[Poradnik] O co kaman z ATK i DEF?

Dodane przez  PanSIlent 14.07.2015 (18:33)

 

Jak to działa? Zadałeś umiejętnością 300 obrażeń a wróg posiadajacy 200 zdrowia i tak przeżył. Głowisz się jak to możliwe, że nie możecie w pięciu ukatrupić wrogiego Tanka? Cóż. Pomimo wakacji przejdźmy do matematyki. Jedziemy z tym koksem.

 

 

Zacznijmy od podstaw. Istnieją trzy rodzaje zadawanych obrażeń: FizyczneMagiczne, oraz obrażenia True. Klasyfikacja bogów dzieli się na fizycznych i magicznych i wpływa to na rodzaj obrażeń jakie zadają. Łagodzenie obrażeń fizycznych jest zapewniane przez obronę fizyczną, podobnie rzecz ma się z magicznymi obrażeniami, które są łagodzone przez magiczną obronę. Obrażenia True nie mogą być pochłonięte ani łagodzone więc zadają pełną wartość określonych obrażeń. Jednakże to rzadki przypadek i nie zobaczysz tego u wszystkich bogów. Dobrym przykładem jest Last Breath - Ultimate Serqet zadające obrażenia True przez 5 sekund.

 

Istnieją rzadkie przypadki w których bóstwo sklasyfikowane jako fizyczne może zadac obrażenia magiczne. Tutaj na scenę wchodzi Mystical Mail zadające magiczne obrażenia w formie aury.

 

 

Statystyka "Power" zwana zwyczajnie mocą. Wpływa ona na siłę umiejętności boga. Większość bogów zaczyna z zerową mocą i zdobywa ją tylko poprzez przedmioty. Przykładem wyjątku jest Kukulkan, któego umiejetność pasywna - Power of the Wind Jewel - zapewnia mu na start moc magiczną równą 5% jego maksymalnej many.

 

 

 

Jednak po odwiedzeniu trybu Conquest przekonasz się, że we wczesnej fazie gry bogowie atakują bazowymi atakami, aby nie marnować many i nie ryzykować utraty swoich umiejętności. Skalowanie mocy ataku bazowego jest zależne od poziomu boga oraz jego mocy. Statystyka "Basic Attack" pokazuje jak wysokie obrażenia zostaną zagwarantowane i nie zostaną złagodzone. Przywołajmy teraz matematykę - postrach wakacji:

 

Obrażenia bazowe + (Obrażenia bazowe zdobywane co poziom × poziom boga) + (100% mocy fizycznej LUB 20% mocy magicznej)

 

Z tego prostego wzoru wynika, że, przykładowo - bazowe ataki Agniego wynoszą 34 + 1.5 × level + 20% mocy magicznej.

Kilkoro bogów ma większy progres obrażeń - zmienia to szybkość i obrażenia bazowego ataku i w specjalnych przypadkach pozwala na atakowanie celów nie tylko przed sobą. Przykładowo - Osiris.

Używanie bazowych ataków redukuje szybkość ruchu o 50% (statystyki pozostają bez zmian) więc warto się zastanowić nad kupnem Hastended Fatalisa.

 

 

Obrona to już inna para kaloszy. Podobnie jak siłą ataku, obrona również skaluje się wraz z poziomem. Przykładowo pełna obrona fizyczna Ymira wynosi 23 + 3.3 × poziom + fizyczna obrona z przedmiotów. Jeśli zignorujemy teraz penetrację, całość powinna wyglądać tak:

 

Obrażenia = (100 × Złagodzone obrażenia)/(Obrona + 100)

 

Po obliczeniach wychodzi na to, że obrona wynosząca 50 zredukuje obrażenia o 33%, 100 zmniejszy o 50% a 150 zmniejszy aż o 60%. Przykładowo (wciąż ignorując penetrację), Celestial Beam Ra powinien zadać 400 obrażeń ale jeżeli trafi kogoś z 70 punktami obrony magicznej wtedy zadane obrażenia będą równe 235 = ((100 × 400)/(70 + 100)).

 

 

Jeśli tak by zostało, to Tankowie byliby niepokonani. Dlatego istnieje penetracja.Obrona może być zmiejszona przez ataki penetrujące lub różne przedmioty redukujące obronę. Można ją omijać na kilka sposobów. Najczęściej używanymi są:

 

  • Procentowa redukcja obrony. Przykładowo przedmiot The Executioner zmniejsza obronę o 8% za stack zdobywany atakiem bazowym. Maksimum 3 stacki, co daje 24% ignorowanej obrony.
  • Czysta penetracja zmniejsza obronę o konkretną wartość. Przykłądem może być Void Shield, który redukuje obronę o 15 punktów.
  • Procentowa penetracja liczona zarówno do umiejetności oraz ataków bazowych. Obecnie tylko Titan's Bane oraz Obsidian Shard mają taką możliwość ignorowania 33% obrony.

 

 

Posiadaną penetrację można wyliczyć z takiego wzoru:

 

Posiadana obrona = (Obrona × (1 - Procent redukcji) - Czysta redukcja) × (1 - Procent Penetracji) - Czysta penetracja

 

 

Czysta penetracja może maksymalnie wynosić 50 punktów. Niemożliwym jest zredukowanie obrony do zera.

Przykładowym, lecz zupełnie niespotykanym buildem na pełną penetrację magiczną może być taki zestaw:

 

  • Dynasty Plate Helm: +15 Penetracji
  • Obsidian Shard: +33% Penetracji
  • Void Stone: -15 Obrony
  • Demonic Grip: +7% Redukcji i -5 Obrony za stack, maksimum 3 stacki

 

Wartość ataku bazowego pewnego maga wynosi 105 punktów. Walczy przeciwko bogowi z obroną równą 238 punktów. Całość będzie przebiegać w sposób następujący:

 

Aktualna obrona = (238 × (1 - 0) - 15) × (1 - 0.33) - 15 = 134.41
Aktualne obrażenia = (100 × 105) / (134.41 + 100) = 45

Jako, że Mag zaatakował ciosem podstawowym, to został nałożony stack z Demonic Gripa. A zatem:

 

Aktualna obrona = (238 × (1 - 0.07) - 20) × (1 - 0.33) - 15 = 119.9
   Aktualne obrażenia = (100 × 105) / (119.9 + 100) = 48

Zaatakował po raz drugi, przez co wróg ma dwa stacki Demonic Gripa:

 

   Aktualna obrona = (238 × (1 - 0.14) - 25) × (1 - 0.33) - 15 = 105.38
   Aktualne obrażenia = (100 × 105) / (105.38 + 100) = 51

 

A tutaj aż trzy:

   Aktualna obrona = (238 × (1 - 0.21) - 30) × (1 - 0.33) - 15 = 90.87
   Aktualne obrażenia = (100 × 105) / (90.87 + 100) = 55

 

 

Sami widzicie, że za setkami tysięcy starć na przeróżnych trybach stoi to czego uczniowie nie znoszą najbardziej. Matematyka. Nik nie ma czasu na obliczanie penetracji i obrony podczas walk, ale teraz już wiecie, jak to wygląda od środka. Teraz możecie czuć się pewniej gdy przyjdzie wam walczyć, niezależnie czy jesteś żywą scianą drużyny czy szybkim i zwinnym atakującym.

 

Dzięki za uwagę i cierpliwość ^^

Komentarze (0) Czytaj dalej

Reklama

Komentarze


Ten artykuł nie został jeszcze skomentowany.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany/zarejestrowany Zarejestruj się!