Powrót Geba (S3)

Dodane przez  Gość 20.08.2016 (0:38)

Geb
Podstawowe informacje
ocena
BógGeb71166
Kupione przedmioty
Podstawowe
Build 2
Przedmioty sytuacyjne i relikty
Reklama
Umiejetności
Roll Out
1234567891011121314151617181920
Shock Wave
1234567891011121314151617181920
Stone Shield
1234567891011121314151617181920
Cataclysm
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Witam,
Z racji tego, że na stronie znajduje się tylko 1 build dla geba (i to przeterminowany ;v), zdecydowałem się nieco ułatwić początkującym w sezonie 3 przygodę z tym tankiem.
Poradnik pisany sytuacyjnie pod conquest(ale sprawdzi się raczej na każdym trybie[no może prócz duel'a]), postaram się jak najdokładniej opisać działanie i wykorzystanie przynajmniej w 86,31% skuteczności geba.

Plusy i Minusy
Plusy:
+ szybkie przemieszczanie się po jungli za pomocą 1 skilla
+ duża wytrzymałość
+ w miarę dobry pasyw (łagodzący o 75% krytyczne uderzenia)
+ kontruje większość CC guardianów za pomocą swojej tarczy
+ ulti stworzone do rozpoczynania team fightów

Minusy:
- słaby dmg (w porównaniu do niektórych guardianów)
- ciężkie trafienie 1 skillem żeby wybić w dobrą stronę przeciwnika
Umiejętności
- Skill służący nam głównie do:
- szybkiego przemieszczania się po jungli.
- gankowania- niekoniecznie z wykorzystaniem wybicia przeciwnika, warto pamiętać, że umiejętność możemy anulować PPM, więc jeżeli nie mamy czystego wybicia to anulujemy ją najbliżej przeciwników i używamy innych umiejętności.
- gonienia przeciwników- slow z naszej umiejętności wydawałby się przydatny, ale jeżeli zużyjemy go na przeciwniku który nadal ma możliwość ucieczki (skok/dash/ult) wtedy damy mu wolną drogę do ucieczki, więc warto korzystać ze slowa jeżeli mamy pewność, że przeciwnik zużył wszystkie możliwe dla siebie drogi ucieczki, lub po prostu ich nie posiada. Zakładając jednak, że przeciwnik użył skoku/dasha to zanim się do niego zbliżymy nasza umiejętność zapewne będzie już gotowa wybić go jeszcze dalej ułatwiając mu ucieczkę, więc staramy się przeciwnika wyprzedzić (jeżeli nie ma wystarczająco miejsca, lub obawiamy się, że może nam wleźć pod kółka, zatrzymujemy się za nim) i uniemożliwiamy dalszą ucieczkę innymi skillami. Przy prawidłowym wyprzedzeniu po prostu blokujemy wroga swym tyłkiem i dostępnymi umiejętnościami. Przy pościgu warto zwracać uwagę na przeciwników (czy są martwi, lub żywi i gdzie znajdują się na mapie) gdyż użycie naszego 1 skilla zabiera nam naszą najlepszą drogę ucieczki co może doprowadzić do łatwego fraga dla naszych przeciwników jeżeli czają się za rogiem.
- rozpoczynania team fightów, jeżeli mamy na blinku cd, a sytuacja tego wymaga, również możemy nim zainicjować walkę.

- Skill wiadomo do czego służący, warto jedynie pamiętać, że fala uderzeniowa z odległością traci na sile, więc jeżeli sytuacja pozwala to staramy się używać jak najbliżej mobów/przeciwników.

- Skill pozwalający na nałożenie na nas, lub na naszych sojuszników tarczy dającej tymczasowe hp oraz zdejmująca z nich wszelkiej maści CC. Nie warto nakładać jej ślepo na kogoś jak dostaje lekkie bęcki, a jest koło niego wróg mający nadal możliwość np, zestunowania go, gdyż czas w którym nie będzie mógł się ruszyć może być wystarczający by już padł razem z naszą tarczą. Oczywiście w innych sytuacjach jak jakieś pojedynki hunterów czy nieuniknione nadchodzące ulti na któregoś z naszych papierków, zawsze staramy się mu pomóc dodatkową obroną.

- Nasze ulti głównie służące do rozpoczynania team fightów, gdyż dmg z niego jest procentem posiadanego życia naszego przeciwnika. Oczywiście bardziej przydatny dla zabicia (przez nasz team) wroga jest stun, więc nie żałujmy się go użyć jeżeli wrogowie mają nawet resztkę życia a gwarantuje to killa dla naszej drużyny.
Przedmioty
Przedmiot 0 (tylko na conquest)
Watcher's gift (Dar obserwatora) - mając ten przedmiot nie martwimy się zabijaniem minionów, tym samym dajemy innym możliwość dobrego farmienia tylko je obijając.

Przedmiot 1
Shoes of focus (Buty koncentracji) - Buty, trochę cd i many, oczywiste.

Przedmiot sytuacyjny - Winged Blade (Uskrzydlone ostrze) - Przedmiot bardzo sytuacyjny na conquest, a mianowicie ostatnio do mety wróciła Nemesis która będzie dla nas istnym koszmarem przed którym nie mamy szansy uciec przez jej 2 slowy, więc warto się zaopatrzeć w ten item jak najwcześniej. Jeżeli we wrogiej drużynie nie ma Nemesis, ale posiadają oni slowy to można go kupić jako 4 przedmiot.

Przedmiot 2
1.Sovereignty (Pancerz zwierzchnictwa) - Wybieramy ten itemek jeżeli mamy większość fizycznych przeciwników żeby dać naszym sojusznikom nieco obrony.
2.Heartward Amulet (Amulet Heartward) - Podobna sytuacja jak wyżej tyle że wybierany na nadmiar magicznych bogów.

Przedmiot 3
1.Genji's Guard (Strażnik Genji) - Całkiem dobry item, spora obrona magiczna, trochę mniejszy cd i 20mp5 które jest dość przydatne na conquescie + ciekawy pasyw który zmniejszy nam cd gdy otrzymamy jakiś magiczny dmg.
Pestilence (Zaraza) - Przedmiot sytuacyjny pod 1 build zamiast Genji's Guard jeżeli u przeciwników jest jakiś healer.
2.Breastplate of Valor (Napierśnik odwagi) - Fizyczny def i przydatne zmniejszenie cd, co tu dużo pisać.

Przedmiot 4
Jeżeli nie kupowaliśmy, lub nie planujemy kupić Winged Blade to jako 4 item można wziąć Mantle of Discord (Okrycie niezgody) dużo obrony magicznej jak i fizycznej + do tego dobry pasyw który daje nam pewnego rodzaju beadsy co prawda dopiero gdy nasze życie spadnie do 30%, ale jeżeli dodamy do tego naszą tarczę to może nam to nie raz uratować tyłek.

Przedmiot 5
1.Spectral Armor (Widmowa zbroja) - Prócz następnej dawki obrony również przydatne w tym itemie jest redukcja czasu wrogiego CC żebyśmy nie przespali całego teamfightu jak dostaniemy jakimś stunem. Również ciekawa jest pasywka przedmiotu o której warto pamiętać by wykorzystać ją w jak najlepszy sposób czyli używając reliktu (najlepiej podczas większych teamfightów) zaraz po użyciu 3 i/lub 2 skilla.
Witchblade (Zaczarowane ostrze) - Kolejny przedmiot sytuacyjny, mając za przeciwników co najmniej 3 bogów bazujących na swoich atakach podstawowych, można trochę przytemperować ich zapał kupując ten item.
2.Bulwark of Hope (Bastion nadziei) - Podobna sytuacja jak wyżej, trochę defa, redukcja CC tyle że dostajemy trochę HP i inny pasyw.

Przedmiot 6

Tutaj możemy kupić dowolny przedmiot z listy wyżej którego wcześniej nie wybraliśmy zwracając uwagę na naszych przeciwników i dobierając item z odpowiednim rodzajem obrony na tych którzy zadają nam największy dmg.


Relikty:
Relikt 1
- na pierwszy aktyw możemy wybrać Medytację, nie koniecznie używamy jej w nagłych przypadkach zagrożenia życia któregoś z członków naszej drużyny, można jej użyć również by zregenerować manę pozostałym i sobie również by nie musieć wracać do bazy i tracić potrzebny exp/gold z fali minionów.
- Sprinta wybieramy jak mamy do czynienia np z Nemesis(lub sporą ilość innych slowów, bądź mamy w drużynie paru bogów którzy nie mają żadnej dobrej ucieczki przed wrogiem), nasi sojusznicy na pewno nie raz podczas meczu odczują na sobie jej slowy, więc możemy im łatwo pomóc się od niej oddalić.

Relikt 2
- na drugi aktyw zawsze polecam blinka, bardzo dobre zainicjowanie team fightu, lub sprytne "przeskoczenie" za ścianę również może nam ocalić życie
- można na jego miejsce kupić np curse (jeżeli nikt inny go już nie wziął), jak mamy do czynienia z jakimiś healerami, warto podczas teamfightów trochę ograniczyć ich heala

Reliktem sytuacyjnym jest Wrath czyli tak zwany stary HoG, jeżeli nie mamy w teamie jakiegoś boga który ma dobrego bursta pozwalającego na bezpieczne wykończenie Gold Fury lub Fire Gianta, to można się uzbroić w ten aktyw by nie zaprzepaścić jedynej szansy na wygranie. Również dobrze może nam posłużyć jako sposób na dobrą kradzież jednego z tych stworków naszym wrogom przybliżając tym samym nas do zwycięstwa
Praca zespołowa
Więc może zacznę tutaj od naszego możliwie najskuteczniejszego comba, można by go podzielić na 2 części:
1. Zainicjowanie team fightu
2. Przyglądanie się rozwojowi wydarzeń, czekając z naszą tarczą na ratunek

W pierwszym punkcie zakładając, (że nie mamy żadnych cd) nasze combo jest łatwe, a mianowicie czekamy na moment żeby jak największa ilość przeciwników była wystarczająco blisko siebie, żeby nasze ulti objęło swym obszarem jak największą ich ilość, lub najniebezpieczniejsze jednostki, po czym szybki blink&ult.Teraz mamy chwilę w której ustawiamy się w jak najefektywniejszej pozycji do użycia naszego 2 skilla, tzn przechodzimy na stronę (zakładając, że wrogowie znajdują się w okół nas) najbardziej niebezpiecznego przeciwnika (czyli z największym dmg i ogarem[mag/adc]) i praktycznie idealnie z zakończeniem stuna (żeby jak najefektywniej i najdłużej wykorzystać ich uziemienie) u naszych wrogów, uderzamy w nich naszą 2 starając się trafić jak największą ich ilość (przy czym papiera z największym możliwym osiągalnym dla nas dmg'em z 2). Sytuacja może się skomplikować jak przeciwnicy mają możliwość użycia beadsów, w takiej sytuacji jeżeli użyło ich 1 lub więcej z naszych głównych celów po prostu czekamy z użyciem naszego 2 skilla ewentualnie w tym czasie rzucając naszą tarczę komuś kto jej będzie potrzebował i z zakończeniem beadsów staramy się trafić najważniejsze cele naszym 2 skillem, jeżeli cel uciekł i znajduje się za resztą przeciwników to nie lecimy jak głupi w sam ich środek tylko fali używamy na tych co atakują naszych żeby też dać im możliwość wycofania się.

Etap 2, czyli przyglądanie się. Jeżeli wszystko poszło po naszej myśli to zrobiliśmy co możemy dla naszego teamu, walka się rozkręca, wszyscy zaczynają wywalać swoje ulta, a my czekamy z naszą tarczą pilnując, żeby naszym papierkom nic się nie stało, używając jej jak tylko któryś z nich dostał jakimś stunem w ryj/nadciąga na niego jakieś wrogie ulti, lub po prostu dostaje spore obrażenia od assasyna/huntera. Dajemy mu tym samym możliwość w miarę bezpiecznej kontry/oddalenia się na bezpieczną odległość. Oczywiście jakieś niedobitki z wrogiej drużyny zawsze staramy się łapać mając naszą 1 w pogotowiu (jeżeli nie musieliśmy jej użyć zamiast blinka).


Najlepsze kontry:

Pomimo tego, że możemy zdjąć z naszych sojuszników większość istniejącego w tej grze CC, przy czym niszcząc comba naszych przeciwników jak stun Anubisa, Artemis , Chronosa itd itd, to zdecydowanie najgorzej z nami będą mieli tacy bogowie jak:
Ao Kuang- jeżejli trafimy swojego sojusznika pomiędzy dźgnięciem Ao, a jego wyrzuceniem sojusznika w powietrze, to bez problemu uratujemy go przed pożarciem,
Awilix- w chwili w której Awilix łapie naszego sojusznika również możemy go wyzwolić spod działania jej przyciągnięcia,
Fenrir- jego ulta najłatwiej nam skontrować, wystarczy trafić sojusznika który już jest w jego pysku,
Loki- tutaj musimy jak najszybciej zareagować zaraz po jego ulcie, wtedy od razu ściągamy z naszego sojusznika stuna oraz cała tarcza pochłonie pierwsze i zarazem najsilniejsze uderzenie Lokiego
Nox- jej jedynym i najsilniejszym kombem jest przetrzymanie nas w jej wyciszeniu, więc tutaj również całkowicie ją kontrujemy,
Serqet- tu skupiamy się na jej ulcie z którego bez większych problemów jesteśmy w stanie każdego uratować pochłaniając również dmg z jej trucizny,
Thor- w tym przypadku bez problemu powinniśmy trafić naszego oszołomionego sojusznika po ulcie Thora, tym samym pochłaniając dmg jego 3 skilla, na dodatek jeżeli dobrze przymierzymy w czasie naszym 2 skillem i podbijemy go w chwili wyrzucenia młota to uniemożliwimy mu teleportację do niego,
Xing Tian- z jego ulta również możemy uratować jednego ze swoich, wystarczy przyspamować swoją tarczą w jednym miejscu jego karuzeli i sojusznik powinien bez problemu z niej zejść.



Junglowanie
W pierwszych minutach gry jeżeli nie zostaliśmy zepchnięci przez wroga pod wieże, a sami mamy nad przeciwnym duo przewagę i nic nadzwyczajnego nie przytrafiło się naszym sojusznikom na midzie to możemy przejść się do środkowych harpii i pomóc im je bezpiecznie zabić. W dalszej części gry jak już mamy ulta to przenosimy się na mida i pomagamy naszemu teamowi zabezpieczać jungle ze wszelakich buffów i exp campów, gankując inne linie przy wolnych okazjach.


Po pierwszym powrocie do bazy od razu zaopatrujemy się w wardy żeby nasz hunter mógł w spokoju sobie farmić na swojej linii nie martwiąc się, że nagle ktoś mu wyskoczy z jungli. Ja na początku zawsze stawiam w tym miejscu (zdjęcie 1) żeby mieć też wgląd czy wróg nie szykuje się za wcześnie na Gold Fury. Jak już jesteśmy w tak zwanym mid game to wardy stawiamy zależnie od planu czyli jak chcemy np bardziej skupić się na midzie to wardy stawiamy w junglach lekko za sobą żeby w czas podjąć decyzje czy damy radę zbliżającej się zasadzce, czy lepiej się wycofać (zdjęcie 2)

Pamiętajcie o wardach! nie dajcie się zaskoczyć przeciwnikom i bezpiecznie prowadźcie grę dzięki nim!

Zdjęcie 1



Zdjęcie 2
Podsumowanie
Podsumowując, poradnik robiony głównie dla nowych i średnio-zaawansowanych graczy, więc pewnie dla niektórych jest to trochę lanie wody, ale mam nadzieję, że tym słabszym pomoże w grze.

1. Powodzenia
2. Dobrej zabawy


Reklama

Komentarze


avatarPanSIlent (1424)
Autora buildu proszę o odzew celem przypisania do konta - build został dodany przez Gościa.
21.08.2016 (14:20)
avatarTerc (89)
Przepraszam za offtop, ale mam pewien problem. Nie mogę rozmawiać podczas meczu z drużyną na chacie. Miał może ktoś taki problem? Wie co zrobić?
21.08.2016 (17:43)
avatarBisiek (224)
Miałem ten sam problem. Nie można nic z tym zrobić, tylko trzeba czekać aż hirez naprawi swoje serwy, które mają problemy nie pierwszy i nie ostatni raz.
21.08.2016 (18:21)
avatarLeRame (38)
@Bisiek
Wystarczy wpisać /g i spacje i można normalnie pisać C:
21.08.2016 (22:18)
avatarihjasty (906)
Nie rozumiem czemu ludzie pomijają w ogóle takie zajebiste klapki jak Traveler Shoes, nie dość że 1400g, za każde obicie wroga 30g za free to jeszcze move bez combatu 14% więcej i aż 25 HP5!!! kierwa co 5 sec 25 hp za free z watcherem to jest taki sustain + sove dodatko że nawet do bazy nie trzeba wracać, tylko nie lepiej brać te gówniaki z 10% cd jakby te 1.2s mniejszy cd na tarczy miało znaczenie. Ostatnio na assulcie na athenie tak zrobilem watcher, travelki, sove i nawet medytki nie trzeba było wydawać a golda miałem tyle co typek z 8 killami. Taka moja uwaga mała. Reszty nie oceniam bo w choinke tego napisane a późno już.
21.08.2016 (22:53)
avatarCrucy (632)
^i tu się zgadzam, granie Atheną nigdy nie było tak łatwe
22.08.2016 (0:01)
avatarTerc (89)
@LeRame Próbowałem wcześniej i nic się nie zmieniło.
22.08.2016 (8:42)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!