Ymir .- Ulitimate support na każdą okazję <3

Dodane przez  Gryfof 21.10.2014 (14:47)

Ymir
Podstawowe informacje
ocena
BógYmir42344
Kupione przedmioty
Podstawowe
vs mocne ap
vs mocne ad
Reklama
Umiejetności
Ice Wall
1234567891011121314151617181920
Glacial Strike
1234567891011121314151617181920
Frost Breath
1234567891011121314151617181920
Shards of Ice
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Witam,
Poradnik ten dedykuje swoim kumplom z klanu bez których wsparcia nigdy by nie powstał, o tym jak nalezy grac i budowac sie dla danej roli. Ymirem grałem mase czasu tak jak i każdym innym guardianem. Build który podam pochodzi od najlepszych teoretyków i graczy w Smite i nic co znajdziecie na tym portalu nie może się z nimi równać xD

Słowniczek który może Wam pomóc w zrozumieniu tekstu zamieszczam w podsumowaniu.
Plusy i Minusy
    Plusy:
  • Najlepszy stun w grze! Nikt inny z wyjątkiem change( wtedy gdy zultuje na min 3 osobach) nie może się z nim rownać. 2.25 stuna jest absolutnie wspaniałym wynikiem i właśnie jemu oraz genialnej pasywce zawdzięczamy wielką popularność Ymira
  • Pasywka- obok Herkulesa i Anhura ymir posiada najwiekszy potencjał w early game jeśli chodzi o obrażenia
  • Glacier Strike- to umiejętność o mocy której nie posiada żaden inny support w smite- za pomocą jednego skilla na odpowiednim poziomie jesteśmy w stanie wyczyścić linie pełna minionów
  • Najpotężniejsze ulti w całej grze, z wyjatkiem w pełni nastackowanego ulta Isis

    Wady:
  • Brak konkretnego escape jak w przypadku każdgo innego supporta itd.
  • Dla mniej doświadczonych trafienie z 2 to spore wyzwanie ( dlatego zazwyczaj nakładamy najpierw stun )
  • Długi cooldown stuna- całe 18 sekund
Umiejętności
Frostbite- passywka zwiększająca dmg z basic attack -ów x2, wtedy gdy trafimy przeciwnika z każdego skilla za pomocą którego możemy zadać jakieś obrażenia
Ice Wall
Glacier Strike- umiejetność zadaje przeciwnikowi konkretne obrażenia, spowolniając go o 30 procent na 2 sekundy, używamy jej do wave clearu (patrz słownik), poke-u, jako escape
Frost Breath- nasza najwspanialsza umiejętność - stun
Ice Sheards - najpotęzniejsze ulti w grze, scalling obrażeń 150 %!( polegający na dodawaniu 1.5 punkta ataku za każdy punkt naszego magical power) Używamy go do zabezpieczania gf, fg, ganków, izolacji konkretnych przeciwników podczas teamfight-ów, itd.

Combosy:
Stun- Glacier-strike ( w tym momencie zadajemy tak duzo basic attackow jak tylko mozemy, licząc, że przy pomocy naszych sojuszników uda sie zdobyc fraga; standardowo są to 2 ataki, jeśli nie mamy na sobie speed buffa, warto zachować odległość od przeciwnika na tyle dużą, na ile jesteśmy w stanie trafić z 2) -ścianka ( ze ścianki skorzystamy w momencie kiedy przeciwnik aby uniemożliwić przeciwnikowi ucieczkę za pomocą jego "dasha" (np. dla agni jest to flame path), albo dopiero wtedy gdy przeciwnik użyje swój escape który umożliwia mu potencjalne przeskoczenie naszej ścianki (skok fenrirka)

Stun- Ice sheards (ten combos jest skuteczny wtedy gdy przeciwnik nadal ma swoj escape. Najpierw stunujemy go, ultujemy tak szybko jak się da, a następnie anulujemy nasze ulti ponownie wciskając 4. Najefektywniej będzie skorzystać z niego przy pomocy takiego boga jak Mercury. W momencie w którym kończy sie czas działania naszego stuna, Merc używa na wrogu swojego 3 - dając nam dodatkowe 1.5 s naładowanie naszego ultimate. To w zupełności wystarczy aby zadać pełne obrażenia płynące z naszego ultimate( potrzeba na to 3 s)

Ymirek stunując przeciwnika zatrzymuje się w miejscu i stun działa od 0.5 s. Nie mając bonusów do prędkości ruchu, nie możemy zestunować przeciwnika na maksymalny dystans ,dlatego zawsze należy być bliżej by mieć pewność ,że nie zdaży uciec.

Stun - glacier-ult ( stosujemy to kiedy przeciwnik skorzysta z escape i nie posiada takich szczwanych aktywów jak Combat Blink czy Sprint tier 2, stunujemy, następnie bijemy przeciwnika basicami, nakładamy glacier strike i stając jak najbliżej wroga ultujemy. Koleś dostaje slow 80 proc na 2 sekundy- nie ma więc szans na ucieczkę z pola rażenia naszego ulta)

Przedmioty
Ymirek jak każdy mag - support zaczyna od:
Watchers gift- item zapewniający regeneracje życia i many na w miarę przyzwoitym poziomie, a także hajsów za last hity które zrobi nasz adc ( dlatego nie last hitujemy)
Hand of the gods- item który pozwala nam na zadanie 480 dmg do 3 minionów. Ulepszając go na 2 poziom skraca nam cd ze 120 do 90 s ,a kupując Wraith of the gods ( 3 poziom HoG-a), pozwoli nam na z-last-hitowanie Gold Fury i Fire Gigant- na poziomie 25 % ich hp (pasek życia świeci się na żółto) Obowiązkowy item dla KAŻDEGO supporta.

Następnie kupujemy 3 hp potki i 2 wardy. Wardy rozstawiamy w punktach oznaczonych na mini-mapce za pomocą koloru czerwonego. Następnie wracamy do bazy, kupujemy 3 mana potki i biegniemy zrobić blue buffa z lub dla naszego adc- więcej o tym kiedy i co należy zrobić napisałem w Pracy zespołowej xD

Kolejnymi itemami które poprosu musisz kupić są:
Midas boots- kiedy kupujemy ten item napisałem w Pracy zespołowej, zapewni nam nadwyżke golda który wydamy na dwa rodzaje wardów, i potrzebne nam itemy.
Soverighty - item który każdy support niezależnie od postaci powinnien mieć - daję wszystkim pobliskim sojusznikom bonus do obrony w wysokości 20 pkt, a nam mase fizycznej obrony, która pozwoli nam wytrzymać wiele ataków wrogiego adc, pozwoli nam na tankowanie map objectives, i da całkiem całkiem Hp.

Combat blink- zaczynając od blinka w miarę potrzeby dokupujemy kolejne poziomy różniące się między sobą czasem po którym możemy aktyw ponownie użyć. Combat blink da nam po użyciu bonus 40 % do poruszania się.

2 wardy/ 1-2 mp potion (opcja A) lub 2 wardy/ 1 sentry ward ( opcja B)
A. Korzystamy z niej wtedy, gdy nie mamy szans na zrobienie gf, fg (są już zrobione, bądz ani my ani nasz przeciwnik nie ma odpowiednich możliwości- itemy, lvl- by je wykonać

B. Kiedy istnieje dla Was szansa by zrobić gf/fg- sentry stawiasz tak, by pokrywał teren na krórym możecie robić gf. Sentry pokazuje także wardy przeciwnika, które rozstawił na danym terenie i ma standardowy " czas życia" 3 minuty xD


Oto lista aktywów które możesz zakupić w zależności od sytuacji:

Weakening curse- na przeciwników posiadających leczenie, aktyw spowolni twoich wrogów - tak by wam nie uciekli

Blink - teleportacja, umozliwia ci ganki nawet wtey gdy przeciwnik zwardował swoją linie- z kilka sekund znajdujesz się tuż obok niego i stunujesz go, a on nie ma szans na ucieczkę

Shell of defense- tarcza zwiększająca obronę twojej drużyny- kupujesz ja gdy przeciwnik posiada bogów z umiejętnościami obszarowymi- poseidon, chaac, zhong kui itp.

Heaven Agillity- kupisz wówczas gdy grasz postacią mogącą leczyć sojuszników (aphrodite, guan yu, sylvanus) lub gdy przeciwnik ma mocny slow potential. Aktyw wzmacnia wasze leczenie o 25 proc. dając wam całkowita odporność na slow przez 5 sekund z bonusem 40 proc do prędkości ruchu.

W przypadku Ymira zawsze jako 2 aktyw wybrać Combat Blink, nakłaniając kogoś z Twojej drużyny aby kupił Weakening Curse jeśli przeciwnik ma healerów.


BUILD :
Przedmioty z buildu podstawowego kupujemy ZAWSZE grając Ymirkiem jak i każdym innym bogiem na supporcie.

Ymir nie posiada konkretnego escape (ścianka pod nogi się nie liczy xD) więc w tym przypadku o ile nie natrafimy na mocnych magów należy dołożyć jako nasz 3 item( 1 po podstawowym buildzie ) przedmiot na prędkość ruchu.

Ymir zawsze jako 2 aktyw kupi Blink, więc jeżeli przeciwnik ma dużo rożnych spowolnień i nie jesteśmy w stanie mu uciec to zamiast Witchblade zakupimy WINGED BLADE (item dodaje odporność na slow).

Mamy 2 opcje buildów do wyboru na dalszą grę.
Opcja A vs mocne ap (attak power- moc magiczna) 3 poziom Stone of gaia kupimy kończąc nasz build. Stone of gaia wymienimy na droższy BULWARK OF HOPE ( kiedy hp spadnie nam do naszych 25 proc otrzymujemy tarcze redukująca 50 proc. kolejnych obrażen przez następną sekundę) , kiedy przeciwnik posiada ogarniających nukerów w swojej drużynie ( Poseidon , Kukulan itd.). Są to postacie które za pomocą swojego combo potrafią zabrać nam 90 proc naszego hp w 2 sekundy.

Midasy sprzedajemy kupując SHOES OF FOCUS ( ze względu na redukcje cd ) kiedy już ukończymy nasz build lub gdy tuż po naszym powrocie do bazy mamy szanse na szybką wygraną :P

W buildzie vs mocne ad możemy zrezygnować ze stone of gaia jeżeli np. gramy vs 5 ad lub magowie nie umieją grać swoją postacią i nic nam nie robią :-) Na ten item możemy podstawić przedmiot obniżający def przeciwników , ograniczający ich leczenie, Gem of isolation co doda nam extra slow, ogólnie co dusza pragnie, celujemy aby pomóc innym ,ale nie by zebrać kille xD

Praca zespołowa
Grając jako support-
Start:
1. Gre zaczynasz w zależności od zrenderowania mapy w punkcie oznaczonym na niebiesko. Jeżeli dłuższa linia znajduje sie po waszej prawej stronie po uprzednim postawieniu wardów w punktach oznaczonych na czerwono. 1 daje nam pewnosc ze przeciwik mid harpi nie ukradnie, 2 mówi nam czy po zrobieniu swojego buffa przeciwnik uda sie prosto na linie czy może spróbuje ukraść nasz :)
W tym momencie masz 2 opcje:
a) zaczynasz razem z adc i mid lanerem od mid harpi, a nastepnie udajesz sie po blue razem ze swoim carry
b) zaczynasz od blue buffa, czekasz aż twój adc znajdzie się w jego zasiegu i wtedy go last hitujesz. Blue dla adc ( ale nie wtedy gdy grasz aphrodite na supp , ze względu na jej passiv)
2. Zaczynasz po "waszej" lewej. Razem z adc robicie blue buffa, ale nie uzywasz już Hoga.
W tym momencie na zmiane razem z carry tankujecie creepa aby stracic jak najmniej hp przed wejsciem na linie. Jeżeli twoj adc okaże się debilem i nie zechce stać w zasiegu buff campa, użyj healh pota aby sie podleczyć.
GRA NA LINI:
Ten etap potrwa do momentu odnowienia sie mid harpi czyli do +- 3 min 15s
Na wczesnym etapie gry masz 2 możliwości:
1) z-outpusch-owanie przeciwnika- polega to na zepchnięcie lini z waszymi creepami pod jego własną wieże. Za każdym razem kiedy last hituje ona waszego creepa przeciwnik nie otrzymuje złota i zaledwie 66 % doświadczenia.
2) zamrożenie lini- technika polegająca na samym last hitowaniu creepow bez uzywania umiejętności. Spowoduje ,że przeciwnik chąc otrzymać doświadczenie znajdzie sie niedaleko lini, a to umożliwi zaatakowanie go i zdobycia fraga. Jeżeli tego nie zrobi straci exp i złoto co bardzo mu sie nie opłaca :P

Wujek dobra rada radzi:
- utrzymuj życie na poz. min. 75 % i mane na min. 50 %. Da ci to szanse na przeżycie ewentualnego ganku ( zgodnie z zasada jungler siedzi na solo do 2 min, nastepnie udaje sie na mida robi, robi red razem z mid lanerem i gankuje duo- spodziewajcie sie ganku od 2.30 min grając ostrożniej, bliżej własnej wieży.
- last hituj miniony których nie jest w stanie zrobić adc
- pomoz hunterowi w clearze ile jestes tylko w stanie- jeżeli macie problem ze skończeniem lini mniej więcej w tym samym momencie co wasz przeciwnik maksuj najpierw skill który do tego służy. Jeżeli przeciwnik skonczy creepy szybciej od was cofacie sie, nawet pod wasza wieże, a potem majac wysoki wskaznik zycia idziecie z pierwszej lini by ja "przepchnąć ".
- Kiedy lnia znajdzie sie pod wieża przeciwnika a nie jungler wroga nie opuścił jeszcze solo - udaj się wraz z adc po jego buffa, znajdującego się tuż przy waszej lini, zabezpieczając go za pomocą hoga, lub pojdz zgankować mida. Nikt nie spodziewa się ganku w tym czasie, a tym bardziej mało kto warduje wówczas mida.
- Kiedy przeciwnik wybywa po waszego buffa- zwołujesz mida i junglera i razem z nimi bronisz tego co wasze :p
- Skupiasz sie na najbardziej istotnych przecwnikach- na etapie w którym możliwe jest zabicie gold fury- focusujesz supporta jeżeli nie spowoduje to straty kilku twoich ziomków. Jeżeli tak to zabijcie najpierw magow i adc przeciwnika, najlepiej poprzez ganki 3 na 1 xD jezeli sie nie daja to zaczynacie gf, oni sie schodzą, wowczas ja resetujecie aby podczas walki nikt ja nie tankował i zabijacie co bardziej nieostrożnych wrogów.
ROTACJA NA MIDA:
jak juz napisałem robisz to na 3 15, opuszczasz linie na 3 00, idziesz dokładnie na linie na którym czeka twój mid skłonny by podzielić z tobą doświadczenie, najlepiej będzie gdy uda ci sieskutecznie zgankować i zabić mida przeciwnika ( z 2 powodów- 1. dzielenie expa daje 50 % dośw wiecej 2- mid do tej pory expil sam, więc ma najwięcej kasy i dośw ze wszystkich).

Jeżeli spoznisz sie na mid-fale to postoisz przy mid furiach od twojej lini, w momencie kiedy twoj team robi te 2 ty robisz te.

Jesli support przeciwnika podaży na mida razem z toba- stunujesz go , a nastepnie po uzyciu twojego skilla na lane clear hogujesz mid campa. Następnie o ile nikt mu nie jest w stanie pomóc spuszczasz mu srogi łomot zmuszając do powrotu do bazy.

Po pomyślnym zabezpieczeniu mid campów wracasz sie do bazy - gdy uzbierales 1800 zlota( po sprzedaniu zbędnych potków)- na midas boots i 2 wardy, lub wracasz z powrotem na duo, robisz buffa razem z adc lub gankujesz adc wtedy gdy jest ku temu sposobnosć ( brak junglera lub mida przeciwnika w pobliżu, albo adc zużył swoj escape i można nie ma jak tobie uciec. Jak zawsze robisz wszystko by twój adc dostał killa, ale nie wachasz sie sam po niego sięgnać jeżeli przeciwnik niebawem może wam uciec :PP Potem wracasz do bazy.

DALSZA GRA:
Kolejny etap gry ciągnie się aż do poznego mid,late game-u

Po kupnie midasów wracasz na duo, dzielisz exp z adc, po pojawieniu się kolejnych mid campów (6.30, idziesz na mida 15 s wcześniej, mid furie tak jak i buffy pojawiają się cyklicznie co 3 minuty, gf co 5 ,a fg co 10) pomagasz w ich zabezpieczeniu. Kiedy stracisz mane, hp i nie masz szans na ich korzystną regeneracje wracasz się do bazy uzupełniając zapasy. Na tym etapie gry gdy stanie się możliwie zrobienie GF , zakupisz 3 poziom Hand of the gods- wraith of the gods,a także aktyw który umożliwi tobie i twoim przeciwnikom zabicie przeciwinika. Zaczynasz od jego 1 poziomu, podnosząc go o jeden przy każdym kolejnym powrocie do bazy.
Podsumowanie
Poniżej zamieszczam słownik pojęć które powinniście ogarnąć by zrozumieć powyższy tekst:
-escape- umiejętność służąca do ucieczki
-dmg potential - możliwość zadania pewnej ilości obrażeń na danym etapie gry
-mid- środkowa linia
-adc- (z ang. Attack Damange Carry) najczęsciej hunter, rzadziej mag, postać która buduj się tylko i wyłacznie w atak kupując aktywy zapewniające jej funkcjonowanie na lini, w dzungli
-duo- najdłuższa linia na mapie, grają na niej adc wspierany przez supporta
-solo- linia na której najcześciej zaczynają solo laner w postaci warriora lub maga, rzadziej assasyna jak loki czy bakasura oraz jungler
-Support- rola polegająca na m.in. wspieraniu adc na lini, wardowanie praktycznie całej mapy (map objectives- gold fury (gf) i fire gigant (fg), określone punkty przy danych liniach), pomoc w kradzieży (steal) buffów przeciwników, oraganizowanie, wspieranie ganków, izolacja konkretnych postaci za pomoca swojego CC( crowd control- wszelkiego rodzaju stuny, slowy, knocbacki) itd. itp. Tego jest cała masa i dlatego uważam ,że support jest najważniejszą a zarazem najciekawszą rolą w grze xD
-wave clear- "czyszczenie" minionów z lini
-poke- zadawanie obrażeń przeciwnikowi tracąc przy tym jak najmniej własnego życia
-hp- hit points- ilość punktów życia
-mp- mana points


Reklama

Komentarze


avatarPanSIlent (1368)
Brak takich dupereli jak praca, junglowanie, podsumowanie, brak obrazków, brak tekstu i kolorów xDDD
Bóild do kosza xD
21.10.2014 (19:16)
avatarAdamkazmirowicz (807)
Gryfof ma x ymira wie co mówi , kiedyś z nim grałem dużo , byłem z nim w jednym klanie , może mnie pamięta :D
5*
21.10.2014 (21:04)
avatarGryfof (1)
PanSilent - Co ty piszesz cebulaczku, jak nie ma jak są xD
23.10.2014 (21:07)
avatarPanSIlent (1368)
Gratulacje, otrzymujesz order Virtuti Cebulari :D
23.10.2014 (21:28)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!