Uniwersalny Syn Wuja Konga

Dodane przez  Ryszardzislaw 03.11.2014 (19:25)

Sun Wukong
Podstawowe informacje
ocena
BógSun Wukong1212925
Kupione przedmioty
Podstawowe
Zamienniki/Aktywki
Reklama
Umiejetności
The Magic Cudgel
1234567891011121314151617181920
Master's Will
1234567891011121314151617181920
72 Transformations
1234567891011121314151617181920
Somersault Cloud
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie

Witajcie, z tej strony Ryszardzisław, od pewnego czasu gram Wukongiem i jak to ja zawsze robię, gdy zaczynać grać bogiem, którym wcześniej nie grałem zerkam na tą stronkę i oglądam wszystkie buildy, a następnie.... i tak robię własny. Jakie wielkie było moje zdziwienie, gdy nie dostrzegłem tutaj ani jednego chociaż trochę podobnego buildu do mojego. Tak jak w tytule, jest to build uniwersalny, więc pozbawiony rozbudowanego dobierania przedmiotów, spisuje się on dobrze na arence, jouscie, assaulcie i siege'u. Na conqueście już mniej, z racji, że tam potrzebne są często przedmioty sytuacyjne (zamienniki), lecz też daje rade. Build ten prócz uniwersalności ma być przede wszstkim prosty w użyciu, stąd też brak rozbudowanych wersji.

Plusy i Minusy
Zalety:
+Niesamowicie mobilny (genialny do pościgów)
+Przyzwoity dmg
+Groźny wyraz twarzy, +10 do respektu w oczach rywala
+Można zrobić całkiem ładne kombo
+Pomocny w ratowaniu sojuszników

Wady:
+Na początku trochę manożerny (lecz przy tym buildzie już się tego tak nie odczuwa)
+Na początku trochę papierowaty (później oczywiście to ulega zmianie)
+Słabe zawieszenie tygrysa i bawoła
Umiejętności
-Gdy mamy poniżej 35% hp daje nam 10% szansy na cios krytyczny i 20 protekcji (+1% szansy na kryta i +1 protekcji za każdy lvl, czyli przy 20lvl-u mamy 30% na uderzenie ciosu krytycznego oraz 40 protekcji). Dobra pasywka, lecz na początku mało użyteczna, ponieważ jesteśmy mało wytrzymali i walka poniżej 35% naszego hp jest niebezpieczna, później gdy jesteśmy już wytrzymalsi jak najbardziej przydatna i często może nam pomóc wykończyć rywala/uciec.

-Syn Wujka Konga (czyli siostrzeniec Konga) powiększa swoją pałę i tłucze nią w ziemię zadając dmg wszystkim rywalom w linii. Maxujemy jako pierwsze ze względu na dobry zasięg skilla (często może nam posłużyć jako dobicie rywala zabierającego się do ucieczki), dość przyzwoity dmg oraz niski cooldown, dzięki czemu możemy łatwo denerwować rywali często tłukąc pałą w ziemię. Wybrałem to przed naszym 3 skillem, ponieważ służy na początku on częściej do ucieczki jako sokół, gdyż na początku jesteśmy mało wytrzymali.

-Król Małp robi piruet tłukąc pałą wszystkich w pobliżu i delikatnie ich spowalniając. Mniej przydatny skill (ale niemniej jednak przydatny), maxujemy jako ostatnio z racji tego, że zasięg jest krótki a slow się nie zwiększa. Służyć on nam będzie tak naprawdę tylko do spowalniania rywali, którzy będą chcieli uciekać lub gonić naszych sojuszników (lub nas, warto przed 3 jako sokół użyć tego oto skilla, nasze szanse na udaną ucieczkę wzrosną).

-Siostrzeniec Konga zmienia się w jedno z trzech zwierząt: sokół -daje nam odporność na zakorzenienia, spowolnienia i odrzuty, służy do ucieczki/gonitwy/szybszego dostania się na pole bitwy; tygrys -zadaje przyzwoity dmg i ogłusza trafionego rywala, najlepiej użyć gdy wróg jest blisko, wtedy większa szansa na nasze trafienie, ponieważ tak jak napisałem w wadach tygrys słabo skręca i wróg może łatwo uciec w bok, lub też stanąć za jakimś minionem (te szkarady w zbrojach anulują naszego tygrysa); bawół -zadaje niewielki dmg i podrzuca wszystkich rywali znajdujących się na torze bawoła, służy on głównie do robienia zamieszania i ściągania na siebie wszelkich ataków, co pozwala z kolei działać naszym sojusznikom. Maxujemy jako 2, gdyż tak jak wspomniałem na początku jesteśmy z deka papierowi i częściej przyda nam się ten skill do ucieczki jako sokół, niż do ataku jako tygrys, co też nam killa nie gwarantuje a często może się przyczynić do śmierci. Jedynym wyjątkiem jest conquest na solo lanie, wtedy maxujemy według uznania, lecz też proponowałbym jako drugie, dzięki jedynce mimo wszystko mamy zapewniony łatwy clear.

-Niedoceniany ult, ulepszamy, gdy jest to możliwe (jak większość ultów z resztą). Sun Wukong zyskuje odporność na kontrolę tłumu (nie bójcie się użyć przeciw ultowi aresa czy hadesa), wskakuje na chmurkę zsyłając na ziemię swojego klona (który zadaje 50% naszych dmg, ale bardziej służy do denerwowania rywali, no i gdy jest żywy my jesteśmy niewidzialni) a następnie lądujemy z hukiem na ziemii zadając całkiem spory dmg. Ponadto, gdy siedzimy na chmurce przywracane nam jest 5% naszego maxymalnego hp za każdą 1s tam spędzoną. Służyć on nam może tak naprawdę do wszystkiego, zarówno ucieczki z bitwy, podbudwania hp w czasie jej trwania, do rozpoczęcia ataku (czasem warto zeskoczyć wcześniej, póki wrogowie zostają jeszcze w naszym zasięgu), jak i do próby oszukania go (użycie ulta za przeszkodą, wtedy wróg widzi tylko klona a my znienacka spadamy mu na głowę niczym cegła).
Przedmioty
-Kupujemy obowiązkowo jako pierwsze, czemu przed butkami? Nasz 3 skill w formie sokoła nadrabia/daje nam przewagę nad wszystkimi jeśli chodzi o prędkość poruszania się, więc butki nie są aż tak ważne na początku, dużo więcej korzyści da nam jotunn, a przede wszystkim cooldown i manę -co pozwoli nam na dużo częstsze spamowanie pierwszym skillem, który maxujemy jako 1. Przedmiot ten gwarantuje również dużo powera jak i odrobinę penetracji, co sprawi, że spamowanie 1 będzie dużo skuteczniejsze.

-Butki dodadzą nam movement, który jednak jest bardzo przydatny, dodaje nam całkiem niezłą jak na taką cenę porcję fizycznej siły, co uczyni nasze spamowanie 1 skillem skuteczniejsze i bardziej odczuwalne nawet dla twardszych rywali.

-Obowiązkowy item dla Syna Wuja Konga (jak i w sumie dla wszystkich, którzy mają roota czy stuna), jest on bardzo niedoceniany i rzadko używany, a naprawdę potężny. Daje nam on 30 powera i 15% cooldownu, co uskuteczni nasze dmg (przede wszystkim da nam możliwość na jeszcze częstsze spamowanie pierwszym skillem), no i oczywiście genialną pasywkę, która po użyciu skilla pozwala nam zadać dmg większe o 25% posiadanej fizycznej siły, jeśli wykonamy go w ciągu 8s. W momencie zakupienia Lamentu Hydry powinniśmy już zaczynać maxować naszego tygrysa, więc też zaczynamy go częściej używać do ataku, co świetnie współgra z pasywką tego przedmiotu, mianowicie chodzi o to, że jeśli trafimy wroga tygrysem i go ogłuszymy otłukujemy go podstawowymi atakami (ważne żeby nie używać 3s przed tygrysem innych skilli!). W ogłuszonego rywala zawsze trafimy, dlatego też skupiamy się na aktywowaniu pasywki po ogłuszeniu rywala. Dla odważnych -można kupić przed butkami, gdyż tak jak pisałem na początku mamy przewagę w prędkości nad praktycznie każdym.

-Power mamy już całkiem dobry, więc czas budować defa. Idealnie do tego pasuje ten itemek, który prócz zastrzyku hp i protekcji daje nam również manę (tak, chodzi o spamowanie 1 skillem), no i jeszcze więcej protekcji za każdą asystę/killa (zdobywamy ich teraz coraz więcej, z racji, że zadajemy większy dmg i gra wchodzi w fazę częstszego zabijania). Kupujemy przed shifter's shieldem, ponieważ warto go sobie szybciej nastackować, lecz można też kolejność zamienić.

-Kontynuacja budowy defa, przedmiot ten daje nam prócz 15 protekcji dosyć sporo fizycznej siły, no i oczywiście pasywkę, która genialnie współgra z pasywką naszego małpiarza. Już wyjaśniam -gdy mamy powyżej 50% hp zyskujemy dodatkowe 20 do powera (łącznie ze stałym bonusem 60!), gdy mamy natomiast poniżej 50% hp, zyskujemy dodatkowe protekcje, które w połączeniu z protekcjami zyskiwanymi z pasywki boga spadając poniżej 35% tworzą z nas istną ścianę (60 dodatkowych protekcji!), gdy jesteśmy bliscy śmierci używamy ulta regenerując hp i sprawiając, że wrogowie znów muszą się męczyć, aby nam je zjechać.

-Przedmiot wieńczący build, dodaje nam duuużo odporności fizycznej i hp (co robi z nas jeszcze większy kamień), ponadto 15% naszej fizycznej protekcji (trochę się już jej nam nazbierało, nieprawdaż?) zostaje zamienione na fizyczną siłę (hmm, też już jej trochę mamy), co w rzeczywistości przy tym buildzie gwarantuje nam 25-30 fizycznej siły. Ten przedmiot można wymienić, gdy w drużynie przeciwnej są naprawdę sami magowie, lub któryś z nich jest więcej niż maszynką do zabijania. Inaczej nie bójcie się go kupować nawet w drużynach, gdzie wrogów jest powiedzmy 3-2 mag/fiz, lub nawet 3-1 (siege). Dla wszystkiego podaję itemek, który może służyć jak zamiennik, który również pasuje do tego buildu.

-Itemek zamiennik dla powyższego, w przypadku dużej ilości magów w drużynie przeciwnej, daje nam on dość sporo defa (mag i fiz), oraz hp, no i kolejną, ciekawą, niedocenianą pasywkę. Łagodzi ona otrzymywane obrażenia o 15% przez 3s, gdy zostaniemy trafieni jakimś cc (praktycznie każdy ma, przy slowach też pasywka się aktywuje), działa raz na 10s. Gdy zamierzamy kupić ten przedmiot jako zamiennik dla runeforgeda warto też zamienić Hydra's Lament (z racji, że przekroczymy nasz limit 40% redukcji cooldownu) na Titan's Bane.

-Gdy zamierzamy zamienić Runeforgeda na Spirit Robe w celu zyskania większej ilości protekcji magicznej warto też wymienić Lament Hydry na ten przedmiot. Wynika to z faktu, że posiadając Jotunna+Hydrę mamy już 40% redukcji czasu odnowienia skilli (co jest maxymalnym poziomem) i 15% z Spirit Robe będzie po prostu zmarnowanym bonusem. Przedmiot ten skutecznie pozwoli otłukiwać mocniej znacznie twardszych rywali zmniejszając ich protekcje, podczas gdy będą otrzymywali oni dmg od nas. Osobiście jednak nie polecam zamieniania tych przedmiotów, lepiej trzymać się standardowego, podanego przeze mnie buildu.

-To z kolei przedmiot służący jako zamiennik dla Runeforgeda, gdy chcemy zachować swój Hydra's Lament. Wciąż będziemy posiadali 40% cooldownu, więc Spirit Robe nam nie jest potrzebny. Można zamienić go wtedy Blessingiem, warto go kupić zamiast Runefrogeda, gdy mamy problem z nakładanym przez rywali CC. Przedmiot prócz protekcji i hp gwarantuje nam właśnie pasywkę, która zagwarantuje nam odporność całkowitą na jeden z cięższych rodzajów CC (stun, mesmerize, knock upy itp) raz na 60 sekund. W praktyce itemek bardzo przydatny, lecz przy zakupie go stracimy dmg, który zyskalibyśmy budując Runeforgeda.

Aktywek przedstawiać chyba nie muszę, bo raczej każdy wie, do czego służą. Nadmienię, że beadsy raczej nie są potrzebne, z racji, że mamy CC immune na ulcie,a jego cooldown przy tym ulcie wysoki nie jest. Opiszę jedynie kolejny według mnie niedoceniany przedmiot w grze. ;) Chodzi mianowicie o Girdle Of Support -jest to bardzo dobry aktyw, kosztujący mniej niż wszystkie (można sobie pozwolić na zmaxowanie w międzyczasie -po powrocie do bazy często zostaje 200 nadprogramowego golda). Daje on nam i wszystkim sojusznikom w pobliżu 20% więcej fizycznej/magicznej siły (u magów często jest to 100! darmowej siły), ma też niski cooldown. Używamy, wpadamy bawołem robiąc popłoch i pozwalając naszym wzmocnionym sojusznikom działać. :D
Praca zespołowa
Praca zespołowa na początku ogranicza się do spamowania pierwszym skillem, później jednak siostrzeniec Konga staje się bardzo ważnym ogniwem walk drużynowych, może on bowiem być inicjatorem jak i egzekutorem. Jeśli o zainicjowanie walki chodzi, to najlepiej spisuje się do tego bawół w połączeniu z girdle of support. Wpadamy w rywali, robimy popłoch, następnie pomagamy innymi skillami dobijać rywali. Możemy też jednak walkę zaczynać z grubej rury ultem. Gdy mamy jednak innego inicjatora w drużynie mamy większą swobodę, w czasie gdy weźmie on ciężar ataków na siebie my skupiamy się na pojedynczych celach atakując tygrysem (stun+pasywka Lamentu Hydry), następnie podstawowymi atakami i 1. Po 3s natomiast, gdy pasywka Lamentu Hydry odnowi się, spowalniając przy pomocy 2 znów otłukujemy podstawowymi atakami rywala i ewentualnie wjeżdżamy ultem. Jesteśmy również ważną postacią jeśli chodzi o gonitwę za niedobitkami (tygrys/sokół, a nawet ult, następnie 1 i 2) oraz zabezpieczanie uciekających sojuszników (przede wszystkim 2 i bawół, z tygrysa zatrzymamy tylko jednego wroga). Jest jeszcze dużo innych dobrych kombosów, lecz podałem chyba wszystkie najważniejsze. ;)
Junglowanie
Syn Wuja Konga nadaje się również do jungli, zwłaszcza dzięki jego 1 skillowi, który zadaje campom i minionom dodatkowe 25% dmg, ponadto jest on perfekcyjną postacią do ganków -ult (najlepiej z szybkim zeskokiem, wtedy wróg nie wie kto jest prawdziwy, czy klon czy my), następnie tygrys z bliskiej odległości, kilka basików, piruet, cios pałą i kill gwarantowany. Polecam używać tej taktyki nawet na jouscie (atakując z boku) i na siege (gankując drugą linię, jeśli mamy ogarniętego towarzysza na naszej).

Opiszę też tutaj kilka porad, które pomogą Ci w walce przeciw Wukongowi. Przede wszystkim:
-Gdy masz ciężkie CC (ale z wysokim cooldownem, jak np. ult Aresa), wstrzymaj się z nim do momentu aż Wukong zużyje swojego i nie będzie miał innej możliwości uniknięcia nakładanego przez Ciebie efektu kontroli tłumu.
-Gdy widzisz siostrzeńca Konga odpalającego ulta dla pewności odsuń się na bezpieczną odległość. Kombos wylądowanie z ulta+tygrys, piruet i 1 może naprawdę bardzo zaboleć. Jeżeli używał go mając prawie całe hp uciekaj od razu używając wszelkiego rodzaju odskoki (o ile posiadasz), gdy miał mniej niż połowę hp to raczej poczeka z wylądowaniem.
-Po tym jak Syn Wuja Konga użyje tygrysa/bawoła jest najlepszy moment by go zabić. Nie będzie on bowiem mógł uciec przy pomocy sokoła. W pojedynkę jednak nie jest to takie proste, tutaj potrzebna jest dobra współpraca drużyny.
-Jak widzisz Wukonga nadbiegającego jako tygrys to schowaj się za miniony (o ile są w pobliżu), lub gwałtownie skręć w którąś stronę, gdy będzie już blisko -powinno to ułatwić Ci przetrwanie.
-Dobry SWK naprawdę praktycznie za każdym razem trafi Cię z 1, to też nie staraj się jej unikać chodząc na boki. Jedyna szansa by uniknąć dmg to po prostu znaleźć się poza zasięgiem, lub lawirować na boki blisko niego (jest to jednak ryzykowne, wtedy łatwiej może nas sięgnąć tygrysem).
Podsumowanie
Siostrzeniec Konga ma olbrzymi potencjał, często może stanowić on o wygranej całego teamu dzięki swoim pogoniom jak i zdolności inicjowania walki. Build spisuje się całkiem dobrze, nawet dla początkujących (którym ja w sumie niedawno byłem jeśli chodzi o tego boga), jak i bardziej zaawansowanych i nie powinien on stanowić problemu w ogarnięciu (uniwersalny, łatwy do powtórzenia). Na potwierdzenie moich słów zamieszczam statystyki moich walk Synem (wszystkie przy użyciu tego buildu), szału nie ma, lecz myślę, że nie ma co narzekać.



Jest to mój pierwszy build, więc proszę nie hejtować za bardzo. :C


Reklama

Komentarze


avatarNuDzIaRzZ (312)
Źle nie jest. K:D jak na taką ilość meczyków to nic specjalnego :) Powiem, że SWK przez to, że buduje się go zawsze inaczej odraża mnie od napisania do niego kolejnego buildu gdzie moje stare są słabe i przeterminowane o 9 miesięcy. Więc Uniwersalnym buildem na Sun Wukonga można nazwać wiele różnych zestawień. Ten zły nie jest: Dajesz mu DMG, Cooldowny, troszkę resistów. Jak dla mnie jest to totalny Uniwersalizm i to chciałeś osiągnąć, lecz na poważniejsze mecze lepiej składać się pod przeciwnika. Zostawiam 5* - zadanie odrobione.
03.11.2014 (19:43)
avatarRyszardzislaw (300)
Dziękuję za opinię. ;) Zdaję sobie sprawę z tego, że nie da się ułożyć jednego buildu "pod wszystko", chciałem jedynie przedstawić propozycję ode mnie, która mam nadzieję komuś będzie w stanie ułatwić przygodę z Wukongiem. :D Pełno już jest buildów na SWK, lecz w żadnym nie było Lamentu Hydry (na którym w sumie mój się opiera), dlatego też dodałem ten, aby podsunąć ludziom trochę inny pomysł na zbudowanie sobie SWK. A co do Lamentu to serio nie rozumiem czemu jest tak mało popularny, wg mnie jeden z najlepszych ofensywnych itemów ._.
03.11.2014 (20:09)
avatarNuDzIaRzZ (312)
Trochę dziwne... bo nie wierzę, że ktoś przetestował ten build w tę jedną godzinę (tzn specjalnie zagrał teraz meczyk aby sprawdzić build) odkąd istnieje i wystawił mu ocenę... która zaniżyła średnią (było pięć). Można powiedzieć, że się czepiam... ale powinniśmy mieć jakieś zasady: Czytam, Gram, Oceniam ;) Co prawda osobiście z góry oceniam niektóre buildy... ale to ze względu na to, że już próbowałem większość alternatyw i mam na ten temat swoje zdanie lub widać, że build się nie zgadza. Poza tym nie oceniam buildów na bogów na których się nie znam. Reasumując: Zniechęcacie ludzi do pisania buildów które zawierają wartościowe poradniki... których większość nie czyta... tylko wejść, sprawdzić, dać 2/3 gwiazdki (tak na zachętę). Może doświadczenie kolegi nie jest duże... ale build się zgadza więc nie widzę problemu aby go solidnie ocenić. Bardziej mu pomożecie krytyką (tą dobrą krytyką) w komentarzu ;)
03.11.2014 (20:31)
avatarOm3nov (348)
Bardzo fajny build, przede wszystkim ładnie opisany i widać włożone w niego starania. Co do samych przedmiotów wg. mnie są bardzo ok CD które jest bardzo przydatne i przede wszystkim przedmioty defensywne jako, że nie rzadko będziemy grali jako bruiser i będziemy musieli jakoś wejść między przeciwników i jeszcze fajnie by było jakbyśmy do tego ustali :) A aktywy, cóż nie lubię sugerować jakie aktywy zakupić gdyż jest to zawsze kwestia względna i zależna od sytuacji. U mnie masz 5* bo build jest bardzo poprawny :)
04.11.2014 (17:00)
avatarRyszardzislaw (300)
Dzięki, bałem się trochę, że może zbyt chaotycznym językiem napisany, bo humanistą to ja nie jestem, ale skoro nikt na to nie narzeka, to znaczy, że nie jest źle. xd Dzięki Nudziarz za stanięcie w mojej obronie, ale ja byłem przygotowany na takie zbijanie oceny -nienawiść ludzka nie zna granic. :D Ale skoro chociaż nielicznym ten build się podoba w przyszłości na pewno jeszcze jakiś rozpiszę. ;)
04.11.2014 (18:54)
avatarAdamkazmirowicz (807)
Nie gram swk ale ładny build,leci 5 :D
PS. Nudziarzz ma X wukonga więc sie zna :D
04.11.2014 (19:23)
avatarSoolzo (30)
Dobry Build! Mój osobisty się diametralnie różni ale SWK to wyjątkowo elastyczna i wszechstronna postać i wiele buildów dobrze mu pasuje! Twój nie dość, że jest ładnie, obszernie opisany i uzasadniony to jeszcze dobry w praktyce!
Leci 5! Tak trzymaj Radzio! :D
08.11.2014 (16:31)
avatarTamSaDrzwi (23)
Build jest świetny, dzięki Tb z powrotem wrócę do tej postaci. Niewiele jest buildów wg mnie tak fajnie opisanych. Leci 5 ;)
26.12.2014 (11:44)
avatarCeglus (229)
Pojechałem dziś na tym bulidzie 9/0 dziękuje :)
04.05.2015 (14:52)
avatarShirei (1308)
Zasmucę cię, ale Spirit Robe daje 10%, nie 15% cdr.
Przy okazji, siostrzeńca, nie bratanka?
A build z poradnikiem bardzo dobre. :)

1234 komentarze *.*

Topowych buildów jest... tylko 28. Będzie je można zresztą zobaczyć jeszcze dzisiaj, jeśli Silent to załatwi. Było jeszcze kilka porządnych buildów, chociaż niewiele. Nie umieściłem ich jednak na liście, bo nie były aż tak porządnie opisane lub używały durnowatego słownictwa, czy też były nieco nieaktualne(chociaż i takich w topowych parę się znalazło, jednak są to rzeczy, które można łatwo raz dwa zmienić).
01.07.2015 (0:47)
avatarRyszardzislaw (300)
Ale przecież Spirit Robe daje 15% cdr. 10% dają takie przedmioty jak Winged Blade, Mail of Renewal, Pythagorem's Piece czy Shield of Regrowth. Po zakupie Jotunna i Spirit Robe ma się 40% cdr, czyli maximum.
01.07.2015 (8:52)
avatarShirei (1308)
Ah. Najwyraźniej nie zmieniono opisu na stronie...
01.07.2015 (18:01)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!