko przy pierwszym uderzeniu.

- Meritum Odyna, tutaj zyskuje on najwięcej Utility. Nie dość, że w pełni redukuje leczenie wrogom wewnątrz klatki, to jeszcze zmniejsza ich szybkość ataku drastycznie o 60% (max. poziom)! Dodatkowo niski CD w połączeniu z Breastplate of Valor sprawia, że będziesz kląć pod nosem i drzeć "WSADŹ SE W DUPĘ TEGO ULTA" do ekranu.

Niestety ma parę minusów. Odin nie może opuścić kręgu zwyczajnie przechodząc przez włócznie, tak jak to robią jego sojusznicy. Jedynym wyjściem jest wyskoczenie za pomocą Lunge lub zgon. Warto się więc zastanowić przed atakiem zamiast bezmyślnie skakać na fraga.
Przedmioty
Ninja's Tabi - Pomimo tego, że dla większości wojowników polecany jest Warrior Tabi, Odin chętniej skorzysta z szybszego AS na rzecz kotroli szybkości wroga (opisane niżej). Utrata tej mocy fizycznej z Warrior Tabi nie boli tak bardzo, ponieważ Odin polega w Late Game na swoich atakach bazowych.

Transcendence - Źródło obrażeń i mocy Odina. Nie dość, że zapewnia siłę oraz manę, to dodatkowo pozwala drażnić wrogów częstymi atakami z umiejętności, ponieważ stacki zapewniają sporą ilość many.

Breastplate of Valor - Podstawowy przedmiot w każdym buildzie dla Odina. Nie masz go - przegrywasz. Duża ilość fizycznego DEF, dodatkowa Mana oraz redukcja CD pozwalająca na częstsze prucie umiejętnościami.

Hide of Urchin - Kolejny przedmiot na stack? Tak. "Urchinka" jest wyjątkowa. Stacki są zapewniane tylko dzięki asystom lub zabósjtwom a w Late Game one wpadają często. Dodatkowa mana zaliczajaca się do pasywki Tarnscendence oraz olbrzymie ilości DEF. Coś jeszcze tłumaczyć?

Titan's Bane - Penetracja jest ważna, owszem. Ale nie aż tak konieczna, aby składać ją natychmiast. Większość obrażeń zadajesz Ptasią Bombą, dopiero w Late Game penetracja przydaje się do umiejętności i bazowych ataków.

DODATKOWE PRZEDMIOTY:


Frostbound Hammer - Bellona? Błech, za łatwe... Odin też umie się przyczepić do wroga i nie puszczać. W połączeniu z Gungnir Might i Curse'm można przyczepić się jak rzep do psiego ogona i redukować wrogowi szybkość ataku oraz ruchu każdym ciosem.

The Executioner - jeśli narzekasz na ilość twardych postaci, bierz ten toporek. Redukuje fizyczną obronę, co jest całkiem przydatne aby ukatrupić wrogiego twardziela po uprzednim spowolnieniu go.

Winged Blade - widząc ten przedmiot wrogowie będą ostrożniejszi w spowalnianiu Odina. Nie dość, że to zignoruje, to jeszcze przyśpieszy! Widząc taki Nope Train natychmiast pomyślą o odwrocie.

Mystical Mail - to akurat sytuacyjny przedmiot, jeśli wrogowie fizyczni bolą. I to bardzo. Obrażenia zadawane co sekundę pomagają na lepszą kontrole wroga w klatce i drażnią uciekającego boga na niskim zdrowiu. Brać tylko gdy jest przewaga fizycznych we wrogiej drużynie.

AKTYWA:

Blink - Co tu dużo tłumaczyć. Podstawowe narzędzie do inicjacji. Szybki teleport, postawienie klatki i lecimy z Combo.

Weakening Curse/Enfeebling Curse - Kwestia gustu. Jeśli we wrogiej drużynie przeważają postacie AA, brać należy Enfeebling. Jeśli jednak naprzeciwko staną postacie leczące, bez znaczenia czy lecza drużynę czy tylko siebie - Weakening. Przydatne, gdy Ultimate jest na CD.

Shield of the Underworld - Chcesz dłużej przeżyć w klatce? Bierz tarczę. Zwyczajowo przeciwnicy będa starali się używac wszystkiego czego mają, aby cię załatwić i zmniejszyć zagrożenie do minimum. Tarcza będzie dla nich niemiłą niespodzianką.
Praca zespołowa
Odin Support:

* Pomimo, że brzmi to jak kiepski żart, Odin sprawdza się dobrze na roli Supporta. Nie jest pasywnym Supportem, noszącym Sovereginity i Heartward Amulet. To agresywny gracz z klatką za pasem. I właśnie ta klatka to podstawowy powód Supportowania Odinem. Wymaga to niestety ogarniętego ADC, który będzie bezpiecznie się trzymać z tyłu i spokojnie zbierać siły na późniejszą masakrę.

Najlepsi ADC do zabawy z Odinem:
No ba. Pozycja obowiązkowa. Cripple zapewniane przez Ultimate Cupida, redukcja leczenia Odina i blokada jakiejkolwiek ucieczki? Wygląda to jak Duo Idealne.

Ilość Utility zapewnianej przez Mark of the Golden Crow Hou Yi'ego to istny pogrom. Zamknięci w klatce wrogowie mogą tylko liczyć, że spadające słońca zakończą sprawę szybko.

Zanim wyśmiejesz ten wybór - Zeus pod AS to imponujący styl gry. Może i Clear ma średni, ale szybko nakładane stacki Overcharge uspokoją agresywne zapędy przeciwnika.



ODIN JUNGLE:

Interesujący wybór, zważywszy, że we wczesnej fazie gry obrażenia z Ptasiej Bomby to pogrom dla Jungle Campów. Budowanie Odina jako zwykłego Junglera na start, częste ganki i komunikacja to klucz do zwycięstwa.

Start Bumba's Mask + HoG 1 + Boots + po potionie na manę i zdrowie. Ogarnięty Odin na Jungle jest jak zły dotyk. Boli całe życie.


ODIN SOLO:

Można. Tylko po co? Są znacznie lepsze picki na Solo, a Odina biorą w szczególnych przypadkach. Jeśli widzisz przed sobą postacie o upierdliwym leczeniu tj. Hercules, Aphrodite lub Chang'e. Granie Odinem na Solo nie ogranicza się do prucia klatki kiedy się da. Wręcz przeciwnie, trzeba ją oszczędzać. Bogowie wrażliwi na taką niespodziankę zdecydują się na trzymaniu zadka przy wieży niźli walczenie z Odinem. W takich przypadkach Odin powinien zabijać ich najwcześniej jak się da i przebiciu wieży kiedy tylko ma okazję.




UWAGA! CI DŻENTELMENI STANOWIĄ WYSOKIE ZAGROŻENIE DLA ODINA ZAMKNIĘTEGO W KLATCE:
- Ah Puch
- Cupid
- Hou Yi
- Hades
- Ymir
- Zhong Kui
- Zeus

Swoimi Ultimate zmuszają Odina do wyskoczenia z klatki i zaprzepaszczenia Combo lub do uruchomienia Shield of the Underworld.
Podsumowanie


Odin został zapomniany przez wielu, bo ludzie zapomnieli jak nim grać aby wygrać. Build powinien pomóc i drastycznie zmienić zdanie o Odinie na polu bitwy. Już dziś zapuść brodę, weź włócznię i skacz na wrogów!


Reklama

Komentarze


avatarRunini (72)
Build dobry drogi kolego :D Masz 5 za twoje poskromione lenistwo. Jestem hejterem i moje zdanie się nie liczy.
14.07.2015 (2:20)
avatarPitchPL (249)
fascynujący build.
14.07.2015 (10:33)
avataraditirex (1047)
Ja zamiast trasedence kupuje tą drugą pelerynke a zamiast walora, jotunna, ale ja gram nim na assualcie, arenie itd, a nie na conqXD. Build dobry i dobrze opisany , obrazki dobrze dobrane i końcowy obrazekXD.
5/5
(nawet w liczeniu wyszło 5XD)
14.07.2015 (10:53)
avatarNektarynek05 (252)
Jest kilka uwag.
Ult ma również kolejne zastosowanie, ucieczkę. Wróg w pułapkę, a my szybki skok poza klatkę. Wtedy (jeśli wróg nie ma teleportu, skoku) jesteśmy bezpieczni.
Odin jest słaby na solo, bo jest wiele ciekawszych picków. Dobrze to ująłeś i zgadzam się z tym. Tylko problem polega w Twoich itemach. Transcendence jest równoznaczne ze stackami, które zbieramy tylko na solo/mid. Zbieranie stacków na jungli to wręcz głupota, a grając jako support, to nasz ADC zbiera stacki, nie my. Dlatego zamiast tego proponuję jotun's. A zamiast valora frostbound hammer / mystical mail.
Kolejną rzeczą są butki pod AS. Nie zgadzam się z tym. Tak jak ująłeś "combo odina zadaje ogromne obrażenia w early". Tak więc po co zwiększać swój attack speed, jak już we wczesnej fazie gry możemy mocno zwiększyć obrażenia naszego comba?
Rzecz numer 3.
Imo, jako pierwszy skill powinniśmy wybrać dwójkę, nie skok. Zapewni nam to obronę przed atakującymi minionami z campów, natomiast skok to jednorazowe DMG i nic więcej.
Kolejną uwagą jest to, że powinieneś napisać troszkę więcej o jungli. Zestaw startowy jest, ale co więcej? Co z informacją na temat campów, które są dla nas, które dla solo, oraz do którego lvl-u siedzimy na solo, kiedy robimy "midowe" harpie? Dla wielu są to informacje oczywiste, ale nie zapominajmy, że na portalu pewnie jest nie jeden początkujący.
Oceniać nie będę, bo zły silent sprawdzi w logach i będzie wpintol. A tak na serio, to jeszcze się zastanowię.
14.07.2015 (11:50)
avatarihjasty (888)
Nie gram tym bogiem nie znam się nie oceniam buildu, skilii itd. Wszystko oddzielone, miło się czyta jakieś porady są, obrazki są, cycków nie ma :(. Leci 5 napracowałeś się i Ty.
14.07.2015 (18:06)
avatarPanSIlent (1412)
Cycki mogę dodać, aby zyskać więcej plusików. Jednakże jestem leniem i nie chce mi się wycinać cycków z kart.
14.07.2015 (18:36)
avatarMondraker (6)
Bardzo dobry build - gram sporo Odin support i dzięki tobie wiem co poprawić w moim buildzie. Zdecydowanie 5/5.

Jedna mała, malutka uwaga: Titan's bane daje penetrację jako procent obrony przeciwnika, a Executioner tą obronę redukuje dlatego te itemy słabo ze sobą współgrają.
25.07.2015 (21:08)
avatarPanSIlent (1412)
Niekoniecznie. Przejrzyj ten artykuł:

http://smitebuild.pl/poradniki/poradnik-o-co-kaman-z-atk-i-def/

Obliczenia są pisane pod magiczną penetrację, lecz zamiana na fizyczną nie powinna sprawić kłopotu. Jednoczesne noszenie Titan's Bane oraz Executioner znacząco obniża DEF wroga trzema bazowymi atakami:

Posiadana obrona = (Obrona × (1 - 0,24) - 18) × (1 - 0,33) - 0
25.07.2015 (22:13)
avatarArks (9)
Fajny build leci 5 xD
29.07.2015 (17:12)
avatarCrucy (607)
Z tym buildem czyszczę wszystkich i wszystko, 130 różnicy między killami i dedami xD

Zamiast frostbounda często używam Runeforged Hammer - jeśli adc daje mi w kość, to z tym itemkiem ma problem xD Protekcja i hp, a do tego GENIALNY pasyw, który zamienia 15% obrony fizycznej na atak. Daje to solidnego kopa, no ale jeśli problem są magowie, to oczywiście frostbound tutaj jest spoko.

Takie pytanie - czy zamiast Titan's Bane opłaca się brać Jotuna? Jak gram z premade to to robię, bo mam dużo hajsu - item daje trochę mniej penetracji (w przypadku totalnych papierów chyba więcej), ale za to jest mana - power z transc, power i 25% CD reduction (marnuje się się te 10%, no ale trudno).
15.11.2015 (14:10)
avatarAnimalsH (1)
Czy ten build jest nadal dobry ?
11.02.2016 (15:20)
avatarihjasty (888)
A czy on kiedykolwiek był dobry kekekeke?

Ja teraz dałbym Buty, trans, breat, bulwark, ten nowy shit za 3100 i na koniec titan bane. Ale to naprawde zelezy od sytuacji, trans mozesz wymienic za jotuna, breast za neme liona, bulwarka chyba nie ma co wymieniac bo jest op. To dziadostwo za 3100 na TF tez ujdzie. Nie kiedy dupe uratuje
11.02.2016 (15:52)
avatarCrucy (607)
Ja teraz na Odynie buduję buty na CD, transa, urchina i jakieś def itemy, nadal robię kox dmg, a defa mam w cholerę xD Oczywiście jak nie ma tanka.
Trans robi wszystko.
11.02.2016 (16:29)
avatarCrucy (607)
tfu, na CC, literówka
11.02.2016 (16:30)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!