Rama by Avanimus

Dodane przez  Avanimus 26.03.2015 (23:06)

Rama
Podstawowe informacje
ocena
BógRama34742
Kupione przedmioty
Podstawowe
Na start
Reklama
Umiejetności
Astral Strike
1234567891011121314151617181920
Pick Me Up
1234567891011121314151617181920
Rolling Assault
1234567891011121314151617181920
Astral Barrage
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Witam w moim poradniku do siódmego Avatara Wisznu jakim jest Rama.

Sama historia Ramy jest naprawdę bardzo ciekawa ponieważ nie jest to tak naprawdę Bóg a człowiek którego ciało zostało "pożyczone" przez tego "prawdziwego" boga którym jest Wisznu.



Plusy i Minusy
Plusy
+Niesamowita szybkość ataku dzięki drugiemu skillowi
+Ult dzięki któremu prawie żaden przeciwnik nie będzie w stanie nam uciec
+Mimo nerfa nadal jest jednym z najsilniejszych ADC
+Posiada mechanizm ESCAPE (jak właściwie większość ADC)


-Ogarnięcie strzałów z Ulta wymaga opanowania nerwów i odrobiny praktyki
-Papier (choć dla doświadczonego gracza nie jest to raczej problem
Umiejętności
Astral Quiver - Nasza pasywka która w praktyce polega na tym że co 15 sek. w naszym kołczanie pojawia się jedna Astralna Strzała która jest używana w połączeniu z naszymi skillami. Ponadto każdy celnie oddany strzał z auto attacku redukuje czas potrzebny do wygenerowania strzały o 2sek.

Astral Strike - Rama zmienia strzały na mocniejsze, którze przebijają i spowalniają wrogów o 10% na 1s, spowolnienie stackuje się do trzech razy i zadają 10/20/30/40/50 dodatkowych obrażeń. Ta umiejętność zużywa 1 astralną strzałę Ramy za każdy strzał. Rama nie może włączyć tej umiejętności, jeśli nie posiada astralnych strzał.DMG z tej umiejętności jest zredukowane o 75% dla każdego przeciwnika trafionego po pierwszym.
W praktyce: Skilla tego używamy do pushowania lini lub w momencie kiedy ścigamy przeciwnika by dzięki spowolnieniu móc łatwiej go dogonić

Pick Me Up - Pasywny: Za każdym razem, gdy wróg zostanie trafiony astralną strzałą jest 10/20/30/40/50% szans na to, że astralna strzała pojawi się na ziemi i zostanie podniesiona[pickup](Wyłącznie na pierwszym trafionym przeciwniku trafionym astralną strzałą). Pickup pozwala podnieść i dodać jedną strzałę do astralnych strzał Ramy.
Aktywny: Rama zwiększa szybkość ataku o 30/35/40/45/50% na 5s.
W praktyce: Skill ten daje nam naprawdę potężnego buffa do AS dzięki któremu jesteśmy w stanie zadać ogromny dmg w bardzo krótkim czasie

Rolling Assault - Rama wykonuje przewrót w stronę, w którą obecnie podąża. Po wykonaniu przewrotu przez 5s następny atak Ramy zużyje astralną strzałę okaleczając cel na 1/1.25/1.5/1.75/2s i zadając 20/40/60/80/100 dodatkowych obrażeń. Rama nie ponosi kary związanej z chodzeniem za ten strzał.
W praktyce: Tego skilla używamy głównie do ucieczki bądź doskoczenia do przeciwnika. Warto mieć go zawsze pod ręką na wypadek ganku.

Astral Barrage - Rama wyskakuje w powietrze i wystrzeliwuje 3 potężne strzał w ziemię, każdy trafiony strzał zwiększa obrażena: 50%, 75%, 100% z 200/300/400/500/600 (+60% z fizycznych obrażeń i zmniejsza zasięg działania skilla na: 30, 20, 15stóp.
W praktyce: Nasz ult który nie dość że pozwala zabić nam przeciwnika który uciekł zbyt daleko bądź chowa się pod wieżą to dodatkowo w wypadku problemów na ziemi pozwala nam na 5sek. wyskoczyć w powietrze dzięki czemu staniemy się nietykalni co da nam czas min. na załadowanie 3 bądź przyjście teamu z odsieczą. Samo trafianie ultem wymaga odrobiny wprawy ale kiedy już go opanujemy staniemy się prawdziwym widmem dla uciekających przeciwników.
Przedmioty
Ponieważ build nie wprowadza tak naprawdę żadnej rewolucji dlatego pozwolę sobie na poświęcenie mniejszej ilości uwagi temu podpunktowi.

- Devourer's Gauntlet -
+(0/20/30) Fizycznej siły
+(7/10/10)% Fizycznej kradzieży zdrowia
PASYWNE - Na stałe otrzymujesz +0.5 fizycznej siły oraz 0.25 fizycznej kradzieży zdrowia za każdy stack. Otrzymujesz 1 stack za zabicie miniona a 5 stacków za zabicie Boga. (max 60 stacków).

Według mnie item obowiązkowy dla każdego ADC który pozwala trzymać nam linię i daje możliwość szybkiego powrotu do walki w późniejszych momentach gry.

- Ninja Tabi -
+(0/10/20) Fizyczna siła
+(0/6/15)% Szybkość ataku
+(6/12/18%) Szybkość ruchu

Buty jak to buty dają nam odrobinę więcej szybkości ataku dzięki czemu wybieram je częściej niż warrior tabi.

- The Executioner -
+(0/15/30) Fizyczna siła
+(15/15/25)% Szybkość ataku
PASYWNE - Zaatakowanie podstawowym atakiem we wrogiego boga powoduje zmniejszenie jego obrony fizycznej o 8% i dodatkowo o 6 punktów przez 3 sekundy(Maxymalnie 3 stacki).

Trochę więcej Attack speeda i dodatkowa penetracja według mnie idealny itemek na środkową fazę gry.

- Titan's Bane -
+(15/20/30) Fizyczna siła
PASYWNE - Wszystkie Twoje ataki zyskują 33% fizycznej penetracji.

Według mnie chyba najlepszy item na przeciwników idących full phisical protection który ignoruje aż 33% pancerza przeciwnika. Ponadto działa na wieże umożliwiając nam szybszy push.

- Rage -
+(10/20/30) Fizyczna siła
+(5/10/30)% Szansa na krytyczne uderzenie
PASYWNE - Jeżeli Twój podstawowy atak nie zada krytycznego obrażenia, Twoja szansa na krytyczne obrażenie wzrośnie o 10% (max 5 stacków). Resetuje się po udanym krytycznym ataku.

Odrobina krytów na tym etapie to dobry pomysł :D

- Deathbringer -
+(10/20/50) Fizyczna siła
+(5/10/20)% Szansa na krytyczne trafienie
PASYWNE - Zwiększone krytyczne obrażenia o 50%.

Zwieńczenie naszego buildu dzięki któremu prawie każdy przeciwnik bez itemków na deffa będzie się składał w max 3 trafieniach

Praca zespołowa
Ponieważ nasz Bóg to postać raczej przeznaczona głównie do mid-late game musimy być bardzo uważni w early żeby nie nafeedować co mogłoby się skończyć porażką naszego teamu. Oczywiście jeśli jednak widzimy że przeciwnik nie jest z najwyższej ligi od czasu do czasu możemy pokusić się o killa ;) (oczywiście należy również liczyć na naszego junglera)

No to może na początek przeciw komu należy unikać wybierania Ramy:

Pierwszą z takich postaci będzie Cupid:
Nie dość że potrafi zgnieść nas w early to na dodatek posiada ulta który niepozwala nam na użycie dasha i do tego wymusza zużycie beadsów bądź własnego ulta...

Drugą z takich postaci które najczęściej spotkamy na duo to Ares. O ile jeszcze jego ulta możemy skontrować naszym to jego łańcuchy są naprawdę wkurzające. Nie dość że blokują nam możliwość ucieczki to ponadto otrzymujemy slowa i mimo użycia ulta nadal potrafią zadawać nam obrażenia mimo iż znajdujemy się w przestworzach

Jeśli już jednak gramy przeciw jednej z tych postaci musimy pamiętać o tym by niedać się zaskoczyć, staramy się niepushować minionów poza naszą połowę w early.

Teraz opiszę z kim mi się najlepiej współpracuje. Ponieważ Rama jest ADC czyli skupia się głównie na robieniu pogromu w przeciwnej drużynie musimy pamiętać o tym że jesteśmy przez to dość papierowi. Dlatego najlepszą taktyką jest trzymanie się z tyłu i chodzenie razem z teamem. Podczas teamfightów w pierwszej kolejności powinniśmy skupić się na dmg dealerach z przeciwnego teamu przykładowo takich jak Poseidon, Artemis następnie możemy zająć się wykańczaniem reszty przeciwników ;)

Z osobistego doświadczenia wiem że Ramą najlepiej grało mi się linię wraz z Gebem oraz Ymirem. Pierwszy jeśli był ogarnięty nieraz uratował mnie przed śmiercią do której niechybnie przyczyniłoby się CC od przeciwnika drugi natomiast sam ma naprawdę długiego stuna.

Musimy pamiętać o Aktywach. Jak dla mnie Beadsy i Sprint to zupełna podstawa. Jeśli czujemy niebezpieczeństwo naprawdę nie oszczędzajmy ich bo te 90sek to wcale naprawdę nie tak dużo w porównaniu z przewagą jaką dajemy przeciwnikowi pozwalając mu się zabić.


Na sam koniec postaram się wam przybliżyć zasady postępowania w wczesnej fazie gry. Na początek zaopatrzmy się w Bluestone Pendant oraz rękawiczki na 1 poziom i jedną potę na HP. Następnie idziemy w stronę naszego reda który zależnie po której stronie startujemy znajduje się odpowiednia na lewo po stronie Światła i po prawej jeśli zaczynamy od strony Chaosu. Czekamy na zrespienie się minionków w dżungli następnie pomagamy midowi zrobić reda i lecimy z supportem na swojego buffa.
Na lini stoimy do momentu aż nie uzyskamy 1400 golda na rękawiczki po czym wracamy do bazy. Stackowanie powinno polegać na tym byśmy dokańczali miniony na low HP a nie sami je obijali. W tym momencie warto zaopatrzyć się również w wardy ponieważ support sam nie obwarduje całej mapy.Wardy zależnie od stylu gry oraz tego jak bardzo pushujemy powinniśmy stawiać od naszego bądź przeciwnika wyjścia z jungli. Czasem widziałem warda między środkowym wyjściem co jak dla mnie jest jego kompletnym zmarnowaniem ponieważ przeciwnik nie znajdzie się w tym wyjściu z bylekąd a zanim go na ww. wardzie spostrzeżemy w większości przypadków jest już za późno na jakikolwiek odwrót.
Kiedy zdobędziemy już pełnego stacka myślę że możemy pokusić się o kilka zabójstw dzięki czemu nie dość że zyskamy przewagę nad ADC to najprawdopodobniej będziemy osobą która będzie Carrować tą grę.

O ile nasz support nie jest kompletnie bezużyteczny wszystko powinno być cacy dlatego doradzam często grać z kumplami :D
Junglowanie
Sam osobiście nie próbowałem ale uważam że jest to możliwe
Podsumowanie
No cóż osoby które dotrwały do końca przepraszam za moje wszystkie powtórzenia, błędy, tak ortograficzne jak i interpunkcyjne, oraz pragnę zwrócić uwagę że build ten nie wprowadza żadnej rewolucji a jest bardziej poradnikiem jak grać Ramą. Liczę na wasze oceny i uwagi :)


Reklama

Komentarze


avatarihjasty (908)
Jesteś pewny, że krtyki po Bane-ie to dobry pomysł? :) Będziemy trochę w tyle jeśli adc z przeciwnego temu będzie na tym samym poziomie wybierze rage i nam skosi tyłek na krytach no chyba, że zakładamy unikanie wszystkiego jak leci :). No ale od strony poradnika rozpisane wszystko ładnie i przejrzyście.
27.03.2015 (10:19)
avatarAvanimus (26)
No cóż może masz rację jeśli wziąć pod uwagę że mam już Executionera jednak mi przyjemniej gra się składając itemy w tej kolejności :)
27.03.2015 (15:34)
avatarxxTrinaPLxx (152)
Bardzo dobrze, że wspominasz o ważnych szczegółach jak dobre i złe match upy, wskazówki na temat wardowania, dobrych kompanów do duo a nawet o minionkach :) przyjemnie się czytało mam nadzieję, że inni tez poczytają i coś z tego się naucza ;) co do itemków to faktycznie exe daje na tyle zmniejszenia obrony, że potem dobry będzie kryt, titan dałabym na koniec. Jednak Ramą nie gram może u niego faktycznie to się sprawdza, nie próbowałam. Jak dla mnie poradnik na duży plus :)
27.03.2015 (21:52)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!