Vamana Ultimate Form

Dodane przez  Nirwel 27.09.2015 (1:39)

Vamana
Podstawowe informacje
ocena
BógVamana42841
Kupione przedmioty
Podstawowe
Alternatywy
sytuacyjne
Aktywy
Reklama
Umiejetności
Clear the Path
1234567891011121314151617181920
Armored Umbrella
1234567891011121314151617181920
Umbrellarang
1234567891011121314151617181920
Colossal Fury
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Witam, na wstępie chciałbym dodać, że nie grywam za dużo na conqestach, bardziej trzymam się 4v4, 3v3 (chociaż na 3v3 ciężej jest ogarnąć rolę suppa), arena, więc jedynie napiszę o wskazówkach jak nim grać, a nie poradnik jak radzić sobie na solo.
Plusy i Minusy
+ dobra ucieczka z 1, lub w ostateczności z ulti
+ ulti które przy pełnym buildzie regeneruje nam ponad 1k hp
+ dodatkowy taunt na ulti :d


- mało konkretnego cc, żeby obronić naszych ziomków, ale dobrze rozegrany sprint z 1 skilla może pomóc
- ulti na pierwszych poziomach może dać omylne poczucie niezniszczalności, ale na to trzeba poczekać
Umiejętności
- Hmm, skill sam w sobie jest oczywisty jedyne kombinacje użycia go to:
- dogonienie uciekającego przeciwnika,
- oddalenie się z pola walki. Przy ucieczce warto pamiętać, że posiada ona podbicie z czego jak jest okazja warto skorzystać, wprawdzie podbicie jest mało kontrolowane i najczęściej przeciwnik leci lekko do przodu, ale my powinniśmy być już wtedy poza zasięgiem wrogich cc
- przerwanie wrogim assasynom obijania naszych dzięki wybiciu ich w powietrze. Jeżeli widzicie, że wrogowie kombinują coś na jednego z waszych (np znikający loki), warto być obok niego z gotowym sprintem, żeby jak najszybciej dać mu możliwość bezpiecznego skontrowania ataku
- można również zacząć teamfight podrzucając najbliżej stojących przeciwników (zacząć można w miarę blisko żeby przynajmniej pierwszy cel był trafiony) i dobrać się do papierów stojących dalej

- Drugi i zarazem nasz najsilniejszy skill który proponuje maksować pierwszy jeżeli jesteśmy z kimś na linii który ją efektownie czyści. W early game jego moc nie raz mnie zaskoczyła, więc gdy mamy ten 4 poziom można go używać gdy wrogowie mają poniżej połowy życia i jeszcze myślą, że mają szanse nas zabić.

- Trzeci nasz skill który moim zdaniem warto maksować pierwszy gdy chcemy ostrożnie czyścić linie z minionów, ale co kto woli. Może on również służyć do obijania naszych wrogów. Umiejętność ta daje slowa naszym przeciwnikom, więc warto go używać też w zwarciu dzięki czemu też będzie łatwiej nim trafić podczas jego powrotu.

- i oto jest, kwintesencja naszej postaci... ulti.
Może zacznę od jego passywek:

1. Obrona fizyczna jest zamieniana w naszą siłę podczas trwania ulti
Więc, łatwo można zauważyć, że im więcej w przeciwnej drużynie fizycznych bogów, tym bardziej możemy sobie pozwolić na wzmocnienie naszej siły podczas ulta po prostu inwestując w większą obronę.

2. Regeneruje 5% naszego maksymalnego zdrowia co 1s
Mocna passywka dzięki której jesteśmy w stanie wyleczyć się o ponad 1k hp i to tylko podczas standardowych 6s trwania ulti

3. Od otrzymywanych obrażeń rośnie czas trwania naszej formy o maksymalnie 4s dłużej. Może i wydaje to się krótko, ale wystarczy na obicie wroga przez ten czas

Ale gdyby to było takie łatwe, gdy po odpaleniu ulta po prostu wszyscy uciekają nie? A więc w team fightach nie możemy po prostu walnąć ulti na początku z myślą, że wszystkich rozwalimy, a więc poniżej parę wskazówek dobrego użycia naszego ulta, mianowicie:

- ulti używamy jak zobaczyliśmy, że któryś z bogów użył ucieczki lub jakiegokolwiek innego skilla umożliwiającego mu odsunięcie się od nas (można go doprawić wtedy jeszcze jakimś aktywem na slowa).
- warto przed ultim użyć wszystkich skilli, bo na co nam one jak podczas swojej kolosalnej formy i tak nie możemy z nich korzystać nie? a cd powinny nam się w miarę ładnie zgrać na dogonienie i dobicie wroga po wróceniu do normalnej formy.
- nigdy nie skupiajcie się na tankach/warriorach(chyba, że nie ma nic innego w pobliżu), może i trochę ich obijecie, ale lepiej wyeliminować coś z konkretniejszym dmg'em, zwłaszcza, że ten kto będzie próbował was powstrzymać sam dostanie po mordzie.
- jeżeli macie poniżej połowy życia i jesteście w środku teamfightu, nie czekajcie jak ktoś użyje ucieczki czy nie, wtedy liczy się przetrwanie i ochrona swoich, więc nawet warto go użyć żeby po prostu rozgonić towarzystwo, a po odzyskaniu zdrowia zawsze można jeszcze zaatakować.
- i oczywiście nie używamy ulta z pełnym hp, najlepiej poniżej połowy paska próbować zmusić kogoś do uniku, żeby następnie mijając jego ziomków wdeptać go w ziemię patrząc jak bezradnie próbowali go uratować i oczywiście pamiętając o użyciu taunta oddalając się z pola bitwy w swojej formie kolosa.
- warto też pamiętać, że nasze ulti można przerwać PPM, więc jeżeli mamy wystarczająco dużo zdrowia i gotowe do użytku skille, a nasz przeciwnik jest po za zasięgiem ciosów, to już wiecie co zrobić ;]
Przedmioty
- standardowe butki, nie ma co się rozpisywać.

- jak dla mnie najlepszy itemek dla vamany, nie dość ze jego pasywka może nam poratować tyłek nawet podczas robienia ulti gdy mamy mało życia, (zawsze zdąży nam się zregenerować go więcej) to jeszcze dodatkowe 450hp dzięki któremu nasze ulti zwróci nam więcej życia.

- alternatywny itemek za nasz BOH, bardziej przyda nam się na conq gdy będziemy musieli dłużej przebywać poza naszą bazą. Co prawda daje on mniej hp co może się nieznacznie odbić na odzyskiwaniu zdrowia z naszego ulta, ale pasywka tego itemu powinna to zrekompensować poza okresami jego trwania.

- itemek też jak najbardziej pasujący do vamany, jego pasywka daje nam szanse na spowolnienie przeciwnika gdy on nas atakuje co podczas trwania naszego ulti może być dla niego już pewną śmiercią (jeżeli nie ma, lub użył swojego skilla z ucieczką).

- alternatywą dla naszego itemka wyżej jest mystical mail, co prawda w obronie fizycznej nie różnią się niczym pomijając, że midgardin mail daje nam o 50hp więcej, ale natomiast jego pasywka jest dobra na papiery, więc jeżeli mamy w przeciwnej drużynie tylko 1 tanka/warriora(siege) i 2 magów, wtedy można z niego śmiało skorzystać.

- itemek idealny jeżeli przeciwnicy mają sporo cc, jego pasywka złagodzi obrażenia zadane po stunach.

- Jeżeli w przeciwnej drużynie nie ma zbyt dużo postaci z cc spirit robe'a można zastąpić np void shieldem, zawsze to trochę więcej fizycznej obrony która wzmocni nasze ulti+pasywka która zmiejszy obronę przeciwnika, oj to będzie bolało.

- itemek który w połączeniu z naszym ulti potrafi wyrządzić konkretne szkody po pełnym nastackowaniu, jak dla mnie nie ma zastępczego itemka dla niego.

i - szczerze powiedziawszy rzadko udaje mi się je dokończyć, i wcale nie są niezbędne żeby kosić ludzi przed ich zakupem, niby przed młotem łatwiej uciec jak ktoś użyje bedsa, ale dodatkowe 400hp które z niego dostajemy w połączeniu z naszą pasywką na ulti brzmi bardziej przekonująco do zakupu go jako itemku zamykający nasz build, ale to zależy od was ;]


No to czas na itemki sytuacyjne:

- ten itemek proponowałbym kupować jeżeli przeciwnicy mają np 2 adc, albo 3 fizycznych bogów, jego pasywka wtedy pomoże nam sprawić by przeciwnik poczuł to co my ;[

- itemek warty kupna jeżeli pełnimy bardziej rolę supporta, i przeciwnica mają np 2 magów, zawsze jest wtedy dobrze chronić naszych jego pasywką.

- sytuacja jak wyżej tylko jeżeli będziemy mieli nadmiar fizycznych bogów z mocnym dmg'em jak adc i assasyn.

Nie polecam kupować 2 itemków w jedym buildzie, lepiej kupić 1 który się bardziej przyda a wolnego slota zostawić na coś lepszego.

- itemek dobry na np 2 adc, lub adc i assasyna który ma duży atak speed (mercury, ao kuang, kali itp), dzięki czemu trochę ostudzimy ich zapał

- itemek na np 2 magów który również pomoże przetrwać dłużej naszym towarzyszom zmniejszając magiczną siłę wroga jak i prędkość ataku co może przydać się na np chronosa, ao kuanga itp

- item o oczywistym użyciu gdy mamy na wrogów jakiś healerów


No to aktywy:

- aktyw tylko przydatny na conquescie żeby szybciej wrócić na linie, lub zaskoczyć wrogów dzięki tepnięciu się do jakiegoś warda

- beadsy, nic dodać nic ująć, używamy na cc żeby nie czekać jak nas zabiją

- itemek który można użyć tuż przed naszym ulti żeby trochę sobie ułatwić sprawę można zastąpić weakening curse jeżeli w przeciwnej drużynie mamy jakiś healerów

- aktyw który dobrze współgra z naszą lwią zbroją jeżeli mamy w przeciwnym teamie nadmiar fizyków lub 2 adc. Chociaż itemek ten sprawdza się też i na ulta magów jak np anubis, zhong kui itp








Praca zespołowa
Pracę zespołową, albo raczej jakąś pomoc naszym ziomkom opisałem wyżej, więc tutaj nie będę się rozpisywał.

No chyba, że oczekujecie jakiegoś kombo z innym bogiem, to jedynie mogę zasugerować coś na zasadzie połączonych ulti cabrakana+trzęsienie ziemi i wbijającego tam vamanę, ale nie miałem okazji czegoś takiego robić, więc nie powiem czy to coś dobrego, a resztę możecie sami rozkminić.
Junglowanie
Przez słabe cc odradzam, ale jak bardzo chcecie to do odważnych świat należy xd
Podsumowanie
Hmm, na podsumowanie mogę dodać:
1. Powodzenia
2. Dobrej zabawy



Reklama

Komentarze


avatarPanSIlent (1425)
Ktoś był wylogowany. Autor niech się zgłosi, abym mógł przypisać build.
#LepszyOdDemokopa
27.09.2015 (11:33)
avatarNirwel (136)
Z grubsza to mi obojętne to było, ale jak chcesz to możesz mi go przypisać. W sumie się przyda, bo jak teraz to przeczytałem to bym może jeszcze coś zmienił/dodał

Ps: szkoda, że nie macie opcji podglądu tematu (chyba że nie umiem szukać ;x)
27.09.2015 (13:39)
avatarMizumai (19)
Ostatnio wypożyczyłem Vamanę i zagrałem nim na buildzie Demo. Skończyłem z statami 7/7/19, nie wiem czy to dobrze, czy źle. Czy warto kupić Vamanę i grać na tym o to buildzie ?
28.09.2015 (14:19)
avatarNirwel (136)
To zależy od przeciwników jak może pójść, nie wiem czy ktoś to testował, więc mogę dać Ci moje staty jakie mam na tym buildzie (wprawdzie vamaną zaczynam grać dopiero i sam jeszcze nie zdążyłem przetestować wszystkich itemów sytuacyjnych :x)
http://www.tinypic.pl/lf13b1072hql
28.09.2015 (23:39)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!