Xbalanque - Adc, solo, arena

Dodane przez  Melpi 28.12.2014 (20:17)

Xbalanque
Podstawowe informacje
ocena
BógXbalanque102892
Kupione przedmioty
Podstawowe
Mid game
Po sprzedaniu itemu startowego
Arena
Reklama
Umiejetności
Branching Bola
1234567891011121314151617181920
Poison Darts
1234567891011121314151617181920
Rising Jaguar
1234567891011121314151617181920
Darkest Of Nights
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Witam. Xbalanque jest to adc bardzo niedoceniany i wykluczany z powodu dużego zużycia many. Ale 95% ludzi który go krytykują nie umieją go budować ani korzystać z jego skili. Mana buff jest to podstawa, przez co niezbyt nada się na mida oraz jungle, ale na solo i adc jak najbardziej.
Plusy i Minusy
+Świetny bonus powera pasywnego
+Wysoka mobilność
+Chyba największe dmg z hitów w late game
+Świetny ult, jeżeli ktoś umie z niego korzystać
+"Czasowy dmg"
+Bardzo łatwa postać

-Trochę duże zużycie many
Umiejętności
- Świetny bonus do dmg, po wymaksowaniu daje nam 50 powera. Przy aktywowanym skilu, po trafieniu w cel nasze ataki podstawowe rozbijają się na dwa dodatkowe, zadając 30% obrażeń kolejnym celom. Jest to umiejętność pasywna (działa cały czas podczas aktywowania, można ją ciągle włączać i wyłącząć) która manę ciągnie tylko podczas atakowania.

- Według mnie najlepszy skill, otrówa przeciwnika zadając mu dość duży dmg co 0,5s przez 3s. Świetny skill do puszowania lini oraz budowania stacków.

- Przez większość uważany za najlepszy skill ze względu na duży dmg. Ja maksuję go na końcu, gdyż mi bardziej przypadła do gustu opcja otruj - > zadaj dmg 3 -> uderz auto-atackiem i czekaj aż zdechnie. Jeżeli cel jest zatruty, otrzymuje dodatkowe 20% obrażeń. Świetny skill do ucieczki, można nim się wbić, zadać dmg oraz jeszcze ucieć.

- Po użyciu nad wrogami pojawia się zegar oraz otacza ich ciemność. Po zamknięciu zegara, wrogowie którzy się ruszają zostają zestunowani. Świetny do ganków, niezastąpiony na arenie. Nie używamy go "na pałę" tylko podczas ganku oraz podczas doganiania celu. W czasie trwania, Xbalanque szybciej się porusza oraz ma większy zasięg auto-atacków.

- Świetna pasywka, za każde zabójstwo otrzymujemy 5 mocy fizycznej. Max 6 stacków czyli w sumie 30 powera.
Przedmioty
Co do przedmiotów to nie ma co sie rozpisywać, ew. zamieniamy na jeżeli enemy team jest bardziej tankowaty. Dzięki tym itemom, zwłaszcza dzięki jesteśmi piekielnie mobilni oraz mamy duży dmg.
Praca zespołowa
Xbalanque jako adc zaczyna standardowo, mana buff i powoli farmi. Najlepiej grać na lini z tankiem posiadającym dużo CC skili np. Ymir. Bijąc miniony, nie używamy Branching Boli, szkoda many. Zatruwamy calą linie dwójką i hitujemy. Podczas atakowania wroga, najpierw włączamy pierwszego skila, przeciwnika zatruwamy, wyprzedamy trójką zadając mu przy tym DMG i dobijamy hitami. Nie jest to trudne, gdyż już około 5-6 lvl bijemy z auto-atacków po 70-80. Nasza pasywka szybko się zapełnia a na Xbalu "Im więcej zabijamy, tym więcej mamy dmg, im więcej mamy dmg tym więcej zabijamy". Na solo działamy podobnie jak na duo, lecz tu miniony możemy bić z jedynką i musimy być agresywni i straszyć wroga (Zwłaszcza gry na lini mamy dobrego pushera np. ra). Dobrze mieć ogarniętego junglera, który do 6 kila pomoże nam obijać, ale nie będzie zabijał enemy.
Xbalanque jest świetny w Teamfightach dzięki ultowi, jeżeli przeciwnik zatrzyma się by uniknąć stuna - zginie, jeżeli nie zatrzyma sie dostanie stuna i zginie, proste.
Junglowanie
Może za jakiś czas ^^
Podsumowanie
Xbal jest bardzo łatwym, bardzo mobilnym, bardzo silnym oraz bardzo niedoceniamym adc, któremu polecam każdemu. Życzę miłej gry i zapraszam do komentowania ;)


Reklama

Komentarze


avatarnewAdams (14)
1. Brak Deathbringera
2. Po co maxujesz ulta na Xbalu
3. O co ci chodziło z tym ''Czasowym DMG''?
Dla mnie build na 3.
29.12.2014 (17:12)
avatarBallcadeias (1265)
Może chodzi mu o dmg per tick czyli trutka.
29.12.2014 (17:20)
avatarShirei (1308)
To nie jest damage per tick, tylko DOT = Damage Over Time. Czyli obrażenia zadawane w czasie.
Per tick by było, gdybyś zadawał obrażenia z każdym "tickiem", ciężko wyjasnić.. Nie ma tego chyba w Smite.
29.12.2014 (17:22)
avatarShirei (1308)
Wracając... Jest w Smite damage per tick, ale tutaj to jest Over Time.
29.12.2014 (17:47)
avatarMelpi (23)
Z tym czasowym chodziło mi właśnie o trutkę.
Po co ci DB skoro w lekko ponad sekundę z bufem bijesz 1200-1300 DMG + Saisy + Skile ;)
Co do ulta ja się już do jego maksowania przyzwyczaiłem, gdy tylko nie dam punktu gdy mogę to ZAWSZE jak gonie przeciwnika mi odrobinę brakuje :x
29.12.2014 (18:53)
avatarmeksyk (17)
1 Nie wiem skad ci sie wzielo te 1200 dmg w sekundę z 1 itemem na cryta.
2 Crit bez DB ssie.
3 Bolą mnie oczy gdy widze jak ktoś buduje xbe z fatalis, jak dla mnie strata miejsca.
4 Po co ci Jotunn`s Wrath? 1 item na CD?
5 Jesli chcesz prawdziwe pier^^^niecie to polecam Transcendence (jak dla mnie ITEM stworzony dla xby).

Pozdrawiam
29.12.2014 (21:36)
avatarMelpi (23)
Szkoda że nie mam jak na grać :D
Kryty po 600 z red bufem, 750 z FG.
Fatalis + Saisy to trochę szybkości ataku jest.
Jotunn? Trochę penetracji + CD + Trochę powera + mana
Transcedence owszem, mana i dmg, ale wówczas muszę np. wyrzucić fatalisa dzięki któremu przeciwnik mi nie ucieknie na rzecz bloodforga dla "lajfstila"
29.12.2014 (22:17)
avatarMelpi (23)
nagrać* O.o
29.12.2014 (22:18)
avatarShirei (1308)
Dzięki któremu nie ucieknie? Masz na ulcie dodatkową prędkość poruszania się i wydłużone basici. Kiedy ulti masz na cooldownie, to możesz użyć 3 poziomu sprinta - działa jak fatalis.
29.12.2014 (23:01)
avatarMelpi (23)
Sprint działa 5 sekund i nie daje mi szybkości ataku, a jak np. w teamfighcie ktoś ucieka to wystarczy że raz go trafię i jestem obok niego. Mogę też doskoczyć 3 gdyby miał escape. Taka sama sytuacja w 1vs1 a adc - oboje bijemy mocno, tyle że ja mogę być bardzo mobilny i mieć szybkie ataki + lifesteal około 100hp za hita i mogę mu ucieć/doganiać go, gdy on takiej możliwości nie ma.
30.12.2014 (12:12)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!