Z drzewa koń na biegunach [Arena Build]

Dodane przez  Threaten 04.09.2017 (13:10)

Chiron
Podstawowe informacje
ocena
BógChiron4704
Kupione przedmioty
Podstawowe
Obrażenia
Sytuacyjne
Reklama
Umiejetności
Training Exercise
1234567891011121314151617181920
Masterful Shot
1234567891011121314151617181920
Giddyup!
1234567891011121314151617181920
Centaurus
1234567891011121314151617181920
Opis Buildu
Wprowadzenie
Witam. W tym poradniku chciałbym przedstawić mój sposób na granie Chironem.

Na początek pozwolę sobie przytoczyć fragment historii Chirona, gdyż mam świadomość, że wielu graczy Smite ma straszne ciśnienie na lore. (Sam jestem jednym z nich).



Chiron, zwany także Chejronem, według wierzeń greckich, był najmędrszym z centaurów. Jego ojcem był Kentauros, syn Iksjona. Niektóre źródła podają, że Chiron był synem tytana Kronosa.
Chejron był nauczycielem i mentorem wielu greckich herosów. Nieśmiertelny król centaurów był znany ze swej biegłości w sztuce lekarskiej.
Pewnego razu odwiedził go Herakles. Chiron przyjął gościnnie. Herakles poprosił go, aby ten otworzył dzban wina otrzymany od Dionizosa. Chiron tłumaczył mu, że innym centaurom by się to nie spodobało, lecz Herakles przypomniał mu, że Dionizos nakazał otworzyć dzban, kiedy heros przybędzie. Chiron dał się przekonać i otworzył dzban. Jednak zapach wina przyciągnął inne centaury, które zaczęły się gromadzić wokół domu Chirona. Rozpoczęła się walka, w której Herakles przypadkowo zranił go zatrutą strzałą. Chiron mimo swej nieśmiertelności, dręczony bólem z zatrutej strzały wybrał śmierć. Nie mogąc umrzeć, zgodził się przenieść swoją nieśmiertelność na Prometeusza. Po śmierci został umieszczony przez Zeusa na niebie, jako gwiazdozbiór Centaura.

Dodaję również link do filmu Hi - Rezu przedstawiającego Wielkiego Nauczyciela. KLIK
Plusy i Minusy
PLUSY:
  • Wysoka mobilność
  • Znakomita ucieczka
  • Wysokie obrażenia podstawowych ataków
  • Potrafi zdjąć efekty CC z sojuszników
  • Dobijanie przeciwników z drugiego skilla
  • Ulti, które może nam uratować życie


MINUSY:
  • Ciężki early game
  • Dość wysokie cooldowny
  • Nie najlepsza bazowa szybkość ataku
  • Ciężko trafić przeciwnika z ulti

Umiejętności


Co każde 12 sekund Chiron zbiera zioła na okłady lecznicze. Każde użycie umiejętności sprawia, że okład zostanie użyty aby uleczyć Chirona lub sojusznika z najmniejszą ilością zdrowia w promieniu 30 jednostek.

Co tu dużo mówić. Według mnie pasywka jest w porządku, nieraz ratowała tyłek mi lub moim sojusznikom.



Chiron ostrzega sojuszników, aby opuścić obszar, jednocześnie usuwając efekty kontroli tłumu. Wybuch zadaje obrażenia wszystkim wrogom. Dodatkowo oznacza on wrogów dla umiejętności Masterful Shot.

Bardzo dobra umiejętność obszarowa. Wysokie obrażenia, usunięcie CC z sojuszników, naznaczenie dla drugiego skilla. Osobiście maksuję tą umiejętność jako pierwszą. Znakomita jeśli chodzi o czyszczenie linii (przydatne na conqueście).



Chiron pasywnie nakłada znak na wrogach gdy atakuje ich z podstawowych ataków lub z umiejętności Training Exercise i Centaurus obniżając ich fizyczną obronę. Chiron w przeciągu 3,5s może aktywować tę umiejętność i wystrzelić samonaprowadzające strzały na oznaczonych przeciwników. Oprócz zadania obrażeń, nakłada też spowolnienie.

Jest to umiejętność, która czyni Chirona strasznie irytującym dla przeciwników. Umiejętność przydatna kiedy przeciwnik zdołał oddalić się od nas, czy to na jego dobicie, czy też spowolnienie. Maksujemy jako drugą.



Chiron galopuje do przodu, zadając wrogom obrażenia, podrzucając miniony oraz wykopując wrogich bogów. Chiron otrzymuje buffa do siły fizycznej na czas trwania umiejętności. Chiron może używać ataków podstawowych podczas trwania tej umiejętności.

Wszechstronny skill. Możliwość ucieczki oraz dogonienia przeciwnika. Buff do siły fizycznej, który uczyni nasze ataki podstawowe jeszcze bardziej potężnymi.



Chiron zmienia się w konstelację co pozwala mu na wystrzelenie trzech strzał na długi dystans zadając obrażenia nawet przez ściany. Jeśli Chiron zostanie zabity podczas używania tej umiejętności, nie umiera dopóki nie skończy się czas na użycie strzał lub gdy użyje już wszystkie trzy, lecz przypłaca to tym, że nie jest w stanie się ruszać podczas jego trwania. Jeśli Chiron zabije wrogiego boga podczas gdy normalnie zostałby zabity przeżywa on z ilością życia równej zadanych obrażeń.

Wysokie obrażenia, nieśmiertelność na czas trwania skilla, przy umiejętnym i świadomym używaniu tej umiejętności możemy wyjść z wielu beznadziejnych sytuacji. Jedynym problemem może być trafienie każdego strzału, lecz po kilkunastu grach staje się to proste.
Przedmioty


Podstawa. Chiron cierpi na brak many. Dzięki temu itemkowi trochę złagodzimy tę bolączkę centaura. Składamy pierwszy, ponieważ chcemy szybko go nastackować co drastycznie zwiększy nasze obrażenia.



40 siły fizycznej i 18% szybkości ruchu? Biorę w ciemno. Najlepsze buty na Chirona. Koniec kropka.



Ogromny kopniak do siły fizycznej, trochę penetracji i many i, co najważniejsze, 20% CDR. I to wszystko za 2450 złota! :)



Boost do siły fizycznej i obrażeń krytycznych. Dzięki temu itemowi Chiron potrafi oneshotować niektóre postacie. Z autoataku.



Executioner oferuje nam aż 25% szybkości ataku wraz ze świetną pasywką i siłą fizyczną. Według mnie must-have.



Kolejny przedmiot zwiększający szansę na uderzenie krytyczne. Dodaje nam on również niezbędną Chironowi szybkość ataku.
Dodatkowo, jeśli trafimy wroga uderzeniem krytycznym to zaaplikujemy mu truciznę, która zada mu obrażenia, zmniejszy te zadawane przez niego i spowolni go o 20% przez 3s. Dodajmy jeszcze do tego spowolnienie z drugiego skilla ^^




Wind Demon jest dobrym trafem jeśli jeszcze bardziej chcemy podkręcić nie tylko kryta, ale również szybkość ataku. Oprócz domyślnego 10% szybkości ataku, pasywnie dodaje on nam dodatkowe 20% (!) SA na 5s jeśli krytycznie trafimy przeciwnika.



Brakuje penetracji? ^^ Jeśli zaczynamy umierać niepokojąco często, polecam zakupić ten przedmiot. Pasywka może uratować nam dupę.



Jeszcze szybsze czyszczenie fali dzięki pasywce. Wprowadza nasze ataki podstawowe na wyższy poziom. Polecam ten przedmiot jeśli w drużynie przeciwnej jest jakiś feednięty ADC.



Przedmiot standardowy jeśli team przeciwny posiada jakiś healerów. Dodatkowo daje nam aż 15 penetracji.



Jeśli nie dajemy sobie rady z przeciwnym tankiem to z odsieczą przychodzi nam Qins Sais.



Toxic Blade jest świetną alternatywą dla Brawlera. Po pełnym nastackowaniu daje nam obniżenie leczenia aż o 60%. Dodatkowym profitem jest szybkość ataku i mała dawka zdrowia.


Przedmioty, których opis jest pogrubiony zostały zasugerowane przez użytkownika o nicku aditirex za co jestem mu bardzo wdzięczny.
Praca zespołowa
Chiron znakomicie współpracuje z bogami, którzy posiadają stuna lub roota. Posiada on również dobrą synergię z Aresem. Gdy Ares zdoła ściągnąć paru przeciwników w jednym miejscu, możemy użyć jedynki. Nałoży nam ona znak na wszystkich tych bogów i zabezpieczy nasz team przed ewentualną ucieczką na tzw. low hp.
Junglowanie
Ciężko jest dżunglować na arenie.
Nie gram conquestów, ale jestem pewien, że Chiron ma potencjał na dżunglera. Dobry clear z jedynki. Slow z Masterful Shot. Możliwość szybkiego dostania się do wroga. Można spróbować pójść nim do lasu, lecz pamiętajmy by zakupić wtedy Odysseus Bow.
Podsumowanie


Chiron jest bardzo silnym ADC bazującym na atakach podstawowych. Tona obrażeń i mobilność, jednak kosztem szybkości ataku, dlatego tą szybkość ataku musimy mu zapewnić poprzez odpowiednią itemizację (czyt. build). Polecam wypróbowanie różnych przedmiotów sytuacyjnych, a jestem pewien, że znajdziesz swój ulubiony sposób grania konikiem.


Reklama

Komentarze


avataraditirex (1084)
Już myślałem, że nikt nie wie jak wygląda build na tej stronie, jak widać jesteś jednym z nielicznych, którzy to wiedzą:D

Build zrobiony z jakimś większym zaangażowaniem niż 5 minut i wyrąbka. Do pracy zespołowej, nie będę się aż tak przyczepiać bo jednak to build na arene. Abilitki są dobrze opisane(jeszcze tak podkreślone, tak jedwabiście), tylko brakuje mi tego, że kiedy chiron umrze, podczas ulta, to przestaje się ruszać, co trochę czasem wybija z rytmu.

Co do itemów, co tak zazwyczaj robisz jako ostatni itemek? Bo nie wiem za co cie skarać, zamiast brawlera na tym buildzie robiłbym toxic blade, ponieważ daje atack speed(powiedzmy sobie szczerze 1,47 as to nie za dobry wynik) no i chiron to adc i nie spami abilitkami zwłaszcza, że nawet po kupieniu jotuna nadal masz od 10 do 14s cd, dodajmy do tego że z toxic blade po 3 basicach ma więcej antyheala niż po brawlerze. Powróciła trochę meta 3 crytów(przez buff poisoned stara) i raczej w starciu 1vs1 na ogarnięte adc możesz to przegrać przez spam crytów i zmniejszenia dmg z pasywy poisoned stara.
Tak naprawdę całokształt tego buildu psuje mi ten jotun, jakby to była neith która wali milion dmg z abilitek, to bym nie marudził, ale tak to meh. Rozumiem że cdr, dmg i pene, ale to adc akurat bardziej idzie pod basici niż abilitki. Dałbym właśnie zamiast niego jakiś lifesteal taki jak asi. Jeśli naprawdę nie chcesz lifesteala, bo fontanna ci wystarcza, to odyseusz/crusher/quinsy/wind demon.
04.09.2017 (14:57)
avatarThreaten (1)
Po pierwsze chciałbym podziękować zarówno za pochwały, jak również za słowa krytyki.

Dziękuję, że zwróciłeś uwagę na mój błąd w opisie ultimate. Na pewno poprawię tą pomyłkę.

Co do Brawlera i Toxic Blade, muszę przyznać ci rację. Toxic Blade po nastackowaniu ma więcej antyheala. Jednak to co skusiło mnie na przedstawienie w tym buildzie Brawlera aniżeli Toxic Blade jest penetracja i siła fizyczna, których Toxic nie może zaoferować. Z tego powodu Brawler jest w przedmiotach sytuacyjnych.

W pełni również zgadzam się z zasugerowaniem Crushera, który jest naprawdę dobrą alternatywą dla Brawlera jeśli chodzi o penetrację, a dodaję nam również as przy jednoczesnym małym spadku siły fizycznej.

Przedstawiłem sposób w jak ja buduję Chirona i rozumiem jeśli ktoś ma inne zdanie na temat itemów jakie powinno się na niego składać. Najwygodniej gra mi się właśnie takim buildem, co jednak nie zmienia faktu, że da się wykrzesać z Chirona jeszcze więcej. Cały czas uczę się gry i staram się wykorzystać potencjał do maksimum każdej postaci którą gram.

Oczywiście wezmę pod uwagę twoje zastrzeżenia i postaram się poprawić ten build.
04.09.2017 (15:54)
avatarCrucy (657)
A ja jako zwykły śmiertelnik przyczepię się jeszcze do stackowania na arenie:

1) przeciwnicy mają przewagę w early (czasem nawet i w mid game)
2) każdy powinien zabijać miniony i przekazanie tego zadania jednej osobie jest ryzykowne i często prowadzi do starty punktów (bo akurat ta osoba pójdzie do fontanny/ucieka/bije się)
3) jak jedna osoba stackuje to da się przeżyć, ale jak dwie lub (o zgrozo!) trzy osoby stackują, to arena polega na spamowaniu "I AM BUILDING STACKS I AM BUILDING STACKS I AM BUILDING STACKS I AM BUILDING STACKS I AM BUILDING STACKS"

Cała reszta buildu (oprócz brawlera) jest skierowana pod basic attack i uważam, że obyłoby się bez tego itemka.
04.09.2017 (15:58)
avatarPanSIlent (1428)
Adi po PIĘCIU minutach pracy wybrał Twój build.
Kod wysłałem ci na E-mail.
11.09.2017 (8:31)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!